اخبار خودرو جهان
قدرتمندتر و سبک تر از M5 معمولی

انتشار تیزر ب ام و M5 CS برای اولین بار

چهارشنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تیزر ب ام و M5 CS

ب ام و M5 کامپتیشن پکیج به معنای واقعی کلمه خودرویی جذاب است؛ این سدان لاکچری اسپرت با اتکا به پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ شد که توان تولید 616 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور را دارد، قادر است طی 3.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. با این حال ب ام و همچنان اعتقاد دارد که امکان ارتقا و به روزرسانی M5 هست. به همین دلیل امروز این کمپانی آلمانی برای اولین بار تیزر نسخه قدرتمندتر این خودرو یعنی مدل M5 CS را منتشر کرده تا خبر رونمایی قریب الوقوع آن را بدهد.

تفاوت های M5 CS با مدل معمولی

به گزارش خودرونویس، همانند M2، M3 و M4 CS که پیشتر معرفی شده بودند، یقینا ب ام و M5 CS پیشرانه ای قدرتمندتر و وزنی کمتر نسبت به M5 استاندارد خواهد داشت. در تیزر ویدیویی کوتاهی که در اکانت فیس بوک ب ام و و صفحه اینستاگرام این شرکت پست شده بود، این کمپانی به اعدادی مانند قدرت 626 اسب بخاری پیشرانه M5 CS و همچنین کاهش 70 کیلوگرمی وزن این خودرو نسبت به M5 کامپتیشن اشاره کرده بود.

با یک حساب سرانگشتی ساده متوجه می شویم که M5 CS وزن خالصی در حدود 1919 کیلوگرم دارد. همچنین انتظار می رود که سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک فعلی با مد دریفت عقب محرک به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک فوق سریع M5 کامپتیشن روی مدل CS هم نصب شده باشند.

چراغ تیزر ب ام و M5 CS

جزییات ظاهری ب ام و M5 CS

طراحی کلی ظاهری M5 CS با M5 معمولی و کامپتیشن تفاوت چندانی نخواهد داشت، ولی در این ویدیو تیزر به برخی جزییات ظاهری این سدان لوکس فوق قدرتمند مانند تریم برنز رنگ در اطراف جلوپنجره دوقلوی کلیوی شکل، رینگ هایی با آلیاژ فورج، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ به همراه دیسک های کربن سرامیکی و چراغ های جلوی زرد رنگ با تم موتوراسپرت که مشابه آنها در M8 گرن کوپه هم نصب شده، اشاره شده است.

به نظر می رسد که ب ام و برای بدنه M5 CS رنگ مشکی مات جذابی را تدارک دیده که این رنگ تیره کانتراست بسیار جذابی را تریم های طلایی رنگ اعمال شده در بدنه این خودرو ایجاد کرده است. همچنین برای M5 CS تایرهای Pirelli P Zero Corsa نصب شده که در اکسل عقب عرضی معادل 285 و در اکسل جلو عرضی معادل 275 میلی متر دارند. در این لحظه هیچ تصویری از داخل کابین M5 CS منتشر نشده که متوجه به روزرسانی های اعمال شده در این قسمت شویم؛ ولی پیشبینی می شود که نشان CS در برخی از قسمت های کابین طراحی و نصب شده باشد و احتمال نصب صندلی هایی اسپرت تر روی این مدل وجود دارد.

تیزر ب ام و M5 CS

سخن پایانی

هنوز ندانسته های زیادی در خصوص ب ام و M5 CS جدید وجود دارد. به احتمال زیاد این سدان لوکس قدرتمند در اوایل سال 2021 به صورت کامل رونمایی می شود و فروش آن از ماه های آینده همان سال آغاز خواهد شد. نسخه فعلی ب ام و M5 کامپتیشن پکیج برچسب قیمت پایه معادل 110 هزار دلار دارد؛ بدین ترتیب انتظار می رود که مدل CS به مراتب گرانتر از تریم کامپتیشن باشد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟