اخبار خودرو جهان
برای اولین بار در فضاهای شهری صورت می گیرد

تست موفقیت آمیز خودروی پرنده AirCar

یکشنبه - ۱۳ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
خودروی پرنده AirCar

ایده تولید خودروی پرنده موضوع چندان جدیدی نیست؛ ولی تعداد کمی از خودروهای پرنده تولید شده موفق شدند اولین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به پایان برسانند یا حداقل نسخه پروتوتایپ آنها در معرض عموم به نمایش درآید. شرکت کلین ویژن موفق شده برای اولین بار خودروی پرنده Aircar را درون یک شهر به پرواز درآورد. با انجام این تست بسیار مهم، می توان گفت که خودروی پرنده AirCar یک قدم به تولید نزدیک تر شده است.

به گزارش خودرونویس، خلبان یا راننده این خودرو پرنده همان مخترع AirCar یعنی پروفسور استفان کلین موسس شرکت Anton Zajac بوده که در تاریخ 28 ژوئن سال 2021 موفق شد برای اولین بار یک خودروی پرنده را در فضای شهری به پرواز در آورد. این پرواز 35 دقیقه از فرودگاه بین المللی در نیترا آغاز شد و در Bratislava در اسلوواکی به پایان رسید که 142 امین فرود موفق آمیز AirCar به موجب آن به ثبت رسید.

خودروی پرنده AirCar

برخلاف سایز خودروهای پرنده که ما مشاهده کرده ایم، AirCar یک وسیله نقلیه دو منظوره یعنی ترکیبی از یک خودرو و هواپیما بوده که می تواند در کمتر از سه دقیقه از یک خودرو به هواپیما تبدیل شود. بال ها و دم این خودروی پرنده قابلیت تاشدن و باز شدن دارند و کاملا قادر به تبدیل شدن از یک وسیله نقلیه اسپرت چهار چرخ به هواپیما را است.  با این حال خودروی پرنده AirCar برای پرواز نیاز به باند فرودگاه دارد و نمی توان با آن در فضاهای عمومی تیک آف و لندینگ داشت.

 

 

مشخصات فنی خودروی پرنده AirCar

تا این لحظه دو مدل پروتوتایپ از AirCar توسعه داده شده است. نمونه پروتوتایپ اولیه از یک پیشرانه 160 اسب بخاری ب ام و با پمپ سوخت معمولی بهره می برد که به یک پروانه ثابت و چتر نجات اضطراری مجهز شده است. این نسخه تا به امروز بیش از 40 ساعت پرواز آزمایشی تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشورهای مختلف انجام داده است. این نسخه پروتوتایپ AirCar قادر است به ارتفاع 8200 متر برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

خودروی پرنده AirCar

نسخه پروتوتایپ 2 خودروی پرنده AirCar قدرتمندتر بوده و یک پیشرانه 300 اسب بخاری برای آن نصب شده و موفق به دریافت گواهینامه پرواز EASA CS-23 و همچنین مجوز M1 تردد در جاده شده است. این خودروی پرنده دارای یک پروانه متغیر بوده که قادر به حرکت با بیشینه سرعت 300 کیلومتر بر ساعت در هوا بوده که پیضش بینی می شود در یک پرواز بتواند تا 1000 کیلومتر مسیر را طی کند.

خودروی پرنده AirCar

سخن پایانی

در این لحظه هیچ مطلبی در خصوص زمان معرفی نسخه تولیدی AirCar اعلام نشده؛ ولی مراحل توسعه این خودرو به سرعت در حال پیشروی است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟