اخبار خودرو جهان
جنگ بر بر اعتبار محبوب ترین هاچبک جهان

درگ ریس گلف GTI، اشکودا اکتاویا RS و فورد فوکوس ST

سه شنبه - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
درگ ریس گلف GTI با فورد فوکوس ST و اشکودا اکتاویا RS

فولکس واگن گلف GTI نسل هشتم، یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین هاچبک های اسپرت جهان است. ولی به نظر شما آیا این خودرو قادر است از پس سرسخت ترین رقبای خود در درگ ریس بر آید؟ برای پی بردن به پاسخ این سوال تیم Carwow یک درگ ریس با حضور گلف GTI نسل هشت و رقبای قدرتمندی همچون فورد فوکوس ST و اشکودا اکتاویا RS ترتیب داده تا مشخص شود آیا این دو خوردو قادر به شکست دادن محبوب ترین هاچبک اسپرت جهان هستند؟

مشخصات فنی فولکس واگن گلف GTI

به گزارش خودرونویس، گلف GTI 2021 جدید بالانس بسیار خوبی را میان رانندگی اسپرت، کاربردی بودن و اقتصادی بودن ایجاد کرده است. نسل جدید گلف GTI از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره گرفته که قادر به تولید بیشینه قدرت 243 اسب بخار و بیشینه گشتاور 370 نیوتن متر است. این پیشرانه پربازده بی نقص برای انتقال قدرت با یک جعبه دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک خودکار کوپل شده است. نیروی تولیدی این پیشرانه به چرخ های جلو منتقل شده و یک دیفرانسیل با محدود کننده الکترونیکی لغزش به بهترین شکل ممکن این نیرو را به سطح زمین منتقل می کند.

 

 

 

مشخصات فنی فورد فوکوس ST

فورد فوکوس ST یکی از قدرتمندترین رقبای فولکس واگن گلف GTI است. این خودرو از نسخه ضعیف سازی شده پیشرانه 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست فوکوس RS بهره گرفته که قادر به تولید بیشینه قدرت 276 اسب بخار و بیشینه گشتاور 420 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور به چرخ های جلو منتقل می شود. فورد فوکوس ST هم دارای یک دیفرانسیل با محدود کننده الکترونیکی لغزش بوده تا نیروی تولیدی این پیشرانه قدرتمند را بدون کمترین هرزگردی به زمین منتقل کند.

 

مشخصات فنی اشکودا اکتاویا RS

اشکودا یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی فولکس واگن است. بدین ترتیب تعجبی ندارد که فولکس تصمیم بگیرد پیشرانه ای یکسان با گلف GTI را روی نسخه اسپرت و قدرتمند اکتاویا RS نصب کند. این خودرو شاید یک سدان باشد و جزو سگمنت هاچبک ها دسته بندی نشود، ولی عملکرد خوب آن در این درگ ریس باعث شده این خودرو هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. اشکودا اکتاویا RS مانند گلف GTI به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 243 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است.

 

سخن پایانی

در این درگ ریس، رقابت اصلی قدرت بیشتر پیشرانه فورد فوکوس ST و تعویض دنده فوق سریع گیربکس گلف GTI و اکتاویا RS و سیستم های لانچ کنترل است. برای اینکه متوجه شوید کدام خودرو برنده این رقابت می شود، پیشنهاد می کنیم ویدیوی این پست را تماشا کنید.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟