اخبار خودرو جهان
طراحی شده بر پایه اونتادور

لامبورگینی کانتاش جدید رونمایی شد

شنبه - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لامبورگینی کانتاش

سرانجام روز موعود فرا رسید. لامبورگینی برای اولین بار در تاریخ خود نام یک محصول قدیمی خود را در قالب ابرخودرویی جدید زنده کرد. این ابرخودرو که لامبورگینی کانتاش بوده، تنها یک نام ساده نیست؛ کانتاش در واقع خودرویی است که در زمان معرفی در دهه 1970 میلادی، سگمنت ابرخودروها را تاسیس کرد و حال پس از گذشت 30 سال از بازنشستگی، با جسمی تازه به میدان بازگشته است.

مشخصات فنی لامبورگینی کانتاش جدید

به گزارش خودرونویس، خبر خوب اینجاست که شما نمی توانید یک لامبورگینی کانتاش را بدون پیشرانه 12 سیلندر تصور کنید. به همین دلیل لامبورگینی پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی معروف خود با 769 اسب بخار قدرت را برای کانتاش جدید نصب کرده؛ ولی در کنار آن یک موتور الکتریکی 34 اسب بخاری با تکنولوژی ابرخازن 48 ولتی لامبورگینی نیز نصب شده است. لامبورگینی کانتاش جدید در حالت هیبریدی قادر به تولید بیشینه قدرت 803 اسب بخار بوده و این نیرو را توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می کند. لامبورگینی ادعا کرده که کانتاش جدید قادر است طی 2.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و شتاب صفر تا 200 آن نیز 8.6 ثانیه اعلام شده است. اگر همچنان پای خود را روی گاز نگه دارید، به بیشینه سرعت 356 کیلومتر بر ساعت دست خواهید یافت. بدین ترتیب این سریع ترین و قدرتمندترین کانتاش تولید شده تا به امروز است.

نمای عقب لامبورگینی کانتاش

اگر این مشخصات براینان آشناست به این دلیل بوده که کانتاش قلب تپنده ای مشابه با لامبورگینی سیان FKP 37 دارد، ولی قدرت آن مقداری نسبت به سیان کاهش یافته است. البته این تنها شباهت این ابرخودرو با سیان نبوده و سبک طراحی چراغ های عقب و سقف با درپوش محفظه پیشرانه نیز مشابه سیان طراحی شده اند. ولی جهت شباهت با کانتاش کلاسیک، سعی شده تم رترو استایل در طراحی این کانتاش جدید اعمال شود.

لامبورگینی کانتاش

طراحی ظاهری لامبورگینی کانتاش جدید

نکته جالب اینجاست که کانتاش جدید ضمن شباهت با سیان، دارای المان هایی با طراحی کلاسیک و مشابه با کانتاش اصلی است و این شباهت تصادفی نیست. چراکه لامبورگینی سیان حدود دو سال پیش رونمایی شده و ظاهرا مدیران این کمپانی از آن زمان تا به امروز زنده کردن نام کانتاش را در سر داشتند و این راز را از سایرین پنهان کرده بودند.

نمای جانبی لامبورگینی کانتاش

خطوط بدنه کانتاش LP800 یادآور سبک بدنه و طراحی کانتاش اصلی Lp400 است. پروفیل جلو طراحی گوه ای شکل و صافی داشته و در حالی که فاقد چراغ های اصلی پاپ آپ کانتاش اصلی است، طراحان چراغ ها را در یک فرورفتگی طراحی کرده اند تا به نوعی شبیه به سبک طراحی کانتاش اصلی باشد. در قسمت عقب شاهد طراحی ساده تری هستیم و شش چراغ شش ضلعی به همراه چهار خروجی اگزوز برای این ابرخودرو نصب شده اند. در پروفیل جانبی نیز سبک طراحی فلش شکل برآمدگی روی درب ها به کانتاش اصلی شباهت دارد. همچنین سبک باز شدن روبه بالا درب ها نیز مشابه با لامبورگینی کانتاش اصلی هستند.

کابین لامبورگینی کانتاش

البته تمام طراحی این کانتاش جدید مشابه نسخه LP400 نیست؛ به عنوان مثال آبشش های طراحی شده در پشت شیشه های جانبی مشابه با نمونه پروتوتایپ اصلی کانتاش هستند. همچنین دریچه های عبوری هوا طراحی شده در پشت آنها نیز برجسته تر از کانتاش اولیه بوده و مشابه نمونه نصب طراحی شده برای LP500 S هستند. دیزاین رینگ های 20 اینچی جلو و 21 اینچی عقب هم مشابه با نمونه نصب شده برای کانتاش Lp400 S هستند. سبک کلی طراحی پروفیل جلو هم مشابه با LP500 Quattrovalvole اجرا شده، ولی فقدان فندرهای بزرگ و بال V شکل که کانتاش را معروف کرد در این مدل حس می شود.

کابین لامبورگینی کانتاش

کانتاش جدید بر پایه اونتادور

باید اظهار کنیم که کانتاش جدید یک محصول کاملا جدید از لامبورگینی نیست و در واقع بر پایه اونتادوری توسعه یافته که المان های فنی و ظاهری مشترکی با سیان FKP 37 دارد. به طور کلی این کانتاش جدید دارای خطوط تیز، ورودی های هوای متعدد و بدنه ای آیرودینامیک بوده که از این جهات با کانتاش اصلی متفاوت است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟