اخبار خودرو جهان
مدرن تر، لوکس تر و با کیفیت تر

نسل جدید فورد رنجر 2022 رونمایی شد

چهارشنبه - ۳ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فورد رنجر 2022

سرانجام فورد رنجر جدید از راه رسید. بیش از 11 سال از زمانی که نسل T6 این پیکاپ سایز متوسط آمریکایی به بازارهای جهانی عرضه شده بود می گذرد و حال یک جانشین شایسته یعنی نسل جدید فورد رنجر 2022 از راه رسیده است.

به گزارش خودرونویس، طراحی فورد رنجر جدید را می توان تکامل یافته نسل پیشین دانست و در پروفیل شاهد شباهت زیادی بین این خودرو و فورد ماوریک به لطف چراغ های LED با تم C شکل مشاهده می کنیم. ولی پشت این چهره آشنا فورد رنجر 2022، تغییرات بسیار مهمی پنهان شده اند.

نمای عقب فورد رنجر 2022

در ابتدا فاصله بین دو محور نسل جدید فورد رنجر 50 میلی متر بیشتر شده تا فضای پا برای سرنشینان در ردیف دوم صندلی بیشتر شود. این افزایش فاصله محور با جلو آوردن اکسل جلو به همین اندازه محقق شده که باعث بهبود زاویه ورود و حمله این خودرو به شیب می شود که نتیجه آن بهبود قابلیت های آفرودی و بیراهه نوردیست. به لطف ساختار جدید بدنه، مهندسین فورد توانسته اند فضای خالی بیشتری را در محفظه پیشرانه ایجاد کنند تا یک پیشرانه بزرگتر V6 توربودیزل را برای این پیکاپ نصب کنند.

نمای جانبی فورد رنجر 2022

عرض اکسل عقب نیز به اندازه 50 میلی متر افزایش یافته تا فضای بیشتر و جادارتری برای حوض بار این پیکاپ ایجاد شود و حال به سادگی می توان یک پالت فول سایز چوبی را درون حوض بار فورد رنجر 2022 قرار داد. همچنین رکاب های یکپارچه ای در پشت چرخ های عقب برای دسترسی ساده تر به حوض بار این خودرو طراحی شده اند.

فورد رنجر 2022

کف فضای بار این خودرو دارای لاینر پلاستیکی بوده که فورد اظهار کرده به لطف ساختار سخت مقاومت بسیار بالایی در مقابل خط و خش و شکستگی دارد. برای کاربردیتر کردن، فورد رنجر 2022 دارای قلاب های بیشتری برای گره زدن بوده تا بتوانید بارهای خود را با طناب محکم ببندید. همانند فورد ماوریک و فورد F-150، این خودرو هم دارای سیستم نورپردازی 360 درجه بوده و می توان از درب حوض بار این خودرو به عنوان میز کار یا حتی متر و خط کش استفاده کرد.

درب حوض بار فورد رنجر 2022

نسل جدید فورد رنجر دارای تکنولوژی های متعددی مانند چراغ های LED ماتریکس و دوربین دید 360 درجه است. همچنین مشتریان می توانند به وسیله نرم افزار نصب شده روی تلفن های همراه هوشمند خود بسیاری از قابلیت های نسل جدید فورد رنجر را کنترل کنند. همچنین مشتریان می توانند دو نوع سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک شامل تمام چرخ محرک دائمی یا موقتی را برای این خودرو انتخاب کنند.

کابین فورد رنجر 2022

طراحی کابین فورد رنجر 2022

طراحی کابین نسل پیشین فورد رنجر را کاملا فراموش کنید؛ چراکه در مدل 2022 کاملا با کابینی جدید روبه رو هستید. این خودرو دارای یک نمایشگر مالتی مدیا لمسی بزرگ با رابط کاربری SYNC4 در میان داشبورد بوده که بسته به نسخه انتخابی می تواند 10.1 یا 12 اینچ باشد. همچنین نسل جدید فورد رنجر دارای یک نمایشگر تمام دیجیتالی در پشت فرمان است.

شیفتر دنده فورد رنجر 2022

شیفتر دنده قدیمی این خودرو هم با یک نمونه مدرن و متفاوت تعویض شده است. همچنین کلید انتخاب مدهای رانندگی نیز در نسل جدید رنجر تغییر کرده و به جای ترمز دستی شاهد استفاده از کلید ترمز پارک برقی در رنجر 2022 هستیم. فورد اظهار کرده که راننده و سرنشین جلو حس سوار شدن به یک خودروی معمولی را در رنجر 2022 می کند و اصلا حس سوار شدن به یک خودروی خشن و جان سخت پیکاپ را نخواهند داشت که این به لطف استفاده از مواد اولیه نرم و با کیفیت در طراحی کابین و نصب تجهیزات رفاهی متعدد حاصل شده است.

حوض بار فورد رنجر 2022

مشخصات فنی فورد رنجر 2022

به جای پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر خطی دیزلی یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر V شکل توربودیزل برای رنجر 2022 نصب شده است. در این لحظه اعداد و ارقام خروجی این پیشرانه منتشر نشده ولی همین پیشرانه پاور استروک در خودرویی مانند فورد F-150 جدید قادر به تولید 250 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور است.

فورد رنجر 2022

همچنین دو پیشرانه کوچکتر چهار سیلندر نیز برای این خودرو قابل نصب هستند که یکی 2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل بوده و دیگری 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست است. پیشرانه 2 لیتری دیزلی این خودرو قادر به تولید 210 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. بسته به پیشرانه انتخابی می توان فورد رنجر 2022 را با گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک یا حتی یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک سفارش داد.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟