ضرورت خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروسازی

چهارشنبه - ۸ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت با ۶ درصد سهامداری در صنعت خودرو اختیارات وسیعی دارد، گفت: تصدی‌گری دولت در صنعت خودرو باعث ضرر و زیان هنگفت به مردم، خریداران و بازار سرمایه شده است.

به گزارش خودرونویس،یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت با ۶ درصد سهامداری در صنعت خودرو اختیارات وسیعی دارد، گفت: تصدی‌گری دولت در صنعت خودرو باعث ضرر و زیان هنگفت به مردم، خریداران و بازار سرمایه شده است.

فرهاد طهماسبی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامی‌داشت سالروز نهم دی ماه و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: دولت با ۶ درصد سهامداری در صنعت خودرو اختیارات وسیعی را برای خود قائل است و این اختیارات دولت باعث آسیب به مردم و صنعت خودرسازی شده است.

لطفا در جهت خصوصی سازی واقعی و تفویض اختیارات در هیأت مدیره شرکت‌های خودروسازی، دولت خود را رها سازد تا امکان نظارت دقیق و به نفع مردم و صنعت خودروسازی را فراهم کند؛ چراکه تصدی‌گری دولت در صنعت خودرو باعث ضرر و زیان هنگفت به مردم، خریداران و بازار سرمایه شده است.

چرا وزیر مصوبه خصوصی سازی و رقابت در صنعت خودرو را اجرا نمی‌کند؟

در ادامه اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا مصوبه مجلس برای خصوصی سازی و رقابت در صنعت خودرو را اجرا نمی کنید؟ در بحث بورس علیرغم وعده های متعدد همچنان شاهد آب شدن سرمایه های ملت هستیم. باید مشخص شود کدام رانتخواران هزاران میلیارد تومان سرمایه های مردم را به تاراج بردند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟