تیونینگ
قدرتمندتر از نسخه RS نسل قبل

فورد فوکوس ST با تیونینگ Mountune

دوشنبه - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
فورد فوکوس ST Mountune

قوانین سختگیرانه مربوط به آلایندگی در اروپا کمپانی فورد را مجبور کرد که تولید نسخه پرچمدار قدرتمند RS نسل چهارم فوکوس را کنار بگذارد. خبر خوب اینجاست که فورد نسخه ضعیف تر ST فوکوس را در نسخه های مختلفی با پیشرانه بنزینی و دیزلی و گیربکس اتوماتیک و دستی به بازار اروپا عرضه می کند و می توان این خودروی اسپرت را در دو استایل استیشن و هاچبک خریداری کرد. همچنین تیونرها اقدام به ارتقا فوکوس ST زده اند و قدرت تولیدی پیشرانه را به محدوده فراتر از نسخه RS نسل قبل رسانده اند تا جای خالی این مدل پر شود.

مشخصات فنی فورد فوکوس ST تیونینگ Mountune

به گزارش خودرونویس، کمپانی تیوتر انگلیسی Mountune کیت تقویتی کیت تقویتی موسوم به M330 را در مارس سال 2020 برای فورد فوکوس ST معرفی کرده بود. این کمپانی افترمارکت حال کیت تقویتی جدید دیگری به نام M365 را برای فورد فوکوس ST معرفی کرده که به موجب آن بیشینه توان تولیدی پیشرانه این هاچبک عملکردی به 365 اسب بخار می رسد. همچنین بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه به 560 نیوتن متر ارتقا داده شده که عدد چشمگیری برای خودرویی با ابعاد و وزن فوکوس است. ولی این خودرو برخلاف فوکوس RS، همچنان دارای سیستم انتقال قدرت جلو محرک بوده و خبری از سیستم تمام چرخ محرک در آن نیست.

فورد فوکوس ST Mountune

با نگاه به این اعداد و ارقام متوجه می شویم که این فوکوس ST نسل چهارم تیونینگ شده در حدود 10 اسب بخار نسبت به فوکوس RS نسل سوم قدرتمندتر است و به خوبی جای خالی آن با این کیت تقویتی M365 نزد طرفداران پر شده است. این کیت تقویتی M365 برای فورد فوکوس ST مجهز به پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست چهار سیلندر با گیربکس دستی در دسترس بوده و می توان با فعال کردن حالت اسپرت با مسابقه صدای تولیدی پیشرانه را نیز جذاب تر کرد.

نمای عقب فورد فوکوس ST Mountune

مد رانندگی مسابقه این خودرو به گفته Mountune دوباره کالیبراسیون شده و به عنوان بخشی از پکیج، ECU این خودرو ریمپ شده و نرم افزاری اختصاصی mTune Smartflash این کمپانی روی آن ست شده است. برای استفاده از این نرم افزار شما تنها به یک تلفن همراه هوشمند و اینترفیس بلوتوث OBD احتیاج دارید و دیگر نیازی به لپ تاپ نیست.

فورد فوکوس ST Mountune

نصب کیت M365 افزایش چشمگیری در قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه فورد فوکوس ST اعمال می کند و کمپانی Mountune در ازای نصب این کیت تنها مبلغ 800 دلار را دریافت می کند. قیمت این کیت با توجه به افزایش 84 اسب بخاری قدرت و 140 نیوتن متری گشتاور نسبت به فورد فوکوس ST استاندارد کاملا منطقی است.آن آ

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟