استایل ظاهری ب ام و i4

به گزارش خودرونویس، استایل ظاهری نسخه تولیدی i4 تا حد زیادی مشابه با نمونه مفهومی است؛ البته انتظار چنین شباهت ظاهری را هم داشتیم. چراکه همان نمونه مفهومی بیشتر شبیه به یک پروتوتایپ نزدیک به تولید بود و طراحی آن به دور از اغراق های رایج در بیشتر خودروهای کانسپت صورت گرفته بود. از طرفی دیگر این خودرو را می تواند تا حد زیادی به نسل جدید ب ام و سری 4 گرن کوپه نزدیک دانست؛ چراکه اشتراکات زیادی بین آنها دیده می شود.

ب ام و i4

درهای عقب اضافه شده به این خودروی الکتریکی، تنها تفاوت ظاهری میان i4 با سری 4 کوپه نیستند؛ چراکه طراحی دستگیره درب ها نیز تغییر نسبت به سری 4 کوپه تغییر کرده و با هدف بهبود آیرودینامیک طراحی شده اند. البته این دستگیره درب ها صرفا برای خودروی الکتریکی i4 نبوده و تصاویر جاسوسی به ما نشان داده اند که ب ام و قصد دارد همین دستگیره ها را روی سری 4 گرن کوپه هم نصب کند تا مقاومت بدنه این خودرو در مقابل جریان هوا کمتر شود.

تریم آبی روی بدنه و همچنین رینگ های آیرودینامیک، ب ام و i4 را نسبت به سری 4 گرن کوپه که در انتظار رونمایی آن هستیم، متمایز کرده اند. ضمن اینکه سپرهای این سدان الکتریکی طراحی متفاوتی با سری 4 دارند و فقدان خروجی اگزوز نشان دهنده ذات تمام الکتریکی آن هستند. اگر توانسته اید خود را با جلوپنجره های بزرگ و نا مانوس امروزی محصولات ب ام و وفق دهید، پس خوشحال باشید؛ چراکه ب ام و i4 هم با وجود اینکه خودرویی الکتریکی بوده از جلوپنجره ای مشابه با سری 4 بهره می برد؛ با این تفاونت که این جلوپنجره در این خودرو به صورت مشبک نبوده و بسته است و صرفا ابعاد و طراحی یکسانی با نمونه نصب شده روی سری 4 گرن کوپه دارد. ولی بسیاری از افراد هم هستند که نسبت به زبان طراحی جدید ب ام و انتقادهای تندی را وارد کرده اند و از آن تنفر دارند.

نمای عقب ب ام و i4

مشخصات فنی ب ام و i4

ب ام و سعی کرده که تمامی جزییات مربوط به مشخصات فنی i4 را مخفی نگه دارد و تنها به بیان این موضوع که مجهزترین و قدرتمندترین مدل این خودرو قادر به تولید 523 اسب بخار قدرت بوده اکتفا کرده است. به نظر می رسد که این نسخه 523 اسب بخاری همان مدل M پرفورمنس باشد و قادر است طی کمتر از 4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. ما این موضوع را هم می دانیم که ب ام و i4 در حالت شارژ کامل قادر است بیشینه مسافت 590 کیلومتر را تحت سیکل WLTP و 483 کیلومتر تحت سیکل واقع بینانه EPA طی کند؛ ولی هنوز از ظرفیت باتری های این سدان الکتریکی خبری نیست.

جزییات بیشتر در خصوص این سدان الکتریکی طی هفته های آینده منتشر می شود و انتظار می رود که ب ام و به زودی تصاویر مربوط به کابین آن را پخش کند.

 

منبع motor1
5 از 1 رای