اخبار خودرو جهان
شبیخون با لودر کاترپیلار به کارخانه

حمله کارمند عصبانی به کارخانه مرسدس بنز

دوشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
مرسدس بنز ویتو V کلاس

کارخانه ویتوریا در شمال غرب اسپانیا از سال 1981 به طور کامل توسط گروه خودروسازی دایملر خریداری شد و تا به امروز هم در مالکیت این گروه قرار دارد. این کارخانه دومین سایت تولیدی بزرگ تولید خودروهای ون دایملر در دنیا است. این کارخانه جایی است که ون های ویتو و V کلاس مرسدس بنز در آن تولید می شود که به تازگی دو ون الکتریکی e ویتو و EQV نیز به خط تولید آن اضافه شده اند. لحظات پایانی سال 2020 اتفاقی ناخوشایند و غیر منتظره در این کارخانه خودروسازی رخ داد؛ چراکه یکی از کارمندان سابق مرسدس بنز چند ده خودروی تولید و تکمیل شده و آماده تحویل در پارکینگ این کارخانه را تخریب و آسیب زیادی به آنها وارد کرد.

به گزارش خودرونویس، وسیله ای که این کارمند عصبانی با آن اقدام به تخریب ون های مرسدس بنز در کارخانه ویتوریا کرد، یک لودر کاترپیلار بود که وی از یک سایت ساختمانی سرقت کرد و با آن مسافتی معادل 21 کیلومتر را پیمود تا حدود ساعت یک نیمه شب به کارخانه ویتوریا رسید.

 

اصل ماجرا چه بود؟

به گزارش منابع محلی، این کارمند 38 ساله با این لودر کاترپیلار بیش از 50 ون کاملا آماده تحویل و تولید شده را تخریب کرد؛ ضمن اینکه وی قصد داشت با این لودر به خط تولید برود و خودروهای بیشتری را نابود کند. در آن لحظه افراد بسیار کمی در کارخانه ویتوریا حضور داشتند، چراکه خط تولید در آن لحظه فعال نبود و تنها حراست و کارمندان بخش نگهداری دستگاه ها در این سایت تولیدی حضور داشتند. این کارمند سابق مرسدس بنز با این لودر ابتدا به گیت ورودی کارخانه ضربه زد و پس از ورود به محوطه اقدام به تخریب هر خودرویی که در سر راهش بود کرد!

رسانه های مختلف خارجی بیان کرده اند که یکی از عوامل حراست کارخانه با شلیک تیر هوایی به معنای اخطار موفق شد این فرد مهاجم را بازداشت کند. سپس این فرد به اداره پلیس محلی تحویل داده شد و ظاهرا چندین اتهام به وی نسبت داده شده است. در این لحظه هنوز تعداد ون های مرسدس بنز تخریب شده در کارخانه ویتاریو اعلام شده؛ اما برخی منابع اظهار کرده که در حدود 70 دستگاه ون مرسدس بنز V کلاس و ویتو که آماده تحویل به مشتریان بودند توسط این فرد مهاجم تخریب شده که در این صورت وی مجبور به پرداخت جریمه ای در حدود 6 میلیون دلار به مرسدس بنز است.

در این لحظه هنوز مشخص نشده که چیزی باعث این اقدام خشونت آمیز کارمند سابق مرسدس برای تخریب این ون ها شده؛ ولی با توجه به اینکه این فرد در سال 2017 این کارخانه را با نارضایتی ترک کرد، بعید نیست که چندین سال برای اجرای این عمل ویران کننده برنامه ریزی می کرده است. کاملا واضح است که تحویل این ون های مرسدس بنز V کلاس، ویتو، EQV و e ویتو تخریب شده مقداری به تعویق می افتد؛ چراکه مرسدس بنز مجبور به تولید مجدد این ون ها است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟