مشخصات فنی بوگاتی شیرون سوپراسپرت

به گزارش خودرونویس، در حالی که بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300 پلاس پس از شکستن رکورد سرعت جهان در پیست Ehra Lessien فولکس واگن در آلمان شکل گرفت، شیرون سوپراسپرت جدید مقداری متفاوت است. این نسخه جدید مانند نمونه رکورد شکن 25 سانتی متر طول بیشتری نسبت به شیرون معمولی دارد که تمام این افزایش دید مربوط به قسمت انتهایی خودرو برای بهبود جریان هوا در سرعت های بالا بوده است. همچنین دو جفت خروجی اگزوز روی هم در پروفیل عقب دیده می شود که صدای مسابقه ای بهتر و خشن تری از پیشرانه هشت لیتری چهار توربوشارژ 16 سیلندر شیرون تولید می کنند. این پیشرانه در شیرون سوپراسپرت قادر به تولید 1578 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور است.

نمای جانبی بوگاتی شیرون سوپراسپرت

استایل ظاهری شیرون سوپراسپرت

در مقایسه با شیرون سوپراسپرت 300 پلاس، این نسخه جدید دارای رینگ های آلیاژی بازطراحی شده با پنج پره Y شکل است. همچنین به صورت آپشنال مشتریان می توانند رینگ هایی منیزیومی مشابه با نمونه نصب شده روی نسخه Pur Sport را سفارش دهند که به موجب نصب آنها 23 کیلوگرم از وزن شیرون سوپراسپرت نسبت به مدل استاندارد کاسته می شود.

پیشرانه بوگاتی شیرون سوپراسپرت

این رینگ ها به تنها تایرهای موجود در بازار جهانی مجهز شده اند که قادر به تحمل تقریبی حرکت با سرعت وحشتناکی در حدود 500 کیلومتر بر ساعت هستند. این تایرها یک نسخه ویژه از میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 هستند که که از زیر اشعه X عبور داده شده اند تا اطمینان حاصل شود ذره ای بی نظمی در ساختار تایر وجود ندارد. این تایرها برای تحمل فشارهای شدید دارای کمربند تقویت شده هستند.

نمای جانبی بوگاتی شیرون سوپراسپرت

آمار و ارقام عملکرد

عملکرد بوگاتی شیرون سوپراسپرت کم شگفت انگیز نیست. شیرون سوپراسپرت جدید قادر است طی 5.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 200 کیلومتر بر ساعت دست یابد و طی 12.1 ثانیه هم از حالت سکون به مرز 300 کیلومتر بر ساعت می رسد. این خودرو در شتابگیری صفر تا 400 کیلومتر بر ساعت هفت درصد نسبت به نسخه استاندارد شیرون سریع تر شده است. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه این خودرو شخصی سازی شده و ضریب دنده هفت آن 3.6 درصد طولانی تر شده است. قسمت خنده دار و عجیب داستان اینجاست که بوگاتی شیرون سوپراسپرت در سرعت 403 کیلومتر بر ساعت از دنده 6 به 7 تعویض می کند و تازه دوباره شتابگیری می کند!

بوگاتی شیرون سوپراسپرت

بیشینه سرعت قابل پیمایش بوگاتی شیرون سوپراسپرت به صورت الکترونیکی روی 440 کیلومتر بر ساعت محدود شده؛ چراکه بوگاتی تصور می کند در این سرعت کنترل موارد ایمنی رعایت شده و کنترل خودرو ساده و بدون دردسر است. این خودرو یک گرند تورر راحت و فوق لوکس قادر به شکستن رکورد سرعت زمین در بین خودروهای تولیدی است. تولید این نسخه به زودی شروع می شود و اولین سری تحویلی به مشتریان در سال 2022 صورت می گیرد.

منبع motor1
5 از 1 رای