اخبار خودرو جهان
تغییرات سطحی ظاهری و چشمگیر داخلی

جگوار XF فیس لیفت 2021 معرفی شد

سه شنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
نمای جلو جگوار XF فیس لیفت 2021

کمپانی خودروسازی انگلیسی جگوار همواره برای خودروسازان لاکچری آلمانی مانند مرسدس بنز، آئودی و ب ام و یک دردسر و رقیب قدرتمند بوده است. این برند انگلیسی به منظور اینکه از رقبای گردن کلف آلمانی خود عقب نماند، به تازگی سدان سایز متوسط لاکچری XF را برای مدل 2021 دستخوش یک فیس لیفت میان دوره ای قرار داده است.

به گزارش خودرونویس، نسل دوم جگوار XF با کد X260 در سال 2015 معرفی شد. از آنجایی که نزدیک به پنج سال از عرضه این خودرو می گذشت، چهره آن نسبت به رقبا کمی سالخورده و قدیمی به نظر می رسید. به همین دلیل جگوار تصمیم گرفت که این خودرو را زیر تیغ جراحی ببرد و بر جذابیت ظاهری آن نسبت به گذشته بیفزاید تا بتواند در بازار رقابتی سدان ها سایز متوسط لاکچری عملکرد خوبی داشته باشد.

جگوار XF فیس لیفت 2021

تغییرات بیرونی

جگوار XF فیس لیفت مدل 2021 نسبت به نسخه پیشین تغییرات بسیار زیرپوستی و محدودی را در نمای ظاهری داشته؛ به عبارت دیگر شما به سختی متوجه تغییرات اعمال شده در طراحی بیرونی نسخه فیس لیفت و نمونه قدیمی XF خواهید شد؛ مگر اینکه طرفدار دو آتیشه جگوار باشید یا مالک یک دستگاه XF پیش از فیس لیفت باشید. پنل های نصب شده در بدنه نسخه فیس لیفت و نمونه قدیمی XF کاملا مشابه هستند. ولی چراغ های جلو در نسخه فیس لیفت XF مقداری نسبت به نمونه پیشین باریک تر شده اند و جلوپنجره این خودرو هم دیزاینی لوزی شکل با تم کرومی دارد که با نمونه پیشین متفاوت است.

چراغ جلو جگوار XF فیس لیفت 2021

اگر به تم کرومی علاقه ای ندارید، جگوار یک پکیج با نام بلک Exterior را برای XF مدل 2021 ارائه کرده که با سفارش آن تمام قطعات کرومی براق با نمونه های مشکی رنگ تعویض می شوند. یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در XF فیس لیفت، نصب رینگ های جدید 19 اینچی پنج پره بوده که در رنگ نقره ای یا مشکی براق قابل سفارش است. البته به صورت آپشنال یک دست رینگ 20 اینچی با رنگ مشکی مات یا براق هم روی خودرو قابل نصب است.

 

طراحی کابین

در حالی که تغییرات اعمال شده در طراحی بیرونی جگوار XF فیس لیفت بسیار سطحی و ناچیز هستند، کابین این خودرو تغییرات بسیار خوب و قابل توجهی را برای مدل 2021 به خود دیده است. در میان داشبورد به جای نمایشگر کوچک و قدیمی سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی XF قدیمی، یک نمایشگر لمسی خمیده 11.4 اینچی جدید با رزولوشن بسیار بالا نصب شده است.

کابین جگوار XF فیس لیفت 2021

رابط کاربری این نمایشگر بزرگ و با کیفیت، جدیدترین ورژن سیستم Pivi Pro جگوار بوده که ضمن دارابودن زیبایی بصری در بخش منوها، عملکرد بسیار ساده ای هم دارد. این سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی به صورت استاندارد از اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند و به صورت مداوم به روزرسانی می شود. ضمن اینکه تصاویر دوربین های دید اطراف XF نیز در همین نمایشگر به راننده نشان داده می شود.

کنسول میانی جگوار XF فیس لیفت 2021

یکی دیگر از به روزرسانی های مهم صورت گرفته در XF مدل 2021، نصب نمایشگر تمام دیجیتالی در پشت فرمان و همچنین یک شیفتر دنده سنتی به جای ناب چرخشی نصب شده در مدل پیش از فیس لیفت است.

 

مشخصات فنی

جگوار قصد دارد که XF مدل 2021 را تا پیش از پایان سال جاری به بازار جهان عرضه کند و برای آن دو پیشرانه و سیستم انتقال قدرت در نظر گرفته است. یکی از نسخه های XF مدل 2021، یک نمونه عقب محرک بوده که از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 246 اسب بخار قدرت بهره می برد. نسخه دیگر جگوار XF 2021، یک نمونه تمام چرخ محرک بوده که از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ولی با 296 اسب بخار قدرت بهره می برد. این دو نسخه به ترتیب قادر هستند که طی 6.5 و 5.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابند که برای یک سدان لاکچری عملکرد رضایت بخشی است.

نمای عقب جگوار XF فیس لیفت 2021

جزییات مربوط به قیمت نسخه های مختلف جگوار XF مدل 2021 با نزدیک شدن به زمان عرضه منتشر می شود؛ ولی انتظار داریم که مقداری افزایش قیمت نسبت به نسخه پیش از فیس لیفت داشته باشد.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟