صنعت قطعه سازی
آنی سرویس و هوم سرویس دو خدمت جدید از هایپرکار

افتتاح سه شعبه جدید هایپرکار تا پایان سال

دوشنبه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
هایپرکار

هایپرکار اولین فروشگاه لوازم خودرو و مرکز خدمات خودرویی در ایران و خاورمیانه بوده که 12 تیرماه رسما آغاز به کار کرد. امروز فرصتی پیش آمد تا با موسسین این مجموعه یعنی خانواده رمضانی جهت سیاست های آینده هایپرکار و برنامه های توسعه این مجموعه گفت و گویی داشته باشیم.

به گزارش خودرونویس، فرهاد رمضانی اظهار کرد که هایپرکار با هدف کاهش فاصله میان تولید کننده و مصرف کننده تاسیس شده و در حال حاضر با همکاری ناجا در یک فضای 14 هزار متری متشکل از فضای فروشگاهی و انبار فعالیت می کند. هایپرکار یک بازار رقابتی سالم میان تولیدکنندگان قطعه فراهم کرده و هر شرکت تولید کننده ای که خودروسازان آن را تایید کرده باشند یا استانداردهای لازم مهندسین ناظر هایپرکار را دریافت کرده باشد، می تواند قطعات خود را برای فروش در این مرکز قرار دهد.

قیمت گذاری در این مجموعه به عهده تولید کنندگان بوده و به دلیل حذف واسطه ها، لوازم خودرو ارزانتر از مراکز دیگر به دست مشتری می رسد. ضمن اینکه مشتریان با مقایسه قیمت و کیفیت می توانند کالای مد نظر خود را خریداری کنند.

هایپرکار

برنامه توسعه هایپرکار

رمضانی بیان کرد که قرار است تا پایان سال سه شعبه دیگر با همین وسعت در شمال، غرب و جنوب تهران راه اندازی شود. شعبه شمال هایپرکار در پاسداران قرار دارد و ظاهرا در حال تجهیز شدن است. همچنین هایپرکار تصمیم دارد تا پایان سال 1401 نیز در 12 استان کشور مراکز فروش قطعات و خدمات خود را افتتاح کند.

 

آنی سرویس و هوم سرویس هایپرکار

هایپرکار علاوه بر فروش قطعات خودرو، خدمتی دیگری به نام آنی سرویس یا همان کوییک سرویس را نیز به مشتریان ارائه می دهد. قرار است که تا شعاع پنج کیلومتری هر یک از مراکز هایپرکار، مراکز خدمات آنی سرویس به تعداد 20 تا 25 عدد افتتاح شوند که قطعات خریداری شده از هایپرکار را روی خودروهای مشتریان نصب می کنند. ضمن اینکه امکان خرید برخی از قطعات و لوازم مورد نیاز برای سرویس های ادواری از این مراکز آنی سرویس نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که مراکز آنی سرویس در دو حوزه خودروهای ارزان قیمت و خودروهای گران قیمت فعالیت می کنند.

از جمله مزیت های ارائه خدمت آنی سرویس هایپرکار این بوده که خودروهایی که گارانتی دارند در صورت مراجعه به مراکز آنی سرویس هایپرکار از گارانتی خارج نمی شوند. البته این موضوع در خصوص خودروهایی صدق می کنند که شرکت تولید کننده یا وارد کننده آنها طرف قرارداد هایپرکار باشد.

فروشگاه هایپرکار

هایپرکار سیاست دیگری به نام هوم سرویس یا خدمت در محل را نیز به مشتریان ارائه می دهد که برای این خدمات خودروهای مختلفی اعم از ایوکو و پراید را تجهیز کرده و خدمات مورد نیاز مشتریان را پس از خرید قطعه، در محل ارائه می دهد.

هایپرکار

رمضانی بیان کرد که در حال حاضر هایپرکار با 680 پیمانکار فعالیت می کند و بیش از 34 هزار قطعه برای خودروهای مختلف دارد. ضمن اینکه اگر قطعه ای در هایپرکار موجود نباشد، مشتریان می توانند به کانترهای مرتبط با برند خودرو مراجعه کنند و درخواست تامین قطعه خود را بکنند. اگر قطعه مورد نظر آنها در ایران باشد، طی 24 ساعت تامین می شود. اگر قطعه آنها در ایران نباشد، هایپرکار یک کانتر 24 ساعته دارد که قطعه مورد نظر مشتریان را بسته به اینکه از کدام کشور تامین شود، بین 7 تا 70 روز به دست آنها می رساند. همچنین یک کانتر فنی هم در این مرکز وجود دارد که مشتریان را برای خرید قطعات فنی راهنمایی می کند. رمضانی در ادامه بیان کرد که در ابتدا از هیچ تولیدکننده برای امکان عرضه محصولات در هایپرکار، ورودی دریافت نشد؛ ولی در آینده قرار است از قطعه سازان و تولید کنندگانی که به این مجموعه اضافه می شوند، در ازای عرضه محصولات در هایپرکار، ورودی دریافت شود.

هایپرکار

رمضانی در خصوص نوسان قیمت قطعات و لوازم در هایپرکار بیان کرد که نوسانات قیمت بازار هیچ تاثیری روی قیمت قطعات در هایپرکار ندارد و این مجموعه مستقیم قطعات را با قیمت مد نظر تولید کننده به همراه درصد تعیین شده سود به مشتری عرضه می کند. همچنین رمضانی بیان کرد در آینده فروش اقساطی قطعات به مشتریان تا سقف 30 میلیون تومان با بازپرداخت بلند مدت نیز در هایپرکار ممکن می شود.

رمضانی اظهار کرد که تا پایان سال اپلیکیشن هایپرکار و بستر فروش اینترنتی و وب سایت این مجموعه راه اندازی می شود و این مراکز افتتاح شده هایپرکار به عنوان پایگاه لجستیکی برای پشتیبانی فروش آنلاین و ارائه خدمات به مشتریان خواهند بود.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟