اخبار خودرو ایران

خیز ایران خودرو برای تحول در استانداردها و ارتقا کیفیت محصولات در سال 1402

پنجشنبه - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
تحول کیفیت استاندارد محصولات ایران خودرو سال 1402 (1)

گروه صنعتی ایران خودرو در کنار تمام چالش هایی که امسال با آنها مواجه بود، از ارتقا سطح استاندارد محصولات خود غافل نشد و سعی کرد ضمن رشد کیفیت و کسب استانداردهای متعدد برای محصولات جاری خود، محصولاتی را برای عرضه در سال 1402 توسعه دهد که کیفیتی بالاتر نسبت به محصولات فعلی دارند و به سادگی قادر به پاس کردن استانداردهای ایمنی مختلف در موسسه های معتبر اروپایی هستند. اقدامات ایران خودرو در سال جاری زمینه ساز تحول در استانداردها و کیفیت محصولات تولیدی این شرکت در سال آینده بوده اند.

به گزارش خودرونویس، ایران خودرو سال 1401 مبارزه ای را در تمام جبهه ها علیه اشتباهات رایج و کاستی هایی که در صنعت خودروسازی وجود داشت شروع کرد که خوشبختانه حال که در ماه های پایانی سال 1401 هستیم توانسته به موفقیت های چشمگیری در این زمینه ها دست یابد. این شرکت در سال جاری توجه ویژه ای به بحث کیفیت و ارتقا سطح استاندارد محصولات خود داشت و از استانداردسازی محصولات خود با هدف پاس کردن استانداردهای 85گانه نیز غافل نشد.

تحول کیفیت استاندارد محصولات ایران خودرو سال 1402 (1)

ایران خودرو در سال جاری 279 پروژه کیفی را تدوین کرد که تعداد 7 پروژه به معرفی محصولات جدید مربوط بوده و باقی به دو بخش اصلاح و بروزرسانی زیرساختی و بهبودهای کیفی با فیدبک های گرفته شده از مشتریان تقسیم می شود. ایران خودرو در زمینه شنیدن مشکلات و نارضایتی های مشتریان گوش شنوایی داشت و با فیدبک هایی که از آنها در این زمینه گرفت، توانست در سال جاری تحول کیفیت در محصولات تولیدی خود ایجاد کند که پایش های صورت گرفته توسط نهادهای نظارتی از جمله ISQI به رشد 50 درصدی کیفیت محصولات ایران خودرو نسبت به سال گذشته اشاره کرده اند.

تحول کیفیت استاندارد محصولات ایران خودرو سال 1402 (1)

یکی از اقدامات مهم ایران خودرو در سال 1401 دل کندن از دو خودرو پرفروش اما قدیمی پژو 405 و سمند بود که هرچند فروش خوبی داشتند، اما به دلیل قدیمی بودن کیفیت آنها پایین بود و امکان پاس کردن استانداردهای لازم را در آینده نداشتند. زمانی که دو خودرو پرتیراژ پژو 405 و سمند از خط تولید ایران خودرو خارج می شود، به جای آنها محصولاتی مدرنتر و بروز و با کیفیت بالاتر تولید می شوند که قادر به پاس کردن استانداردهای روز دنیا و همچنین استانداردهای 85گانه در ایران هستند.

تحول کیفیت استاندارد محصولات ایران خودرو سال 1402 (1)

ایران خودرو ظرفیت ایجاد شده در خطوط تولید خود با کنار رفتن پژو 405 و سمند را قصد دارد به تولید دو خودرو جدید کراس اوور ریرا (ری را) و هاچبک جدید TF21 اختصاص دهد. این دو خودرو بر اساس رویکرد جدید گروه صنعتی ایران خودرو یعنی توسعه محصولاتی رقابتی با قابلیت صادرات و کیفیتی به مراتب بالاتر از محصولات فعلی توسعه یافته اند و یقینا عرضه آنها به بازار موجب تحول در صنعت خودرو و ارتقا استاندارد محصولات خودرویی در ایران می شود.

تحول کیفیت استاندارد محصولات ایران خودرو سال 1402 (1)

ایران خودرو ضمن توسعه محصولاتی جدید و با کیفیت تر و با استاندارد روز، از استانداردسازی محصولات فعلی نیز غافل نشده است. در همین سال جاری ایران خودرو توانست برای خودروهای خانواده دنا با اعمال تغییراتی استاندارد برخورد با عابر پیاده ECE R127 را از موسسه معتبر اروپایی دریافت کند. ضمن اینکه دنا استاندارد GSO (G مارک کشورهای حوزه خلیج فارس) نیز که استاندارد لازم برای عرضه یک خودرو در این منطقه بوده دریافت کرد. همچنین دو خودرو پژو 207 و رانا پلاس نیز با اعمال تغییراتی موفق به کسب استاندارد ایمنی عابر پیاده ECE R127 از موسسه معتبر اروپایی شدند که این استاندارد یکی از ملزومات عرضه خودرو به بازار کشورهای اروپایی محسوب می شود.

تحول کیفیت استاندارد محصولات ایران خودرو سال 1402 (1)

همچنین خودرو تارا که اکنون لوکسترین سدان تولیدی داخل ایران بوده در گذشته موفق به پاس کردن تست ایمنی برخورد با عابر پیاده در اروپا شده بود و حال هم ایران خودرو خبر از موفقیت تارا در تست تصادف جانبی و از رو به رو در موسسه تست اروپایی را داده است. تلاش ایران خودرو برای عبور موفقیت آمیز از این تست ها نشان دهنده اهمیت این شرکت به تولید محصولات با استاندارد روز و ایمنی بالاتر به نسبت گذشته بوده تا ضمن موفقیت در بازار ایران و جلب رضایت مردم و مشتریان، بتواند حضور پر رنگی را هم در بازارهای صادراتی داشته باشد.

تحول کیفیت استاندارد محصولات ایران خودرو سال 1402 (1)

همچنین کراس اوور ریرا ایران خودرو به تازگی از تست ایمنی برخورد با عابر پیاده ECE R127 اروپا سربلند بیرون آمده که این هم مهر تاییدی بر توجه این شرکت به رعایت ایمنی در طراحی محصولات جدید است. قطعا عرضه دو محصول جدید کراس اوور ریرا و هاچبک TF21 در اواسط سال 1402 توسط ایران خودرو موجب تحول کیفیت در خودروهای تولید داخل می شود. ایران خودرو به خوبی می داند که کیفیت یکی از دغدغه های مشتریان محسوب شده و به همین جهت ستاد عالی کیفیت در این شرکت با مدیریت مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تشکیل شده هر هفته در جلسه های برگزار شده روند دستیابی به اهداف ترسیم شده در زمینه کیفیت و استاندارد محصولات ایران خودرو به صورت جد دنبال می شود. بدین ترتیب می توان انتظار داشت که سال آتی، سال متفاوتی برای گروه صنعتی ایران خودرو و صنعت خودروسازی ایران خودرو خواهد بود.

 

4.5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟