اخبار خودرو جهان
سریع ترین و قدرتمندترین محصول تاریخ ب ام و

ب ام و M5 CS 2022 معرفی شد

چهارشنبه - ۸ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
ب ام و M5 CS 2022

ب ام و M5 به روززرسانی شده ماه ژوئن سال 2020 وارد بازار شد؛ از همان زمان کری خوانی های ب ام و در خصوص نسخه سرسخت تر این خودرو یعنی مدل CS آغاز شده بود. از آن زمان تصاویر جاسوسی بسیاری از M5 CS در اینترنت به همراه چند تیزر رسمی توسط ب ام و منتشر شده است. ولی در این لحظه همه این تصاویر جاسوسی و تیزرها دیگر اهمیتی ندارند؛ چراکه M5 CS رسما معرفی شده و واقعا سریع است!

مشخصات فنی M5 CS

به گزارش خودرونویس، قبل از اینکه به میزان سریع بودن M5 CS بپردازیم نیاز است بدانید که ب ام و ادعا کرده که این خودرو 105 کیلوگرم نسبت به نسخه M5 کامپتیشن پکیج سبک تر است. این مدل ضمن دارا بودن وزن کمتر، قدرت بیشتری هم دارد. در واقع ب ام و M5 CS به لطف بهره بزدن از پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ 636 اسب بخاری، قدرتمندترین محصول بخش M این برند آلمانی تا به امروز محسوب می شود. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت xDrive به هر چهار چرخ منتقل می شود. ولی برای بهبود ترکشن تایرهایی چسبنده تر برای M5 CS نصب شده است.

پیشرانه ب ام و M5 CS 2022

ب ام و در زیر پوست اقدام چندانی جهت ارتقا شاسی M5 CS انجام نداده و صرفا فنربندی ها در هر دو اکسل را به روزرسانی کرده تا با وزن کمتر این مدل هماهنگی کامل داشته باشند. در هر چهار چرخ تایرهای 20 اینچی پیرلی P Zero Corsas نصب شده اند که در جلو سایزی 275/35 و در عقب سایزی معادل 285/35 دارند.

نمای عقب ب ام و M5 CS 2022

آمار و ارقام عملکرد

در خصوص عملکرد این سدان قدرتمند لوکس، گزارش های متفاوتی شنیده بودیم و حال اعداد و ارقام اعلامی توسط ب ام و مقداری نسبت به قبل متفاوت است. ولی با این حال ب ام و M5 CS قادر است طی تنها 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و برای عبور از مرز 200 کیلومتر بر ساعت تنها 10.4 ثانیه زمان نیاز دارد. علی رغم شتاب بیشتر نسبت به M5 معمولی، بیشینه سرعت قابل پیمایش این مدل هم روی 305 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. باید یادآور شویم که عملکرد از بسیاری از سوپراسپرت های امروزی نیز برتر بوده و این اعداد و ارقام توسط یک سدان چهار نفره لوکس سنگین وزن به ثبت رسیده است!

ب ام و M5 CS 2022

طراحی کابین

به محض ورود به داخل کابین M5 CS صندلی های M کربن ب ام و با تودوزی مشکی و تریم قرمز رنگ آن جلب توجه می کنند. در ردیف عقب هم دو صندلی اسپرت مجزا از یکدیگر مشابه صندلی های جلو نصب شده که به وسیله یک کنسول میانی کوچک از یکدیگر جدا شده اند. این صندلی های عقب هم دارای تکیه گاه های جانبی مستحکم و کاربردی هستند تا سرنشینان عقب هم در مانورها به خوبی در سر جای خود روی صندلی حفظ شوند. روی هر چهار صندلی نقشه پیست 20.7 کیلومتری نوربرگ رینگ آلمان تودوزی شده و دلیلش این می تواند باشد که ما نسخه های پرتوتایپ متعددی از M5 CS را تا به امروز در حالت تست در این پیست مشاهده کرده ایم. نقش و نگار پیست نوربرگ رینگ روی صندلی های M5 CS به این موضوع هم می تواند اشاره داشته باشد که ب ام و با این خودرو قصد شکستن رکورد خودروهای سدان در این پیست را دارد.

کابین ب ام و M5 CS 2022

از جمله سایر به روزرسانی های اعمال شده در کابین می توان به نصب نشان CS روی رودریها، صندلی و داشبورد اشاره داشت. همچنین یک تکیه گاه آرنج ثابت در کنسول وسط به جای نمونه بازشو در M5 معمولی طراحی شده که به گفته ب ام و باعث کاهش وزن زیادی شده است. البته M5 CS یک خودروی مسابقه ای خشک و خسته کننده نیست؛ بلکه هنوز تجهیزات زیادی برای لذت بردن از مسیر مانند نمایشگر 12.3 اینچی لمسی مالتی مدیا در میان داشبورد وجود دارند.

 

طراحی ظااهری

به محض برخورد با ب ام و M5 CS، متوجه تریم طلایی و فیبر کربنی این خودرو می شوید. ب ام و این تریم را گلد برنز نامیده و این تریم طلایی رنگ در قسمت محیطی جلوپنجره، نشان ها و رینگ های 20 اینچی M5 CS مشاهده می شوند. همچنین از مواد پلیمری و فیبر کربنی برای ساخت کاپوت، اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب، اسپویلر عقب و قاب آینه های جانبی در این خودرو استفاده شده است. همچنین کاور پیشرانه نیز از جنس فیبر کربن ساخته شده است و ب ام و ادعا کرده که 70 کیلوگرم وزن تنها به لطف همین سه اقدام از وزن کلی این خودرو نسبت به M5 معمولی کاسته شده است.

ب ام و M5 CS 2022

برای اینکه به ماهیت مسابقه این خودرو بیشتر اشاره شده باشد، حالت L شکل درون چراغ های جلو از رنگ سفید در نسخه های معمولی M5 به رنگ زرد در مدل CS تغییر پیدا کرده است.

 

سخن پایانی

ب ام و M5 CS جدید تنها به عنوان مدل 2022 تولید خواهد شد و ب ام و قصد دارد که این مدل را تنها یک سال به بازار عرضه کند تا محصولی خاص و تولید محدود حفظ شود. قرار است که عرضه ب ام و M5 CS از بهار به بازارهای جهانی آغاز شود. هنوز قیمت قطعی این سدان لوکس قدرتمند و فوق سریع اعلام نشده، ولی انتظار داریم که قیمت بسیار بالایی در حدود 240 هزار دلار داشته باشد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟