اخبار خودرو جهان
قادر به حمل شش سرنشین

سیکلوکار خودروی پرنده از روسیه

یکشنبه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
سیکلوکار خودروی پرنده روس ها

بنیاد تحقیقاتی روسیه، روز جمعه اعلام کرد که پروژه ساخت خودروی پرنده آنها پیشرفت قابل توجهی داشته و بزودی می ‌توانیم شاهد پرواز آن باشیم. پیشرانه مورد استفاده در خودروی مزبور، می ‌تواند از نوع برقی و یا هیبریدی باشد. اگر همه چیز خوب پیش برود، در سال 2022 خودروی پرنده روس ‌ها با توان حمل 590 کیلوگرم و تقریباً معادل وزن 6 سرنشین پرواز خواهد کرد.

به گزارش خودرونویس، براساس اعلام بنیاد تحقیقاتی روسیه، پروژه مزبور در چارچوب طرحی موسوم به سیکلوکار انجام می‌شود. سرنشینان برای وارد شدن به درون خودروی پرنده روس ‌ها باید از ورودی ‌های در نظر گرفته شده در عقب و یا دو طرف آن استفاده کنند. موسسه ترموفیزیک به عنوان شعبه ‌ای از بنیاد تحقیقات روسیه در منطقه سیبری، ساخت پرنده مزبور را برعهده دارد. متخصصان روسی پیش از این نمونه ‌ای اولیه از پرنده یاد شده را ساخته و آزمایش ‌های مرتبط به پیشرانه ‌های حلقوی آن را برروی زمین انجام داده ‌اند. همچنین دانشمندان روس نمونه ‌ای اولیه از سیکلوکار با وزن 60 کیلوگرم را با موفقیت آزمایش کرده و به پرواز در آورده ‌اند.

 

پرواز نمونه اولیه سیکلوکار از سال آینده

توسعه‌دهندگان و دانشمندان مرتبط به پروژه سیکلوکار می‌گویند که سال آینده نمونه اولیه و کاملی از پرنده خود را به پرواز در خواهند آورد.  آنها برای پرنده مزبور از پیشرانه ‌ای کاملا الکتریکی استفاده کرده و نسخه نهایی آن را  تا سه سال آینده آماده می‌ کنند. روس ‌ها هنوز قیمت نهایی پرنده خود را مشخص نکرده ‌اند. از ویژگی ‌های پرنده روس ‌ها باید به جمع و جور بودن، کم صدا بودن، کنترل سریع بردار رانش به میزان 360 درجه و قابلیت فرود برروی سطحی پِست با زاویه 30 درجه ‌ای اشاره کرد.

علاوه بر این دانشمندان روس یکی از ویژگی ‌های پرنده خود را امکان  لنگر انداختن در سطوح عمودی و همانند تبلیغات مرتبط به پاگانی زوندا و قرار گیری آن برروی دیوار اعلام کرده ‌اند. همچنین پیشرانه چرخشی یا روتور چرخشی پرنده روس ‌ها از ورود تصادفی اشیا به داخل آن جلوگیری کرده و به این ترتیب از آسیب رسیدن به سرنشینان آن جلوگیری می‌شود.

روس‌ها برای سیکلوکار برروی پیشرانه ‌ای هیبریدی هم کار کرده و امکان شخصی ‌سازی سیکلوکار و استفاده از پیشرانه های پیستونی روتاری یا توربوشفت بنزینی را در نظر دارند. کنترل پرنده روس ‌ها دشوارتر از کنترل خودروهای مدرن و معمولی نیست. خلبان می‌ تواند در کابینی مخصوص و همانند یک راننده خودرو، پرنده روس ‌ها را هدایت کند. در غیر این صورت امکان کنترل آن از طریق شبکه ‌ای اختصاصی و توسط اپراتوری برروی زمین هم وجود داشته و متصدی اپراتور کنترل پرنده روس ‌ها را در دست خواهد داشت.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟