اخبار خودرو جهان
دارای جلوپنجره نورپردازی شده

ب ام و سری 3 گرن لیموزین Iconic ادیشن

یکشنبه - ۲۵ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ب ام و سری 3 گرن لیموزین iconic ادیشن

ب ام و سری 3 کشیده تر شده قطعا خودرویی جدید نیست؛ به عبارت دیگر پس از عرضه چندین مدل از نسخه فاصله محور بیشتر این سدان کامپکت ب ام و از سال 2012 با کد اتاق F30 برای بازار چین، حال پای این سدان کشیده تر شده آلمانی به خارج از بازار چین نیز باز شده است.

به گزارش خودرونویس، نسل فعلی ب ام و سری 3 با فاصله محور بیشتر با نام هایی مانند گرن سدان یا گرن لیموزین نیز شناخته می شود. این خودروها دیگر ویژه بازار کشور چین نیستند و حال امکان خرید ب ام و سری 3 با فاصله بین دو محور بیشتر در بازار هند، تایلند و مالزی نیز وجود دارد. به عبارت دیگر ب ام و سری 3 گرن سدان حتی در خط تولید جدیدی در مالزی و هند نیز تولید خواهد شد.

چرا مشتریان در بازارهای جهانی به خرید ب ام و سری 3 با فاصله بین دو محور بیشتر علاقه پیدا کرده اند؟ دلیل علاقه رو به رشد مشتریان نسبت به خرید ب ام و سری 3 با فاصله بین دو محور این بوده که ب ام و در بازار هند نسخه ای خاص از سری 3 گرن لیموزین را به صورت مدلی ویژه با ویژگی هایی جذاب معرفی کرده است. این نسخه Iconic ادیشن نام داشته و به معنای واقعی کلمه مدلی ویژه محسوب می شود.

جلوپنجره نورپردازی شده ب ام و سری 3 گرن لیموزین iconic ادیشن

جلوپنجره نورپردازی شده ب ام و سری 3 گرن لیموزین iconic ادیشن

ویژگی سری 3 گرن لیموزین Iconic ادیشن

ویژگی خاص و جالب ب ام و سری 3 Iconic ادیشن بازار هند، نورپردازی جلوپنجره دوقلوی کلیوی شکل این خودروست. البته این اولین محسوب ب ام و نبوده که دارای چنین ویژگیست، ولی در بین نسخه های مختلف سری 3 این اولین بار بوده که برای جلوپنجره نورپردازی اجرا می شود. شاید اگر محبوبیت ب ام و سری 3 با فاصله بین دو محور بیشتر گرن لیموزین به همین صورت افزایش یابد، راه به سایر بازارهای جهانی نیز پیدا کند. ولی ب ام و سری 3 گرن لیموزین Iconic ادیشن چیزی فراتر از نصب نورپردازی برای جلوپنجره بوده و چند ویژگی لاکچری اضافی نیز برای آن تعبیه شده است.

جدا از فضای پا بیشتر در ردیف عقب که به لطف فاصله بین دو محور کشیده تر نسبت به ب ام و سری 3 معمولی حاصل شده، این نسخه گرن لیموزین Iconic ادیشن دارای شیفتر دنده کریستالی و همچنین بالشت در قسمت پشت سری سرنشنیان عقب بوده که این ویژگی تنها در برادر بزرگتر این خودرو یعنی سری 7 مشاهده شده بود. از آنجایی که مشتریان چنین خودرویی معمولا با لباس رسمی تردد می کنند، یک قلاب برای آویزان کردن کت نیز به صورت استاندارد در این سری 3 Iconic ادیشن تعبیه شده است.

شیفتر دنده کریستالی ب ام و سری 3 گرن لیموزین iconic ادیشن

شیفتر دنده کریستالی ب ام و سری 3 گرن لیموزین iconic ادیشن

از جمله دیگر ویژگی های ب ام و سری 3 گرن لیموزین Iconic ادیشن می توان به سانروف پانورامیک، نورپردازی داخل کابین، سیستم تعلیق سه کاناله اتوماتیک و عایق کاری اضافی برای جلوگیری از نفوذ صدا به کابین اشاره کرد. رنگ های قابل سفارش برای بدنه این خودرو شامل مشکی کربن، نقره ای کاشمر و سفید مینرال هستند.

 

مشخصات فنی ب ام و سری 3 گرن لیموزین Iconic ادیشن

این سری 3 با فاصله محور کشیده تر با دو پیشرانه مختلف قابل خریداریست. نسخه 330Li از یک پیشرانه 2 لیتری دو توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 258 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. برای علاقمندان به مدل های اقتصادی تر، نسخه 320Ld توسعه داده شده که به یک پیشرانه 2 لیتری توربودیزل با 190 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. لازم به ذکر است که سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای این نسخه گرن لیموزین سری 3 قابل سفارش نیست.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟