اخبار خودرو جهان
اولین خودروی لبنانی

طلوع قدس لبنان معرفی شد

چهارشنبه - ۵ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
طلوع قدس

لبنان به تازگی اولین خودروی ملی خود به نام الکترا طلوع قدس را رونمایی کرده که حرف های زیادی در زمینه استایل ظاهری و تکنولوژی به کار رفته در آن دارد. البته نمی توان از کنار استایل خاص این خودرو ساده گذشت که به لطف ابعاد ناموزون و خاص برخی از قسمت های بدنه ایجاد شده است.

به گزارش خودرونویس، از برخی زاویه ها که به خودروی الکترا طلوع قدس نگاه می کنید، المان هایی مشابه با پورشه کیمن در آن دیده می شود که این شباهت ها در گلگیرهای عقب دیده می شود. البته این خودرو به مراتب باریکتر از پورشه کیمن است. ماه گذشته نسخه پروتوتایپ پیش تولید خودروی الکتریکی طلوع قدس در لبنان رونمایی شده بود و حال نسخه تولیدی آن از راه رسیده است.

طلوع قدس

مشخصات فنی طلوع قدس

خودروی الکتریکی طلوع قدس در کنار داشتن استایلی اسپرت، عملکرد به نسبت معقول و خوبی هم دارد؛ اگرچه این عملکرد اصلا در حد و اندازه رقبای مطرح در بازار جهانی نیست. خودروی طلوع قدس قادر است طی 5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو هم روی 165 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نمای عقب طلوع قدس

خودروی الکتریکی طلوع قدس به یک پک باتری لیتیوم یونی 50 کیلووات ساعتی مجهز شده که وظیفه تامین نیروی یک موتور الکتریکی 160 اسب بخاری این خودرو را بر عهده دارد. نیروی این موتور الکتریکی توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود. برای این خودروی الکتریکی سبک وزن رینگ های آلیاژی 18 اینچی نصب شده است.

نمای جانبی طلوع قدس

کابین خودروی طلوع قدس

درون کابین خودروی طلوع قدس، یک نمایشگر بزرگ 15.9 اینچی لمسی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده است. به طور کلی کابین طراحی مینیمالی داشته و شاهد نصب داشبوردی ساده، نمایشگری شیک در پشت آمپر و غربیلک فرمانی اسپرت هستیم. مشتریان این امکان را دارند که از بین چندین رنگ موجود یکی را برای تزیینات کابین انتخاب کنند.

بدنه خودروی طلوع قدس از جنس فایبرگلاس ساخته شده که دارای گلگیرهای حجم پردازی شده بوده که به این خودرو شخصیتی عجیب بخشیده است. این بدنه فایبرگلاسی هم روی یک شاسی فوق سبک وزن آلومینیومی نصب شده است. خودروی طلوع قدس در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 450 کیلومتر مسافت است.

نمای عقب طلوع قدس

قیمت و زمان عرضه

انتظار می رود که خودروی الکتریکی طلوع قدس قیمتی معادل 30 هزار دلار داشته باشد و تولید آن از اواخر سال جاری آغاز و سال 2022 راهی بازار شود. این کمپانی قصد دارد که سالانه 10 هزار دستگاه از این خودرو را تولید کند. جهاد محمد که فردی لبنانی بوده، چهار سال پیش این کمپانی را که حال متشکل از 300 پرسنل است، تاسیس کرد. وی برنامه های بلند مدتی برای کمپانی دارد تا بتواند در بازارهای جهانی هم راه یابد. جهاد محمد تصمیم دارد که 100 ایستگاه شارژ در لبنان نصب کند که برق آنها توسط ژنراتور تامین می شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟