اخبار خودرو جهان
همزاد نسل جدید فورد رنجر

تیزر فولکس واگن آماروک 2022

پنجشنبه - ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن آماروک 2022

حالا که فورد نسل جدید پیکاپ سایز متوسط رنجر را معرفی کرده، تمام توجه ها به رونمایی همزاد این خودرو با برند فولکس واگن است؛ درست خواندید فولکس واگن آماروک! دو هفته پس از اینکه فورد نسل جدید رنجر را معرفی کرد، بخش خودروهای تجاری کمپانی فولکس واگن نیز اسکچ طراحی نسل جدید پیکاپ آماروک را منتشر کرد و ظاهرا قرار است در سال 2022 این پیکاپ جدید رونمایی شود.

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن از همین ابتدا تاکید کرده که نسل جدید آماروک به جای اینکه یک فورد رنجر با نشان فولکس واگن باشد، کاملا DNA محصولات این خودروساز آلمانی را به ارث برده و تفاوت های زیادی را رنجر دارد.

حال که اسکچ های طراحی نسل جدید آماروک منتشر شده، به صحت این حرف فولکس واگن پی می بریم؛ چراکه آماروک کاملا از منظر طراحی از فورد رنجر متمایز است. البته یقینا برخی از پنل های بدنه آماروک با همزاد آمریکایی این خودرو مشترک خواهد بود. به منظور کاهش هزینه های تولید، ظاهرا قالب درب ها میان این دو خودرو مشترک است و این اشتراک در خصوص قاب آینه های جانبی نیز دیده می شود. اما کاپوت آماروک با فورد رنجر تفاوت دارد و به همین دلیل چراغ های جلو، گلگیرها و جلوپنجره نیز در این خودرو متمایز هستند.

کابین فولکس واگن آماروک 2022

همانند رنجر، فولکس واگن آماروک نیز در استایل دو کابین به نمایش درآمده که قطعات پلاستیکی اطراف آرک چرخ ها به منظور توانمندتر جلوه دادن خودرو نصب شده اند. اینطور به نظر می رسد که یک لایت بار LED در پروفیل جلو آماروک مشابه برخی از محصولات تازه معرفی شده فولکس واگن نصب شده است. سبک طراحی سقف آماروک بسیار جالب بوده و علاوه بر ریل های طراحی شده، دارای چراغ های روشنایی اضافی بوده که در همزاد فورد آن مشاهده نکرده ایم.

این موضوع توجه ما را تا حد زیادی جلب کرده که گلگیرهای آماروک نسبت به فورد رنجر بیشتر حجم پردازی شده اند و این موضوع در نسخه Wildtrak باز هم بیشتر می شود؛ البته در نظر داشته باشید که اسکچ ها همواره با چاشنی اغراق همراه هستند. در حال حاضر تصویری از نمای عقب این خودرو در دسترس نیست، ولی تصور می کنیم که قالب کلی چراغ عقب مشابه با فورد طراحی شده باشد و تنها گرافیک درونی آن متفاوت باشد. همچنین روی درب حوض بار آماروک، نام رنجر نصب نشده؛ به عبارت دیگر سطح تغییرات در نمای عقب بسیار از جلو کمتر است و این تمام کاری بوده که برای ایجاد وجه تمایز در قسمت عقب یک پیکاپ می توان انجام داد.

فولکس واگن آماروک 2022

برای اولین بار فولکس واگن طراحی داخل کابین آماروک جدید را هم منتشر شده و ظاهرا در کنسول میانی شاهد نصب یک نمایشگر لمسی عمودی هستیم که مشابه آن را در فورد رنجر دیده بودیم. البته هنوز چند کلید فیزیکی در زیر این نمایشگر برای کنترل برخی ادوات تعبیه شده که دیزاین آنها با فورد متفاوت است.

فضای بین دو صندلی جلو دستخوش تغییرات ریزی شده و محل قرار گرفتن شیفتر دنده نسخه اتوماتیک آماروک با فورد رنجر تفاوت دارد؛ مضاف بر آن دیزاین خود شیفتر دنده نیز متفاوت است. جالیوانی ها دیگر مانند رنجر در کنار شیفتر دنده تعبیه نشده اند و در فولکس جالیوانی ها در پشت شیفتر دنده قرار گرفته اند. همچنین کلید مربوط به ترمز پارک برقی و انتخاب مدهای رانندگی در فولکس واگن آماروک مقداری عقب تر از فورد هستند.

فولکس واگن آماروک 2022

همین تغییرات جزیی باعث شده تا نسل جدید فولکس واگن آماروک با وجود بهره بردن از پلتفرم مشترک با فورد رنجر، ولی استایل متمایزی از همزاد آمریکایی خود داشته باشد. انتظار می رود که پیشرانه بنزینی و دیزلی متنوعی روی آماروک جدید نصب شده که شامل یک پیشرانه شش سیلندر دیزلی جدید بوده که توسط فورد معرفی شده است. ممکن است یک نسخه شش سیلندر بنزینی به نام آماروک R نیز راهی بازار شود که همزاد فورد رنجر راپتور است.

 

سخن پایانی

نسل فعلی فولکس واگن آماروک پس از 11 سال حضور در بازار جهان و فروش بیش از 800 هزار دستگاه، سرانجام قرار است در سال 2022 نسل عوض کند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟