نگهداری خودرو

روش صفرشویی ماشین

سه شنبه - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
خواندن دقیقه

صفرشویی داخل ماشین به مجموعه عملیات شستشوی اجزاء داخل ماشین از جمله صندلی‌ها ، داشبورد و سقف گفته می‌شود. صفرشویی ماشین یکی از کارهای واجبی است که باعث می‌شود خودروی شما مثل روز اول تمیز و زیبا شود.

به گزارش خودرونویس، صفرشویی داخل ماشین به مجموعه عملیات شستشوی اجزاء داخل ماشین از جمله صندلی‌ها ، داشبورد و سقف گفته می‌شود. صفرشویی ماشین یکی از کارهای واجبی است که باعث می‌شود خودروی شما مثل روز اول تمیز و زیبا شود.

در صفر شویی خودرو  به تمامی وجوه خودرو توجه می شود و در واقع نوعی شستشو است که در آن تمامی قسمت های داخلی، خارجی، زیرین و حتی موتور خودرو با استفاده از مواد مناسب و منحصر به فرد شسته می شود تا بهترین کیفیت حاصل شود. همچنین تمامی نواقص و خط و خش های موجود بر روی بدنه به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته و رفع می گردد به گونه ای که خودروی شما بهترین ظاهر ممکن را داشته باشد.

تفاوت بین کارواش و صفرشویی خودرو چیست ؟

فرآیند شستشو و تمیز کردن داخل و بدنه خودرو با ابزار و مواد مخصوص به چند شیوه متفاوت را کارواش می گویند.که در یک مکان مشخص که برای این کار در نظر گرفته شده است انجام می شود.

تفاوت صفرشویی با کارواش در این است که صفرشویی تمیز کردن و شستشوی صفر تا صد یک خودرو است، به نحوی که بعد از انجام آن خودرو تا حد خیلی زیاد به حالت اول خود بر می گردد.اما در کارواش معمولی به اینگونه نیست. در کارواش معمولی خودرو تمیز شدن کابین خودرو و بدنه در یک حد معمولی تمیز می شود، نه تمیز شدن کامل همه قسمت های خودرو و همین باعث تفاوت صفرشویی و کارواش خودرو است.

اهمیت صفرشویی پیش از فروش خودرو کارکرده

یکی از نکات مهمی که قبل از اقدام به فروش ماشین دست دوم پیشنهاد می‌شود؛ صفرشویی کامل خودرو است. وسیله نقلیه‌ای که دارای ظاهر تمیز و زیبایی باشد؛ حتما طرفداران بسیاری پیدا خواهد کرد تا اتومبیلی که در اثر کثیفی‌ها، کهنه‌ و ناکارآمد به نظر می‌رسد. تاثیر دوم این موضوع در بهبود کارشناسی خودرو کارکرده و نتایج دقیق‌تر بررسی توسط کارشناس است.

برخی بر این باورند که صفرشویی خودرو، تنها پیش از فروش ماشین الزامی است و تا زمانی که قصد معامله نداشته باشند؛ نسبت به این کار اقدام نمی‌کنند. اما بهتر است که شستشوی اتومبیل را به صورت دوره‌ای و مکرر انجام دهید؛ زیرا رانندگی با یک وسیله نقلیه تمیز هم در سلامت سرنشینان موثر بوده و هم حس خوبی به شما می‌دهد.

صفرشویی خودرو چه مزایایی دارد؟

هیچ چیزی بهتر از این نیست که خودرو شما مثل روز اول تمیز و نو شود. جزییاتی همانند براق بودن رنگ خودرو، قطعات نو و بدون ساییدگی و هم چنین چرخ های بسیار تمیز ظاهری بسیار زیبا را برای خودرو شما به ارمغان می آورد. متاسفانه هیچ خودرویی نمی تواند همانند روز اولش سالیان سال تمیز و نو بماند، اما برخی از اعمال مانند صفرشویی خودرو سبب می شود این اتفاقات به تعوبق بیفتد.

    حفظ ظاهر خودرو

دلیل اصلی صفرشویی خودرو حفظ ظاهر آن است. ماشینی که به تازگی شسته شده و جلا داده شده است خیلی سریع تر دیده می شود. شاید خودروی شما مثل روز اول نشود ولی صفرشویی به حفظ ظاهر خودروی شما کمک شایانی می کند.

    راحتی سرنشینان

حتما یکبار نشستن در یک ماشین کثیف را تجربه کرده اید. نشستن در یک ماشین کثیف برای سرنشینان نفرت انگیز است. همه ی ما به صورت ناخودآگاه فضای تمیز خودرو را ترجیح می دهیم. فضای داخلی خودرو باید به صورت مداوم تمیز شود همچنین برای تمیز کردن قسمت های پلاستیکی داخل ماشین در صفرشویی خودرو از محصولات مخصوصی استفاده می شود که سبب افزایش طول عمر آن ها می گردد.

    حفظ ارزش واقعی خودرو

یکی از بهترین راه ها برای حمایت از سرمایه گذاری استفاده از خدمات صفرشویی خودرو است. جهت به دست آوردن دستاورد بیشتری از خودرو به طور مداوم باید به تمیزی آن توجه کرد. انجام این کار به طور مداوم این نوید را برای خریدار به ارمغان می آورد که شما برای خودروی خود اهمیت ویژه ای قائل هستید و خرید آن ارزشمند است.

مراحل انجام صفرشویی خودرو

_ برداشتن کفپوشهای داخلی و کف اتومبیل و صندوق عقب و کشیدن جارو برقی دراین قسمت ها

_ تمیز کردن کفپوش و  برداشتن لکه‌های قهوه‌ای با استفاده از یک تمیز کننده فومی و  برداشتن آن با یک پارچه مرطوب و یا اسفنج

_ شستن کفپوش لاستیکی و خشک کردن آن و ایجاد یک پوشش بدون لغزش برای اینکه پای راننده لیز نخورد

_ استفاده از هوای فشرده و برس تا گرد و غبار انباشته شده را از دکمه ها و شکاف ها بر روی دیوارها و درهای داخلی برداشته شود.

_ پاک کردن سطوح داخلی سخت با استفاده از یک تمیز کننده ملایم و مواد مخصوص صفرشویی خودرو

_  تمیز کردن تهویه هوای ماشین ها با برس تمیز کننده. اگر بعداز آن از مایعات استفاده نمی شود، بهتر است از یک ماده بسیار جذب کننده مانند پارچه میکرو فایبر را به کار برد تا گرد و غبار و خاک را از بین ببرد.

_   شستشو با مواد مخصوص صفرشویی خودرو برای صندلی ها.

_ موتورشویی، پس از پوشاندن قطعات و سوکت‌های برقی، بر روی موتور خودرو مواد مخصوص موتورشویی اسپری می‌شود. وظیفه مواد موتورشوی، رقیق کردن چربی‌ها و روغن موجود بر روی اجزای موتور است. پس از آن مجدداً به وسیله دستگاه تورنادورگان، مواد تمیز کننده با فشار کم هوا بر روی اجزای موتور پخش می‌شود تا کثیفی‌هایی که در مرحله اول از سطح موتور جدا نشده‌اند، جدا شوند. سپس به وسیله فرچه‌های دیتیلینگ با سایزهای مختلف، در قسمت‌هایی که دسترسی محدودی دارند تمیزکاری انجام می‌شود و بعد از آن به وسیله بخار و دستمال، مواد موتورشوی آغشته شده به چربی‌های اجزای موتور، تمیز می‌گردند که موتور هم تا حد ممکن به حالت اولیه و صفر خود باز گردد. در فرآیند موتورشویی، نباید از آب با فشار مستقیم استفاده شود.

_ صفرشویی سقف،برای صفرشویی سقف ماشین، از دستگاه تورنادورگان استفاده می‌شود. این دستگاه مجهز به مخزنی است که در آن مواد صفرشویی ریخته می‌شود و مکانیزم آن به گونه‌ای است که با فشار هوای قوی کار می‌کند و مواد صفرشویی را به وسیله هوا، بر روی ناحیه مدنظر پخش کرده است و کثیفی را از داخل بافت نمد یا موکت خارج می‌کند. بافت سقف در این روش آسیب نمی‌بیند؛ چرا که مانند روش‌های سنتی، به کشیدن دستمال یا فرچه نیازی نیست.

صفرشویی ماشین با بخار به چه صورت انجام می شود؟

در بسیاری کارواش های سیار و ثابت در کنار صفرشویی سنتی، صفرشویی با بخار را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته اند. با استفاده از صفرشویی با بخار که یکی از بهترین روش ها برای شستشوی خودرو است حتی به کوچک ترین نقطه از خودروی شما دسترسی خواهند داشت و به کمک کارواش نانو بخار تمامی منافذ و آلودگی ها را پاک سازی خواهند کرد.

تفاوت صفرشویی با بخار و صفرشویی با آب فشار قوی

در صفرشویی با آب فشار قوی به دلیل اینکه نمی توان قطعات داخلی خودرو را با آب تمیز کرد و باید از اسپری استفاده نمود، امکان باقی ماندن کثیفی داخل خودرو وجود دارد. ولی در صفرشویی با بخار، بخار می تواند به تمام منافذ ریز دسترسی پیدا کند و آسیبی به قطعات داخلی خودرو وارد نمی کند.

بوی نم ممکن است پس از صفرشویی با فشار آب قوی داخل اتومبیل باقی بماند ولی در صفر شویی با بخار کمترین خیس شدگی در صندلی ها رخ می دهد و در کوتاه ترین زمان صندلی ها خشک می شوند. بعضی ها نگران از بین رفتن صندلی ها یا قسمت های دیگر اتومبیل هستند چرا که فکر می کنند دمای بخار بسیار زیاد است. ولی باید بگویم که بخار 160 درجه سانتیگراد هیچ آسیبی به هیچ یک از قطعات اتومبیل وارد نمی کند.

قیمت صفرشویی خودرو در محل چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که قیمت صفرشویی برای هر خودرو به دلیل به کار گیری از متریال های خاص و متفاوت عملا متفاوت است. به عنوان مثال قیمت صفرشویی پراید با 206 و سمند و سواری، غیرسواری، لوکس، شاسی بلند کاملا متفاوت می باشد. برای آن که بتوانید از قیمت صفرشویی خودرو در محل مطلع شوید می توانید با کارواش ها در تماس باشید و قیمت ها بررسی نمایید. آنان با توجه به مدل و نوع خودروی شما، قیمت ها را به شما اعلام فرمایند. البته بایستی توجه داشته باشید که تمامی قیمت ها بایستی زیر نظر صنف و اتحادیه کارواش باشد.

صفرشویی خودرو در محل و مزایای آن

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و خدماتی که سایتهای آنلاین ارائه می‌دهند؛ بسیاری از مردم به سمت انجام کارهایشان به صورت آنلاین می‌پردازند تا از دردسر و هزینه‌های اضافی دور شوند. صفرشویی خودرو در محل نیز یکی دیگر از این خدمات است که بسیار بین مردم محبوب شده است. اما چرا؟

صفرشویی در محل بسیار دقیق و با بهترین مواد مناسب و در حضور شما انجام می‌شود و شما را از ترافیک‌های سنگین و آزاردهنده راحت می‌کند و وقت شما را می‌خرد. صفرشویی در محل یک سبک کاملا مدرن و جدید است. در محل انجام شدن این کار، مخصوصا برای بانوان باعث آرامش و امنیت خاطر بیشتر آن‌ها شده و از نظر خیلی از افراد صفرشویی در محل از همه لحاظ خیلی ایمن‌تر است. حتما برای شما نیز پیش آمده که هنگامی که به کارواش یا مراکز صفرشویی مراجعه می‌کنید در صف منتظر می‌مانید و کلی از انرژی و وقت شما گرفته می‌شود؛ اما با انجام صفرشویی در محل انتظار شما به صفر می‌رسد. مراحل انجام صفرشویی در محل با صفرشویی در مرکز مربوط به آن تفاوتی ندارد و با همان کیفیت بالا انجام می‌شود.

در این مطلب توضیحات کاملی راجع به صفرشویی ماشین داده شد که با توجه به آنها می توانید تصمیمی درست برای شستشوی اتومبیلتان بگیرید.

 

 

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟