اخبار خودرو جهان
استیشن قدرتمند درونسوز در مقابل سدان الکتریکی

درگ ریس آئودی RS6 با تسلا مدل 3 پرفورمنس

دوشنبه - ۱ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی RS6 تسلا مدل 3

دفعات بسیار زیادی تسلا مدل 3 به رقابت با خودروهای درونسوز قدرتمند در درگ ریس پرداخته است. بدین ترتیب عملکرد فوق العاده تسلا مدل 3 به خصوص مدل قدرتمندتر پرفورمنس آن در درگ ریس برای همه علاقمندان به خودرو اثبات شده و همه می دانند که تسلا مدل 3 واقعا خودروی الکتریکی سریعی است. ولی آیا این سدان الکتریکی سریع توان رقابت در مقابل سوپر استیشنی مانند آئودی RS6 را دارد؟

به گزارش خودرونویس، از طرفی دیگر چند ماه پیش شاهد یک درگ ریس میان تسلا مدل 3 پرفورمنس و آئودی RS6 استیشن بودیم که تسلا در آن رقابت از آئودی شکست خورد؛ بدین ترتیب مدل 3 پرفورمنس هنوز جا برای پیشرفت دارد و باید خود را در مقابل این استیشن توربوشارژ قدرتمند لاکچری به اثبات برساند. به نظر شما آیا تسلا مدل 3 پرفورمنس می تواند در این درگ ریس در مقابل آئودی RS6 که توسط رانندگان متفاوتی برگزار شده پیروز شود؟

این درگ ریس توسط گروه Carwow در انگلیس برگزار شده و طبق معمول به دلیل هوای بارانی و مرطوب انگلیس، سطح پیست خیس است؛ البته بارانی بودن هوا هیچ مشکلی برای این دو خودرو ایجاد نمی کند؛ چراکه هم آئودی RS6 و هم تسلا مدل 3 پرفورمنس هر دو دارای سیستم انتقال محرک کواترو و چهار چرخ محرک هستند؛ بدین ترتیب در سطوح خیس با مشکل کشش در هنگام شروع حرکت مواجه نخواهند شد.

 

 

مشخصات شرکت کننده ها

یکی از مسائلی که در این درگ ریس نباید نادیده گرفته شود، وزن خودروهاست. چراکه آئودی RS6 استیشن به مراتب سنگین تر از تسلا مدل 3 سدان الکتریکی است. این استیشن لاکچری آئودی وزنی معادل 2075 کیلوگرم دارد، این در حالی است که تسلا مدل 3 پرفورمنس وزنی معادل 1849 کیلوگرم داشته و این اختلاف وزن 230 کیلوگرم می تواند تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه نهایی این مسابقه داشته باشد. البته این نکته را نیز باید مد نظر قرار داد که آئودی RS6 از نظر قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه درونسوز خود اختلاف زیادی نسبت به قدرت و گشتاور دو موتور الکتریکی تسلا مدل 3 دارد.

آئودی RS6 به یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 592 اسب بخار و بیشینه گشتاور 800 نیوتن متر است. در آن طرف تسلا مدل 3 پرفورمنس به دو موتور الکتریکی در جلو و عقب مجهز شده که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 450 اسب بخار و گشتاور آنی 660 نیوتن متر است. قطعا اختلاف زیادی در قدرت و گشتاور میان این دو خودرو وجود دارد؛ ولی باید دید که آیا وزن کمتر تسلا مدل 3 و همچنین گشتاور آنی موتورهای الکتریکی آن می توانند این سدان الکتریکی را پیروز این رقابت کنند؟ برای پی بردن به پاسخ این سوال، ویدیو موجود در این مطلب را تماشا کنید.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟