اخبار خودرو جهان
دسته گل وزارت صنعت چین!

تصاویر ب ام و i3 سدان لو رفت

پنجشنبه - ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
ب ام و i3 سدان

چین دارای بزرگترین بازار خودرویی جهان است و همین موضوع سبب شده خودروسازان مختلفی انگیزه زیادی برای تولید مدل های جدید و به خصوص و ویژه برای بازار این کشور پرجمعیت و بزرگ داشته باشند. همچنین ورود به بازار چین ممکن است با رونمایی های غیر منتظره ای هم همراه باشد؛ به عبارت دیگر وزرات صنعت و اطلاعات تکنولوژی چین باز هم زودتر از موعد رونمایی رسمی تصاویر مربوط به ب ام و i3 سدان سدان را منتشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، اگر شما هم مثل ما سردرگم شده اید، کاملا حق دارید. خودرویی که در تصاویر مشاهده می کنید بیشتر به ب ام و سری 3 بروزرسانی شده شباهت دارد و تقریبا هیچ وجه اشتراک ظاهری با هاچبک کوچک i3 که همگی می شناسیم ندارد. همچنین در این تصاویر نام تجاری i3 در قسمت عقب خودرو به همراه عبارت eDrive 35L مشخص است؛ اما اینها چه معنی هایی دارند؟

ب ام و i3 سدان

در ادامه باید بیان کنیم که وزارت صنعت و اطلاعات تکنولوژی چین اطلاعاتی را در خصوص توان فنی این خودرو نیز منتشر کرده که ظاهرا 335 اسب بخار گزارش شده است. همچنین این خودرو نسخه Long بوده و فاصله بین دو محور بیشتری از مدل های معمولی دارد؛ پس مفهوم عبارت 35L مشخص شد. در خصوص عبارت eDrive باید اظهار کنیم که یقینا به این معناست که این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک بوده و فاقد سیستم تمام چرخ محرک xDrive است. در خصوص نشان i3 هم باید گفت که با عرضه این خودرو ب ام و i3 هاچبک به زودی از بازار حذف خواهد شد؛ البته ممکن است که در قالب یک هاچبک کامپکت در برخی از بازارهای جهانی همچنان عرضه شود.

نمای عقب ب ام و i3 سدان

چیزی که هنوز مبهم بوده این است که آیا این سبک طراحی به خصوص جلوپنجره را در نسخه فیس لیفت ب ام و سری 3 مشاهده خواهیم کرد یا نه. باید اظهار کنیم که به احتمال زیاد به همین صورت خواهد بود. همچنین این ب ام و i3 نسخه Long صرفا ویژه بازار چین است؛ ولی تصاویر جاسوسی منتشر شده حکایت از این دارند که ب ام و سری 3 الکتریکی سازی شده با فاصله بین دو محور کمتر برای عرضه به بازار جهانی هم در دست توسعه است. البته مشخص نیست که این خودرو در خارج از بازار چین همچنان با نام i3 عرضه می شود یا نه و این به سیاست نام گذاری ب ام و مربوط می شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟