اخبار خودرو جهان
وداع با نسل اول

فولکس واگن آماروک W580X معرفی شد

دوشنبه - ۴ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
فولکس واگن آماروک W580X

پیکاپ آماروک یکی از سالخورده ترین محصولات در حال عرضه فولکس واگن بوده و از سال 2010 تا همین حالا در بازارهای جهانی حضور دارد و قرار نیست نسل بعدی آن زودتر ازسال 2022 میلادی رونمایی شود. ولی در همین حال بازوی استرالیایی فولکس واگن برای بار دیگر با شرکت Walkinshaw برای توسعه یک نسخه خشن و عملکردی تر از آماروک تیم شده اند.

گزارش خودرونویس، این نسخه جدید آماروک W580X بوده که مدل آفرودی تر W580S محسوب می شود. این نسخه آماروک به منظور افزایش فاصله از سطح زمین، به کیت لیفت سیستم تعلیق مجهز شده است. همچنین به صورت آپشنال می توان اسنورکل، دمپرهای دو تیوبه، رینگ 18 اینچی فورج و تایرهای مناسب همه سطوح را برای فولکس واگن آماروک W580X سفارش داد. فولکس واگن و Walkinshaw ضمن نصب LED لایت بار، صفحاتی را به منظور افزایش محافظت از قطعات مهم فنی زیر خودرو نصب کرده اند.

فولکس واگن آماروک W580X

مشخصات فنی فولکس واگن آماروک W580X

قلب تپنده نسخه W580X آماروک، یک پیشرانه توربودیزل 3 لیتری شش سیلندر V شکل بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 255 اسب بخار و بیشینه گشتاور 580 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این پیشرانه توربودیزل به صورت تمام وقت توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر دو اکسل منتقل می شود.

نمای عقب فولکس واگن آماروک W580X

از آنجایی که نسخه W580X جزو مجهزترین و رده بالاترین مدل های آماروک محسوب می شود، تجهیزات زیادی به صورت استاندارد روی آن نصب شده است. از چراغ های اصلی دوتایی زنون گرفته تا LEDهای روشنایی در روز و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، می توان گفت که آماروک W580X دارای تمامی تجهیزات مورد نیاز برای راحتی و رفاه سرنشینان است. همچنین این مدل دارای گرمکن صندلی های جلو، کف پایی های پلاستیکی و سیستم مانیتورینگ فشار تایرهاست.

برای دلنشین تر شدن فضای داخلی، فولکس واگن و Walkinshaw، تودوزی مخملی درون کابین اجرا شده و در قسمت بیرونی هم شاهد نصب قاب آینه و سپر عقب مشکی رنگ و جلوپنجره جدید هستیم.

لوگو فولکس واگن آماروک W580X

سخن پایانی

عرضه نسخه جذاب W580X برای فولکس واگن آماروک، می تواند به نوعی خداحافظی با نسل اول این خودرو باشد. لازم به یادآوری است که طبق توافق همکاری صورت گرفته میان فولکس واگن و فورد، قرار است که نسل دوم آماروک روی پلتفرم فورد رنجر توسعه یابد و این خودروساز آلمانی رسما تایید کرده که نسل جدید آماروک را در سال 2022 رونمایی می کند. قرار است که نسل جدید فولکس واگن آماروک در کارخانه فورد واقع در آفریقای جنوبی تولید شود و ظاهرا نسخه عملکردی و قدرتمند آماروک هم در دست توسعه بوده که چیزی معادل فورد رنجر راپتور است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟