اخبار خودرو جهان
دارای ویژگی هایی جذاب در پکیجی کوچک

پیکاپ رم 700 معرفی شد

یکشنبه - ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
رم 700

کمپانی رم به عنوان زیرمجموعه هلدینگ فیات کرایسلر به تازگی یک پیکاپ کوچک به نام رم 700 مدل 2021 را برای بازار آمریکای جنوبی و مکزیک معرفی کرده است. این پیکاپ مناسب افرادی است که صرفا قصد جا به جایی بارهای کوچک را دارند و نیاز و حتی قدرت خرید پیکاپ های بزرگتر و قدرتمندتر را ندارند. اگر ظاهر این پیکاپ برایتان آشناست بدین دلیل بوده که این خودرور در واقع همان فیات استرادا است؛ ولی رم به منظور متمایز کردن این پیکاپ جدید دیزاینی جدید را در پروفیل جلوی آن پیاده کرده است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، مشتریان قادر هستند بسته به نیازشان از خرید، پیکاپ رم 700 را در مدل های دو و چهار درب خریداری کنند. این پیکاپ کوچک حداکثر ظرفیت باربری معادل 750 کیلوگرم داشته و حوض بار آن گنجایش 1143 لیتر بار را دارد؛ البته این حجم صرفا تا لبه حوض بار است. همچنین رم 700 قادر است تا جسمی با بیشینه وزن 400 کیلوگرم را یدک بکشد.

نمای عقب رم 700

کمپانی رم قصد دارد که پیکاپ رم 700 را در مدل های SLT، Big Horn و لارامی راهی بازار کند. دو نسخه ارزان تر این پیکاپ از یک پیشرانه 1.4 لیتری بهره گرفته اند که قادر به تولید 84 اسب بخار قدرت است. اما مجهزترین نسخه رم 700 به یک پیشرانه 1.3 لیتری توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 98 اسب بخار است. نیروی تولیدی هر دو پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به محور جلو منتقل می شود. همچنین به منظور عملکرد بهتر یک دیفرانسیل با قفل الکترونیکی نیز برای رم 700 نصب شده است.

رم 700

تجهیزات رفاهی

در حالی که این پیکاپ با توجه به استانداردهای آمریکایی ابعاد کوچکی دارد و شاید تصور کنید که رم توجهی به تجهیزات رفاهی نصب شده در آن نداشته، باید اعتراف کنیم که رم 700 امکانات رفاهی جذابی را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می دهد. نسخه لارامی رم 700 دارای چراغ های جلو LED است. درون کابین نسخه بیگ هورن و لارامی شاهد نصب یک نمایشگر لمسی هفت اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی هستیم که به صورت استاندارد از درگاه بدون سیم اندروید اتو و اپل کار پلی پشتیبانی می کند.

کابین رم 700

سخن پایانی

با وجود اینکه فیات کرایسلر حساب ویژه ای روی فروش رم 700 و همزاد آن یعنی فیات استرادا برای فروش در بازارهای مختلف جهانی باز کرده، باید اظهار کنیم که این شرکت هیچ تصمیمی برای عرضه این پیکاپ های کوچک در بازار ایالات متحده ندارد. چراکه آمریکایی ها به هیچ وجه پیکاپ های کوچک را نمی پسندند. بدین ترتیب هدف اصلی عرضه رم 700 و فیات استرادا بازار آمریکای لاتین بوده و فیات کرایسلر این دو خودرو را در شهر Betim برزیل تولید می کند.

فضای بار رم 700

این بدان معنا نیست که در بازار آمریکا هیچ پیکاپ کوچکی وجود ندارد. فورد قصد دارد به زودی پیکاپ کامپکت ماوریک را برای عرضه به ایالات متحده رونمایی کند. اگر این خودرو در آمریکا موفق شود، می توان انتظار داشت که رم 700 هم شانس ورود به آمریکا را پیدا می کند.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟