اخبار خودرو جهان
یکی خیابانی و دیگری مسابقه ای

درگ ریس بوگاتی شیرون با خودروی فرمول 1

یکشنبه - ۶ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس بوگاتی شیرون با خودروی فرمول 1

تا به امروز درگ ریس های مختلفی از جمله رقابت هایی عجیب و غیرمتعارف را برایتان منتشر کرده بودیم. ما شاهد درگ ریس خودروهایی مانند AMG GT R با رنو توییزی به صورت دنده عقب، رقابت دوچرخه با ارزان ترین خودروی آفریقا در خط مستقیم، درگ ریس سوزوکی سامورایی با فولکس واگن بیتل و … بوده ایم. ولی همه این رقابت ها از نوع کند و کسل کننده بوده اند. حال درگ ریسی فوق مهیج و جذاب را برایتان منتشر کرده ایم که بین دو خودروی بوگاتی شیرون و یک خودروی فرمول 1 برگزار شده است.

به گزارش خودرونویس، همانطور که گفتیم تمام درگ ریس های خاص نامبرده از نوع کند و کسل کننده بودند؛ ولی این درگ ریس جزو سریع ترین و جذاب ترین درگ ریس های برگزار شده در جهان بوده و این بار بین دو خودروی بسیار قدرتمند برگزار شده که یکی مجوز تردد در خیابان را دارد و دیگری برای مسابقات فرمول 1 گرند پریکس طراحی شده است.

یک سمت این رقابت ابرخودروی بوگاتی شیرون بوده و در سمت دیگر خودروی فرمولا 1 تیم ردبول و قهرمان جهان است. قبل اینکه درگ ریس را تماشا کنید بهتر است ابتدا مشخصات هر دو خودرو را بدانید.

درگ ریس بوگاتی شیرون با خودروی فرمول 1

مشخصات فنی بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون از یک پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندر با آرایش W شکل بهره می برد که دارای چهار توربوشارژ بوده و قادر به تولید 1479 اسب بخار قدرت است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس دو کلاچه اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود.

 

مشخصات فنی خودروی فرمولا 1 ردبول

خودروی فرمولا 1 حاضر در این رقابت از نوع RB7 بوده که از یک پیشرانه 2.4 لیتری هشت سیلندر V شکل بهره گرفته که قادر به گازخوردن تا 18 هزار دور بر دقیقه است. این پیشرانه قادر به تولید 750 اسب بخار است. پشت فرمان این خودرو دیوید Coulthard راننده سابق فرمولا 1 و قهرمان 13 دوره مسابقات گرند پریکس است.

با توجه به اینکه بوگاتی شیرون تقریبا دو برابر قدرتمندتر از خودروی فرمول 1 است، شاید تصور کنید که به سادگی برنده این رقابت است. ولی بهتر است یادآوری کنیم که خودروی مسابقه فرمول 1 ردبول تنها 650 کیلوگرم وزن دارد؛ ولی بوگاتی شیرون وزنی معادل 2 تن دارد که از این رو برتری با خودروی فرمول 1 ردبول است.

حال با این اطلاعات به نظر شما کدام خودرو برنده این رقابت مهیج می شود؟

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟