اخبار خودرو جهان
همزاد فیات دوکاتو

رم پرومستر برای 2022 بروزرسانی شد

سه شنبه - ۲ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه

خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید با نام های مختلفی مانند فیات دوکاتو، پژو باکسر، سیتروئن جامپر و اوپل مووانو در بازارهای جهانی حضور دارد و در ایران هم تحت عنوان فیات دوکاتو سالهاست که عرضه می شود. ولی همین خودرو در بازار آمریکا با نام رم پرو مستر شناخته می شود که برای مدل 2022 بروزرسانی های سنجیده ای به خود دیده و تغییرات مهمی در این ون تجاری صورت گرفته است.

به گزارش خودرونویس، رم پرومستر برای مدل 2022 بروزرسانی فنی و تکنولوژیک به خود ددیه و در مدل Crew قادر به حمل سه سرنشین در ردیف دوم است. بارزترین تغییر در رم پرومستر 2022 به کابین این خودرو مربوط می شود که سیستم مالتی مدیا Uconnect 5 با نمایشگر لمسی بین هفت تا 10 اینچی برای آن نصب شده است. ضمن اینکه نمایشگر دیجیتالی نصب شده در مقابل راننده هم به صورت استاندارد 3.5 اینچی بوده که می توان آن را به نمایشگر تمام رنگی هفت اینگی ارتقا داد که بروزرسانی مهمی نسبت به مدل قدیمی شده سال 2021 است.

نمای عقب رم پرومستر 2022

مشخصات فنی رم پرومستر 2022

همچنین برای مدل 2022 رم پرومستر یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به جای نمونه شش سرعته قدیمی نصب شده که موجب بهبود مصرف سوخت تا 9 درصد نسبت به گیربکس قدیمی شده است. این گیربکس وظیفه انتقال قدرت پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر V شکل پنتااستار این خودرو را بر عهده دارد که قادر به تولید 280 اسب بخار قدرت و 364 نیوتن متر گشتاور است. رم پرو مستر نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می کند.

رم پرومستر 2022

برای روشن کردن این ون بزرگ دیگر نیاز به کلید نیست و سرانجام کلید استارت/استاپ انجین به همراه سیستم ورود بدون کلید برای آن تعبیه شده است. این خودرو همچنین دارای ترمز پارک برقی و فرمان برقی هم بوده که با سیستم های کمکی راننده مختلفی سازگار است. رم علاوه بر این مدل درونسوز، قصد دارد در سال 2023 نسخه الکتریکی پرومستر را هم به بازار عرضه کند که جزییات آن در آینده منتشر می شود.

پیشرانه رم پرومستر 2022

تجهیزات ایمنی و رفاهی رم پرومستر 2022

تغییرات تکنولوژیک رم پرومستر 2022 به مراتب بیشتر از نصب مالتی مدیا جدید بوده و رم سیستم های ایمنی متعددی را به صورت استاندارد برای این ون تجاری بزرگ نصب کرده که شامل هشدار برخورد از جلو در تمامی سرعت ها، کمکی حرکت در باد از رو به رو، تابلو خوان مسیر، ترمز خودکار پیشگیری کننده از برخورد از عقب و تشخیص خواب آلودگی راننده است. در صورت پرداخت مبلغ اضافی می توان کمکی تثبیت خطوط حرکت، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حرکت و توقف، مشخصات تابلوهای مسیر و کمکی هوشمند سرعت را به این خودرو اضافه کرد.

نمای جانبی رم پرومستر 2022

رم پرومستر 2022 را می توان با دوربین دید 360 درجه و سنسورهای پارک جلو سفارش داد. ضمن اینکه برای این ون دوربین دید عقب در آینه دیجیتالی میانی و سیستم نیمه خودران دست روی فرمان و چشم به مسیر پیش رو را سفارش داد. همچنین درگاه بدون سیم اندروید اتو و اپل کار پلی برای این خودرو ترتیب داده شده و یک پد شارژ بدون سیم تلفن همراه با دو پورت USB تایپ C با خروجی برق 115 ولت با قدرت 150 وات درون کابین این ون تعبیه شده است.

کابین رم پرومستر 2022

سخن پایانی

رم قصد دارد پرومستر بروزرسانی شده 2022 را در در سه ماه چهارم سال جاری به بازار جهانی عرضه کند. این ون مانند فیات دوکاتو در 18 مدل مختلف قابل سفارش بوده که شامل سه فاصله بین دو محور مختلف، دو ارتفاع سقف متفاوت و چهار طول متفاوت است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟