اخبار خودرو جهان
یک نسخه تمام الکتریکی و یک مدل هیبریدی

کارما GS-6 و GSe-6 2021 معرفی شد

سه شنبه - ۵ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
نمای جلو کارما GS-6 و gse-6

شرکت خودروسازی آمریکایی کارما با معرفی مدل GS-6 برای Revero یک محصول قدیمی را به روزرسانی کرده است. این خودرو که نسخه مقرون به صرفه تری از Revero بوده، چهره بسیار نزدیکی به فیسر کارما اصلی داشته که توسط هنریک فیسکر طراحی شده بود که Revero نیز بر پایه آن توسعه یافته است. کارما GS-6 هم دارای دو مدل استاندارد و GSe-6 بوده که در ادامه به معرفی آنها پرداخته ایم.

مشخصات فنی کارما GSe-6

به گزارش خودرونویس، در حالی که هر دو مدل کارما GS-6 استایل ظاهری مشابهی دارند، تفاوت اصلی به زیر پوست آنها مربوط می شود. کارما GSe-6 دارای یک پیشرانه تمام الکتریکی بوده که به این ترتیب عنوان اولین محصول کاملا پاک این خودروساز را به خود اختصاص داده است. قرار است که این خودرو تا پیش از پایان سال جاری میلادی با دو پک باتری مختلف با ظرفیت های 85 و 105 کیلووات ساعت به فروش برسد.

نمای عقب کارما GS-6 و gse-6

این پک های باتری وظیفه تامین نیروی لازم برای فعالیت دو موتور الکتریکی را دارند که روی اکسل عقب این خودرو جانمایی شده اند. متاسفانه در این لحظه هیچ اطلاعاتی در خصوص قدرت و بیشینه مسافت قابل پیمایش کارما GSe-6 در دسترس نیست؛ ولی خوشبختانه می دانیم که برچسب قیمت پایه این نسخه تمام الکتریکی چیزی در حدود 80 هزار دلار است.

کابین کارما GS-6 و gse-6

مشخصات کارما GS-6 استاندارد

صحبت از قیمت که شد باید این نکته را یادآور شویم که GS-6 با وجود غیر الکتریکی بودن، مقداری نسبت به نسخه تمام الکتریکی GSe-6 گرانتر بوده و قیمتی معادل 84 هزار دلار دارد. قلب تپنده این مدل پیشرانه ب ام و با حجم 1.5 لیتر بوده که عملکردی مشابه ژنراتور و تامین کننده انرژی برای پک باتری 28 کیلووات ساعتی این خودرو دارد. به لطف این پک باتری، کارما GS-6 قادر است در حالت تمام الکتریکی بیشینه مسافت 129 کیلومتر را طی کند و به صورت ترکیبی و فعالیت پیشرانه 1.5 لیتری هم مجموعا قادر به پیمایش 528 کیلومتر مسافت است.

کارما GS-6 و gse-6

با مقایسه قیمت کارما GS-6 با Revero، متوجه می شویم که این دو نسخه تازه معرفی شده به مراتب مقرون به صرفه تر از مدل Revero اصلی است. چراکه نسخه پایه Revero برچسب قیمتی معادل 130 هزار دلار داشته و نسخه Revero GT لاکچری هم قیمتی معادل 145 هزار دلار دارد. نسخه فول Revero GT اسپرت نیز برچسب قیمت 153 هزار دلاری دارد.

کابین کارما GS-6 و gse-6

کارما قصد دارد دارد که این دو مدل تازه معرفی شده را در تمامی بازارهای جهانی عرضه کند که پیش بینی می شود اولین بازاری که GS-6 به آن راه پیدا می کند، چین باشد. در چین کارما ابتدا تصمیم به فروش نسخه تمام الکتریکی GSe-6 را داشته و سپس نسخه هیبریدی GS-6 را عرضه می کند. جدا از چین و آمریکا، کارما قصد دارد که این دو نسخه GS-6 را به بازارهای کشورهای مانند آرژانتین، پرتغال، اسپانیا، مکزیک، پرو، اکوادور، کلمبیا، نروژ، دانمارک، فنلاند و … تا پیش از پایان سال 2021 عرضه کند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟