اخبار خودرو جهان
تلفیق دنیای کلاسیک و مدرن

رنو Air4 خودرویی پرنده شبیه به 4L کلاسیک

دوشنبه - ۸ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
رنو air4

رنو 4L یکی از موفقیت محصولات این خودروساز فرانسوی بود که بین سال های 1961 تا 1992 به بازار جهانی عرضه شد و طی این سالها بیش از هشت میلیون دستگاه از این خودرو فروخته شد که یکی از مشتریان آن هم پاپ فرانسیس بود. رنو به منظور جشن سالگرد 60 سالگی این خودرو با یک کمپانی متخصص در زمینه طراحی به نام TheArsenale همکاری و دید خود نسبت به آینده رنو 4L را طراحی کرد. این کمپانی یک خودروی پرنده کوادکوپر به نام Air4 را با استایلی مشابه به همین خودروی کلاسیک رنو طراحی کرده است.

به گزارش خودرونویس، رنو سعی کرده با طراحی یک خودروی پرنده با استایل که سمبل حمل و نقل و جا به جایی مدرن محسوب می شود، به نوعی گذشته این خودروی محبوب خود را به آینده متصل کند. این خودروساز فرانسوی اظهار کرده که Air4 نماد استقلال و آزادی بوده و بیانگر این موضوع بوده که ترافیک و تردد تنها در سطح زمین صورت نمی گیرد و جهان بالای سر ما (یعنی آسمان) بدون مانع است.

رنو air4

ایده طراحی خودروی پرنده Air4 بر پایه رنو 4L کلاسیک شکل گرفته و استایل کلی آن در راستای مدرن سازی مقداری بروزرسانی شده است. بدنه این خودرو حال تماما از جنس فیبر کربن طراحی شده تا وزن آن سبک باشد. در قسمت جلو چراغ هایی LED شامل چراغ های روشنایی در روز عمودی در گوشه جلوپنجره طراحی شده اند. به طور کلی خطوط کلی بدنه صاف نر و منحنی گون شده تا مقداری از استایل جعبه ای شکل سنتی و قدیمی رنو 4L فاصله گرفته شده باشد؛ اما در عین حال شباهت همچنان باقیست!

رنو air4

قلب تپنده رنو Air4 از یک جفت روتور تشکیل شده که در هر گوشه این خودروی پرنده نصب شده اند. در قسمت جلوی بدنه لولایی تعبیه شده تا خلبان و سرنشینان بتوانند به کابین وارد و از آن خارج شوند؛ بدین صورت که کل کابین به وسیله این لولای تعبیه شده باز و بسته می شود! رنو تصور می کند که به کمک استفاده از باتری های 90 هزار میلی آمپر ساعتی می تواند به حداکثر سرعت افقی 94 کیلومتر بر ساعت با این خودروی پرنده دست یابد. همچنین حداکثر ارتفاع پرواز رنو Air4 نیز 700 متر اعلام شده است.

رنو air4

رنو Air4 یک خودروی پرنده بوده که با استفاده از آن می توانید از ترافیک خسته کننده شهری فرار کنید؛ البته که دریافت گواهینامه خلبانی در همه کشورها بسیار گران قیمت بوده و با این خودروی پرنده نمی توانید کارهای روزمره مانند خرید و … را انجام دهید و در وسط خیابان یا سقف یک مرکز خرید فرود آیید! باید ذکر کنیم که این تنها یک خودروی نمایشی بوده و رنو هیچ قصدی مبنی بر تولید این محصول ندارد.

 

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟