اخبار خودرو جهان
سریع تر از پورشه پانامرا

رکورد شکنی مرسدس AMG GT63 S در پیست نوربرگ رینگ

چهارشنبه - ۲۱ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
رکوردشکنی مرسدس AMG GT63 2021

مرسدس AMG GT63 S مدل 2021 موفق شده دو رکورد جدید و خیره کننده در پیست نوربرگ رینگ آلمان ثبت کند. این دو رکورد 7 دقیقه و 23.009 و 7 دقیقه 27.8 ثانیه هستند که تفاوت آنها در نوع اندازه گیری و سنجش طول پیست و رکوردگیری است. به موجب ثبت این رکورد AMG GT63 S سریع ترین خودرو در پیست نوربرگ رینگ در سگمنت خود شناخته می شود.

به گزارش خودرونویس، چندین راه برای تایمگیری در پیست نوربرگ رینگ وجود دارد. طول 20.6 کیلومتری این پیست مسافتی است که بیشتر خودروسازها محصولات خود را در آن تست و یا اقدام به رکوردگیری می کنند. شروع این تایمگیری 20.6 کیومتری از انتهای پیچ 13 این پیست پر چالش آغاز شده و هنگام رسیدن خودرو به ابتدای همین پیچ، تایمگیری متوقف می شود. در واقع در این نوع تایمگیری پیش از اینکه خودرو به نقطه آغاز حرکت برسد، به پایان می رسد. برای این سبک زمان گیری مرسدس AMG GT63 S موفق شد یک دور پیست نوربرگ رینگ آلمان را در زمان 7 دقیقه و 23.009 ثانیه به پایان برساند.

مرسدس AMG GT63 2021

نوع دوم زمانگیری در پیست نوربرگ رینگ

در سال 2019 مسئولین پیست نوربرگ رینگ منتشر کردند که روش دیگری نیز برای تایمگیری در این پیست مطرح و پرچالش اعلام شده است. بدین ترتیب که ابتدا و انتهای مسیر تایمگیری، همان انتهای پیچ 13 بوده که خودرو در آن شروع به حرکت می کند. با این سبک اندازه گیری، طول مسافت پیموده شده 232 متر افزایش یافته و به 20.83 کیلومتر می رسد. مرسدس AMG GT63 S با در نظر گرفتن این سبک اندازه گیری موفق شد زمان 7 دقیقه و 27.8 ثانیه را به ثبت برساند.

 

راننده AMG GT63 S در این تایمگیری، دمیان Schaffert مهندس بخش توسعه AMG بود که موفق به ثبت رکوردی جدید با این خودرو در نوربرگ رینگ شد. وی در ادامه بیان کرد که به موجب چند به روزرسانی ساده انجام شده در این سوپر سدان لاکچری، رکورد آن در پیست نوربرگ رینگ نسبت به پاییز سال 2018 چیزی در حدود 2.3 ثانیه سریع تر شده است. مرسدس AMG GT63 S حاضر در این تایمگیری به کیت بدنه آیرودینامیک آپشنال این کمپانی مجهز شده بود تا پایداری آن در سرعت های بالا بیشتر شود؛ ضمن اینکه به همین منظور تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 نیز برای این خودرو نصب شده بود. برای افزایش ایمنی راننده نیز، این خودرو به صندلی مسابقه ای و کمربند ایمنی چهار نقطه ای مجهز شده بود.

نمای عقب مرسدس AMG GT63 2021

ادعای خیالی مرسدس مبنی بر شکستن رکورد نوربرگ رینگ

از نظر فنی مرسدس موفق شده که با این تایمگیری، خود را رکورددار سگمنت خودروهای لاکچری در پیست نوربرگ رینگ بداند. در این تایمگیری مرسدس موفق شد که عملکردی سریع تر نسبت به پورشه پانامرا در طول 20.6 کیلومتری این پیست داشته باشد؛ جهت یادآوری بیان می کنیم که پانامرا در آگوست سال 2020 موفق شده بود یک دور 20.6 کیلومتری نوربرگ رینگ را طی 7 دقیقه و 25.04 ثانیه طی کند.

ولی باید اعتراف کنیم که نه پورشه و نه مرسدس هیچ یک سریع ترین سدان تولیدی در پیست نوربرگ رینگ نیستند؛ بلکه افتخار این لقب در اختیار جگوار XE پروجکت 8 قرار دارد که موفق شد یک دور این پیست را طی 7 دقیقه و 18.361 ثانیه طی کند. ولی جگوار در این تایمگیری خود صندلی های ردیف عقب را باز کرده بود و به همین دلیل خودروسازان دیگر رکورد جگوار را به رسمیت نشناخته و تا پیش از این پورشه پانامرا را سریع ترین سدان تولیدی جهان در این پیست می دانستند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟