اخبار خودرو جهان
سال 2022 به وی تحویل داده می شود

فیسکر Ocean ویژه پاپ فرانسیس

شنبه - ۱ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فیسکر Ocean پاپ فرانسیس

قرار است که شرکت خودروسازی آمریکایی فیسکر برای پاپ خودرویی جدید بر پایه کراس اوور Ocean بسازد و پاپ این خودرو را در سال 2022 تحویل خواهد گرفت. هنریک فیسکر مدیرعامل این شرکت خودروسازی طی یک جلسه خصوصی با پاپ فرانسیس در مقر پاپ در شهر واتیکان، اسکچی از استایل ظاهری این خودرو را به پاپ نشان داد.

به گزارش خودرونویس، متاسفانه فیسکر یک عکس فتوشاپ شده بسیار ضعیف از این فیسکر Ocean را که قرار است ویژه پاپ توسعه یابد را منتشر کرده که بسیار مصنوعی درست شده است. با استناد به همین رندر رسمی منتشر شده توسط فیسکر، می توان فهمید که این خودروساز قصد دارد یک باکس شیشه ای شفاف را در قسمت عقبی این کراس اوور الکتریکی طراحی کرد و ایجا جایی بوده که پاپ به صورت ایستاده قرار گرفته و می تواند با جمعیت حاضر در اطراف خودرو دیدار کند.

فیسکر Ocean پاپ فرانسیس

هنریک فیسکر پس از دیدار با پاپ فرانسیس بیان کرد که من از توجه ویژه پاپ نسبت به محیط زیست و تاثیر استفاده از خودروهای الکتریکی در بهبود محیط زیست و شرایط آب و هوایی شگفت زده شدم. وی در ادامه بیان کرد که درون کابین فیسکر Ocean توسعه یافته برای پاپ با مواد دوستدار محیط زیست شامل فرش ساخته شده از مواد بازیافتی از قوطی های پلاستیکی تولید شده است.

شرکت خودروسازی فیسکر قصد دارد که تولید کراس اوور الکتریکی Ocean را از 17 نوامبر سال 2022 آغاز کند. با توجه به اینکه فیسکر بنا دارد کراس اوور Ocean ویژه پاپ را هم در سال 2022 به وی تحویل دهد، می توان حدس زده که خودروی الکتریکی پاپ فرانسیس یکی از اولین نمونه های تولید شده فیسکر Ocean خواهد بود.

طراحی فیسکر Ocean پاپ فرانسیس

مشخصات فنی فیسکر Ocean

فیسکر Ocean یک کراس اوور الکتریکی بوده که از یک پک باتری لیتیوم یونی 80 کیلووات ساعتی بهره گرفته که قادر به پیمایش بیشینه مسافت 484 کیلومتر در حالت شارژ کامل است. قدرتمندترین نسخه تولیدی فیسکر Ocean قادر است طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. یکی از ویژگی های نوآورانه به کار رفته در فیسکر Ocean، سقف سولار خورشیدی آن بوده که سالانه می تواند انرژی لازم برای پیمایش 1640 کیلومتر مسافت را در پک باتری این کراس اوور الکتریکی ذخیره کند.

فیسکر Ocean پاپ فرانسیس

سایر ویژگی های فیسکر Ocean

درون کابین فیسکر Ocean، یک نمایشگر 16 اینچی دیجیتالی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی روی داشبورد نصب شده است. همچنین یک نمایشگر تمام دیجیتالی 9.8 اینچی با هد آپ دیسپلی نیز در پشت فرمان و مقابل راننده قرار دارد. فیسکر Ocean در نسخه استاندارد دارای دو ردیف صندلی با ظرفیت نشستن پنج سرنشین بوده و در پشت صندلی های ردیف دوم فضای باری معادل 566 لیتر در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

فیسکر ادعا کرده که کراس اوور الکتریکی Ocean اولین خودروی تمام الکتریکی پاپ فرانسیس بوده که وی می توان درون آن ایستاده با طرفداران خود دیدار کند؛ ولی لازم به ذکر است که این اولین خودروی الکتریکی پاپ نیست. چراکه در سال 2012 رنو یک نسخه ویژه از کانگو Z.E را به نام پاپ Benedict XVI را به وی هدیه داد. این نسخه ویژه از رنو کانگو دارای درب های لولایی عقب، پله تاشو به صورت برقی، سانروف با قابلیت برداشتن و چهار صندلی مجزا درون کابین بود. این خودرو از یک موتور الکتریکی 60 اسب بخاری بهره می برد که در حالت شارژ کامل می توانست بیشینه مسافت 170 کیلومتر را طی کند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟