اخبار خودرو جهان
تغییر استایل از مینی ون به کراس اوور

تیزر نسل جدید کیا کارنز 2022

سه شنبه - ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
کیا کارنز 2022

زمانی که کیا نسل جدید کارنیوال را در سال گذشته معرفی کرد، ترجیح داد به جای واژه مینی از عبارت Grand Utility Vehicle برای توصیف سگمنت این خودرو استفاده کند. اما چرا؟ خیلی روشن است که محبوبیت خودروهای مینی ون رو به افول است. به همین دلیل کیا تصمیم گرفته که نسل جدید کارنز را از مینی ون به خودرویی کراس اوور تبدیل کند. در این راستا کیا تیزر نسل جدید کارنز را برای عرضه به بازار هند منتشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، جدا از اینکه نسل جدید کارنز دیگر مینی ون نیست و به کراس اوور تبدیل شده، سبک طراحی ظاهری و دیزاین کابین آن نیز به طور کامل تغییر کرده است. به عبارت دیگر کیا کارنز جدید هیچ وجه اشتراکی در طراحی با نسخه پیشین ندارد و مانند بیشتر خودروهای امروزی کیا طراحی بولد و گیرایی دارد. استایل کراس اوور برای کارنز جدید به این دلیل انتخاب شده که امروزه کراس اوورهای بیشترین محبوبیت را نزد مشتریان دارد و سایر خودروها نیز برای اینکه فروش خوبی داشته باشند المان هایی مشترک با کراس اوورها در طراحی آنها ایجاد می کنند.

کیا کارنز 2022

طراحی ظاهری و کابین کیا کارنز 2022

کارنز جدید از زبان طراحی کیا موسوم به Oppsites United بهره گرفته و به چراغ های جلو و عقب با دیزاین خاص و چشمگیر مجهز شده. سبک طراحی پروفیل جانبی هم دقیقا تداعی کننده استایل یک کراس اوور در ذهن بیننده بوده و اصلا به نسل قبل و خودروهای مینی ون شباهت ندارد.

با وجود اینکه کیا کارنز جدید هم دارای روف راک روی سقف و پوشش پلاستیکی در اطراف آرک چرخ هاست که هر دو تیپیکال امروزی کراس اوورها محسوب می شوند و تا حدودی مشابه با نسل جدید اسپورتیج طراحی شده اند، ولی به طور کلی از نظر طراحی با برادر خود یعنی اسپورتیج تفاوت های بنیادینی دارد. سقف کیا کارنز جدید تا حد زیادی صاف تر از اسپورتیج طراحی شده تا فضای سر در ردیف عقب به بیشترین حد ممکن برسد. همچنین ابعاد کابین کارنز ظاهرا مقداری از اسپورتیج بزرگتر طراحی شده که این از نسل قبل یعنی مدل مینی ون به ارث رسیده است.

کابین کیا کارنز 2022

کیا همچنین یک تیزر از فضای کابین کارنز را هم منتشر کرده که شاهد نصب یک پنل دیجیتال بزرگ در سرتاسر عرض داشبورد هستیم. در این پنل یک نمایشگر دیجیتالی برای راننده و همچنین یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی تعبیه شده است. در مقابل سرنشین جلو نیز یک طرح زیبا روی داشبورد اجرا شده تا این قسمت نیز از سادگی خارج شود.

خوشبختانه کیا همچنان به کلیدهای فیزیکی درون کابین اعتقاد دارد و برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع کلیدهای فیزیکی در پایین دریچه های سیستم تهویه جانمایی شده اند. یکی از نکات جالب در کابین کیا کارنز جدید شیفتر دنده گیربکس اتوماتیک بوده که طراحی زیبایی دارد و یک پد شارژ بدون سیم تلفن همراه در جلوی آن تعیبه شده است.

 

سخن پایانی

با توحه به اینکه کیا قصد دارد کارنز جدید را در هند رونمایی کند، به همین دلیل این تیزرها کارنز به صورت راست فرمان است. به گفته رسانه های هندی قرار است که کارنز جدید به دو صورت شش و هفت نفره راهی بازار این کشور شود. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی و دیزلیست که با کراس اوور کیا سلتوس نیز مشترک است. کیا قصد دارد که در روز پنج شنبه 16 دسامبر نسل جدید کارنز را به صورت رسمی در هند رونمایی کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟