اخبار خودرو جهان
بازگشت اسطوره

لامبورگینی کانتاش زنده می شود

سه شنبه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
لامبورگینی کانتاش جدید

اگر از دنیای ابرخودروهای امروزی و خبرهای مربوط به آنها خسته شده اید، پس این خبر یقینا حال شما را خوب می کند. چراکه یکی از شاخص ترین و مطرح ترین ابرخودروهای تاریخ قرار است مجدد عرضه شود و این یک شوخی یا شایعه یا حتی رندر غیر رسمی نیست. بلکه این خبر به صورت کاملا رسمی توسط خود لامبورگینی اعلام شده است. خبر این است: کانتاش جدید در راه است!

به گزارش خودرونویس، این خبر لحظاتی پیش توسط لامبورگینی اعلام شد. این برند در صفحه فیس بوک خود یک ویدیو 20 ثانیه ای پست کرد که در آن برش هایی از نسخه کلاسیک کانتاش دیده می شود. این کلیپ یک ابرخودروی خشن را به ما نشان می دهد و با پیامی کاملا واضح و روشن به پیان می رسد: لامبورگینی کانتاش جدید در راه است.

 

حدس های مختلف در خصوص لامبورگینی کانتاش جدید

در این لحظه یقینا میلیون ها سوال در ذهن شما ایجاد می شود و باید بدانید که این سوالات در ذهن همه ما نیز به وجود آمده است. ولی این اطلاعات در حال حاضر تنها چیزی بوده که از این خودرو در دسترس است که توسط شبکه های اجتماعی لامبورگینی و صفحه اختصاصی کانتاش در وب سایت لامبورگینی منتشر شده است. در تیزر منتشر شده توسط لامبورگینی، یک ابرخودرو با استایل تهاجمی و زاویه دار در زیر یک کاور مشخص است که فقدان بال عقب می توان به این مفهوم باشد که این کانتاش از نسخه های عرضه شده در اوایل دهه 1970 الهام گرفته است.

آیا ما با یک مدل کاملا جدید از لامبورگینی طرف هستیم یا صرفا این خودرو یک اونتادور در پوستی دیگر است؟ جدا از این صحبت ها آیا این کانتاش جدید یک محصول تولیدی بوده یا صرفا یک ابرخودرو مفهومی است؟ لامبورگینی چیزی را به صورت قطعی در این خصوص اعلام نکرده؛ ولی این کانتاش جدید می توان یک نمونه مفهومی باشد که برنامه های بلندپروازانه لامبورگینی را برای تولید محصولات الکتریکی در آینده نشان دهد. همچنین یک سوال بزرگ در ذهن ما ایجاد می شود که آیا کانتاش جدید می تواند در قالب یک ابرخودرو تمام الکتریکی و بدون پیشرانه 12 سیلندر زنده شود؟

این را می دانیم که اونتادور Ultimae آخرین محصول 12 سیلندر خالص لامبورگینی است و پس از آن پیشرانه 12 سیلندر این شرکت به صورت هیبریدی روی محصولات لامبورگینی نصب می شود. شاید کانتاش جدید همین راه را در پی بگیرد. لامبورگینی همچنین تایید کرده که یک پیشرانه 12 سیلندر جدید با تکنولوژی ابرخازن ها برای سیستم هیبریدی مشابه نمونه نصب شده روی سیان در دست توسعه بوده و به زودی رونمایی می شود. ممکن است همین پیشرانه روی کانتاش برای اولین بار رونمایی شود.

 

سخن پایانی

جدا از اینکه کانتاش جدید یک نمونه تولیدی یا مفهومی است، قلب ما به شدت برای زنده شدن نام این ابرخودروی محبوب می تپد. لازم به ذکر است که کانتاش زمانی که در سال 1971 با آن استایل خیره کننده و درب های خاص رونمایی شود، توجه کلی دنیا را به خود جلب کرد. طراحی این خودرو در آن سال ها به مراتب از زمان خود جلوتر بوده و هنوز هم کانتاش با وجود گذشت 50 سال طراحی جذاب و آینده نگرانه ای دارد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟