اخبار خودرو جهان
این بار در شرایط بارانی و پیست خیس

درگ ریس آئودی RS6 با ب ام و M5 و مرسدس E63 S

دوشنبه - ۴ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس آئودی RS6 با ب ام و M5 و مرسدس E63 S

زمانی که صحبت از خودروهای لاکچری آلمانی شود، قطعا نام سه خودروساز آئودی، مرسدس بنز و ب ام و هم برده می شود؛ چراکه این سه برند اصلی ترین رقیب و دشمن یکدیگر هستند. البته پورشه را هم باید درنظر گرفت؛ ولی در این رقابت که توسط گروه Carwow بین آئودی RS6، مرسدس بنز E63 S و ب ام و M5 ترتیب داده شده، پورشه حضور ندارد.

به گزارش خودرونویس، مرسدس بنز E63 S و ب ام و M5 کامپتیشن پکیج قدرتمندترین نمونه های موجود از این دو خودرو هستند که یک بار در گذشته موفق به شکست دادن آئودی RS6 استیشن پایه در درگ ریس 400 متر شده بودند. لازم به ذکر است که آئودی RS6 نسخه پایه این استیشن قدرتمند بوده و این خودروساز آلمانی در حال توسعه مدل های عملکردی و پرفورمنس برای این خودرو است. حال این سوال برایتان پیش می آید که با توجه به شکست RS6 در مقابل این دو رقیب در رقابت گذشته، دلیل ترتیب دادن دوباره این درگ ریس چیست؟

پاسخ این سوال آب و هوای انگلیس است. باران، باران و باز هم باران! بله این درگ ریس در شرایطی برگزار شده که سطح زمین به دلیل بارندگی شدید بسیار خیس و لغزنده بوده و خودروها در لانچ و شروع حرکت با مشکل کنترل کشش و لغزندگی مواجه می شوند. به عبارت دیگر مت واتسون مجری Carwow قصد دارد تا در این درگ ریس این سه خودرو را از منظر قدرت و سیستم کنترل کشش و لانچ مقایسه کند.

 

 

برتری مطلق آئودی به دلیل سیستم انتقال قدرت فوق پیشرفته

با توجه به شرایط مسیر مسابقه، نمی توان در این رقابت تنها به قدرت پیشرانه اتکا کرد؛ از این رو آئودی RS6 به دلیل بهره بردن از سیستم انتقال قدرت فوق پیشرفته چهار چرخ محرک کواترو در شرایط لغزنده کاملا نسبت به دو رقیب هم وطن خود برتر است؛ این در حالی بود که آئودی RS6 استیشن نسبت به دو رقیب سدان خود ضعیف تر و سنگین بود، ولی موفق شد به سادگی در درگ 400 متر مرسدس E63 S و ب ام و M5 کامپتیشن را پشت سر بگذارد.

اما در رولینگ ریس، کنترل کشش دیگر اهمیتی ندارد و قدرت و گشتاور پیشرانه و سرعت عمل گیربکس، برنده را تعیین می کند. از این رو رقابت بین مرسدس E63 S و ب ام و M5 کامپتیشن تنگاتنگ بود؛ ولی مرسدس موفق شد به لطف به روزرسانی گیربکس و عملکرد سریع جعبه دنده، ب ام و را شکست دهد و آئودی RS6 هم در این رقابت جایگاه سوم را به دست آورد.

 

سخن پایانی

این ویدیو ثابت کرد که در مسابقه، همه چیز اعداد و ارقام روی کاغذ نیست؛ بلکه فاکتورهای تعیین کننده زیادی در یک رقابت وجود دارد که موجب تعیین برنده و بازنده می شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟