اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه 805 اسب بخاری

تیزر مرسدس AMG GT پلاگین هیبرید

شنبه - ۶ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مرسدس AMG GT73e

مارس 2017 بود که مرسدس AMG به عنوان پاسخی کوبنده به پورشه پانامرا اقدام به معرفی GT کانسپت کرد. همچنین مرسدس قصد دارد یک نسخه فوق قدرتمند از AMG GT چهار درب را با هدف رقابت با پورشه پانامرا توربو اس E هیبرید به بازار عرضه کند. این کمپانی اعلام کرده که نسخه تولیدی AMG GT پلاگین هیبرید را در تاریخ یکم سپتامبر معرفی خواهد کرد.

مشخصات فنی مرسدس AMG GT73e پلاگین هیبرید

به گزارش خودرونویس، این نسخه که طی ماه های گذشته چندین بار در حال تست رویت شده، پرچمدار خانواده محصولات AMG GT چهار درب بوده و به احتمال زیاد برای آن نام GT73e یا AMG GT63 E پرفورمنس انتخاب شده است. چیزی که ما در خصوص این خودرو با قطعیت می دانیم، ترکیب پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ M177 مرسدس با یک موتور الکتریکی بوده که روی هم رفته قدرتی فراتر از 805 اسب بخار را تولید می کند. بیشینه گشتاور ترکیبی این سیستم نیز 1001 نیوتن متر گزارش شده که کوه را جا به جا می کند.

نمای عقب مرسدس AMG GT73e

این مرسدس AMG GT پلاگین هیبریدی تنها یکی از محصولات E پرفورمنس این برند پریمیوم آلمانی محسوب می شود؛ چراکه مرسدس قصد دارد نسل جدید AMG C63 را هم به یک پیشرانه چهار سیلندر الکتریکی سازی شده با تکنولوژی ابرخودروی AMG One و خودروهای فرمول 1 مجهز کند. مرسدس AMG GT73e قادر است طی کمتر از سه ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و به این ترتیب در عملکرد نسبت به AMG GT63 S با شتاب اولیه 3.1 ثانیه ای سریع تر است.

لوگو مرسدس AMG GT73e

موتور الکتریکی AMG GT73e به منظور تقسیم وزن بهتر روی اکسل عقب نصب شده است. این سیستم متشکل از یک موتور الکتریکی، گیربکس دو سرعته و دیفرانسیل با محدود کننده لغزش است. این موتور الکتریکی می تواند تنها 10 ثانیه بیشینه توان خود یعنی 203 اسب بخار را تولید کند و به صورت ثابت می تواند 95 اسب بخار قدرت و گشتاور آنی 320 نیوتن متر را تولید کند. این پیشرانه الکتریکی نیروی خود را از یک پک باتری 6.1 کیلووات ساعتی دریافت می کند که 89 کیلوگرم وزن دارد.

مرسدس AMG GT73e

این نسخه پلاگین هیبریدی گران قیمت ترین مدل AMG GT چهار درب خواهد بود که هنوز قیمت آن اعلام نشده؛ ولی نسخه AMG GT63 S فعلی قیمتی در حدود 162 هزار دلار دارد. بدین ترتیب پیش بینی می شود این نسخه پلاگین هیبریدی جدید قیمتی در حدود 200 هزار دلار باشد. بدین ترتیب این خودرو بدون درنظرگرفتن نسخه 12 سیلندر مرسدس میباخ S کلاس و ابرخودرو AMG One، گران قیمت ترین محصول مرسدس خواهد بود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟