اخبار خودرو جهان
تغییراتی هوشمندانه و سطحی

جگوار E-Pace فیس لیفت 2021 معرفی شد

چهارشنبه - ۷ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
جگوار E-Pace 2021

کمپانی خودرروسازی جگوار به دست تنگی و سخت گیری در فیس لیفت محصولات خود شهرت دارد. چراکه این برند انگلیسی معمولا دلش نمی آید تغییرات چندانی را روی نسخه های فیس لیفت محصولات خود اعمال کند. طی ماه های گذشته هم تصاویر جاسوسی متعددی از E-Pace منتشر شده بود و احتمالا می دانید که این نسخه فیس لیفت هم تغییر چندانی در استایل ظاهری نسبت به نسخه پیشین نخواهد داشت. حال جگوار رسما E-Pace مدل 2021 را معرفی کرده و می توانیم شاهد تغییرات بیرونی، کابین و فنی آن نسبت به مدل پیشین باشیم.

تغییرات ظاهری جگوار E-Pace 2021

به گزارش خودرونویس، با توجه به وصف های شنیده شده در خصوص جگوار و پروژه های فیس لیفت آن، برای مشاهده تغییرات اعمال شده بین E-Pace مدل 2021 نسبت به مدل 2020 یقینا با چشم ساده به جایی نمی رسید و باید با چشم مسلح دنبال این تغییرات باشید! اما جدا از این صحبت ها، جگوار E-Pace مدل 2021 دارای یک جلوپنجره با دیزاین مش متفاوت و یک قاب کرومی است. همچنین ورودی های هوای گوشه سپر نیز ابعاد بزرگتری نسبت به مدل پیشین دارند و کمی استایل آنها تغییر یافته و برای آنها نیز همانند جلوپنجره یک قاب کرومی طراحی شده است.

نمای جلو جگوار E-Pace 2021

با سفارش پکیج آپشنال بلک، بسیاری از قطعات ظاهری این خودرو از جمله همین قاب های کرومی اطراف جلوپنجره و ورودی های هوا، به رنگ مشکی تغییر می کنند. چراغ های جلوی E-Pace مدل 2021 دارای گرافیکی جدید بوده و حال دارای LEDهایی با تم J دوتایی هستند. همچنین یک دریچه هوای کوچک نیز در انتهای گلگیر جلوی این نسخه نصب شده؛ این ها تمام تغییرات ظاهری بود که جگوار در مدل فیس لیفت E-Pace نسبت به مدل پیشین اعمال کرده است.

نمای عقب جگوار E-Pace 2021

کابین

شاید جگوار تغییرات کمی را در استایل بیرونی E-Pace مدل 2021 اعمال کرده باشد، اما کابین آن به صورت گسترده به روزرسانی شده است. به محض ورود به کابین متوجه تغییرات صورت گرفته در طراحی کنسول میانی و داشبورد می شوید. در ابتدا یک نمایشگر 11.4 اینچی خمیده در میان داشبورد برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی E-Pace طراحی شده است. رابط کاربری این نمایشگر زیبا، سیستم Pivi Pro جگوار بوده که دارای درگاه های مختلف از جمله اپل کار پلی، اندروید اتو و مایکروسافت outlook است. شیفتر دنده نصب شده در کنسول میانی هم تغییراتی را نسبت به مدل پیش از فیس لیفت داشته است.

داشبورد جگوار E-Pace 2021

اما در جلوی راننده یک غربیلک فرمان جدید که طراحی دو شاخه آشنا و در عین حال متفاوت نسبت به فرمان نسخه پیش از فیس لیفت E-Pace است. به صورت آپشنال امکان نصب یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان وجود دارد؛ بدین ترتیب نسخه پایه E-Pace همچنان از نمایشگرهای آنالوگ در پشت فرمان بهره می برد که این یک نکته منفی برای این برند با سابقه بریتانیایی است.

کنسول وسط جگوار E-Pace 2021

سایر ویژگی های جگوار E-Pace

اما یقینا چیزهای دیگری نیز در این مدل فیس لیفت E-Pace تدارک دیده شده که در نگاه اول کسی به آنها توجه نمی کند. برخی از این ویژگی ها شامل تگ تودوزی جگوار، طراحی قسمت هایی برای تکیه زانو به منظور راحتی بیشتر و همچنین دوربین آپشنال ClearSight هستند. دوربین ClearSight از یک دوربین و یک آینه بدون فریم تشکیل شده است؛ این دوربین با زاویه دید عریض تصاویر با کیفیت با دید وسیعی را در آینه میانی بدون فریم به راننده نشان می دهد.

اما به روزرسانی های E-Pace به اینجا ختم نمی شود و جگوار برای کابین سیستم فیلتراسیون جدید، دست موتورهای به روزرسانی شده و تعلیقی مقاوم تر در بخش اتصالات برای این خودرو تدارک دیده است. اما در خصوص پیشرانه باید اعتراف کنیم که جگوار هیچ تغییری روی آن اعمال نکرده، بدین ترتیب E-Pace مدل 2021 همچنان با یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ با دو سطح قدرت 246 یا 296 اسب بخار به بازار عرضه می شود. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس 9 سرعته خودکار به هر چهار چرخ منتقل می شود.

اینه دید عقب جگوار E-Pace 2021

سخن پایانی

گرچه به روزرسانی جگوار در E-Pace مدل 2021 بسیار ساده و جزیی بوده، اما افزایش قیمت به همراه داشته است. جگوار اظهار کرده که برچسب قیمت نسخه پایه E-Pace معادل 41 هزار دلار بوده که 1045 دلار نسبت به مدل پیشین رشد داشته است. مجهزترین نسخه این خودرو که تریم 300 اسپرت نام دارد، قیمتی معادل 50 هزار دلار برای آن اعلام شده است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟