اخبار خودرو جهان
بزرگتر، لوکس تر و گرانتر از نسل قبل

آکورا MDX 2022 رسما رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
آکورا MDX 2022

زبان طراحی اسپرت و جدید کمپانی آکورا ابتدا روی مدل 2019 RDX نمایان شد؛ سپس آکورا تصمیم گرفت این سبک طراحی را روی مدل 2021 TLX نیز استفاده کند. جدیدترین محصول این برند لاکچری ژاپنی که به این سبک طراحی مزین شده، آکورا MDX 2022 است که باید اعتراف کنیم بسیار جذاب است.

به گزارش خودرونویس، آکورا MDX در ماه اکتبر در قالب یک نسخه پروتوتایپ رونمایی شد. آکورا MDX نقش پرچمدار جدید این کمپانی را بازی کرده و به صورت استاندارد به تجهیزات بسیار زیادی مجهز شده است. این خودرو دارای طراحی کابین کاملا جدید، تکنولوژی هایی مدرن و برای اولین بار مدلی اسپرت به نام تایپ S بوده که قرار است سال 2021 به بازار عرضه شود.

 

طراحی ظاهری و ابعاد نسل جدید MDX

چهارمین نسل آکورا MDX از نظر ابعاد کمی نسبت به نسل پیشین رشد داشته و 71 میلی متر در طول و 35 میلی متر در عرض نسبت به نسل سوم خود بزرگتر شده است. اما مهم ترین تغییر در طراحی آکورا MDX جدید، تغییر موقعیت کابین به قسمت عقب تر نسبت به اکسل ها بوده که همین موضوع باعث استایل اسپرت تر این اسیووی لاکچری نسبت به مدل قبلی شده است. آکورا MDX جدید از المان های ظاهری مشابهی با TLX و RDX جدید مانند جلوپنجره Diamond Pentagon، چراغ های LED جدید معروف به JewelEye و چراغ های روشنایی در روز Chicane بهره می برد.

نمای عقب آکورا MDX 2022

مشخصات فنی آکورا MDX

زیر کاپوت آکورا MDX جدید، یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی نصب شده که مانند نسل پیشین قادر به تولید بیشینه قدرت 290 اسب بخار و بیشینه گشتاور 362 نیوتن متر است. این نیرو به وسیله یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. این خودرو دارا پلتفرمی جدید با سیستم تعلیق دو جناقی در جلو بوده که به لطف اتصالات بزرگتر چرخ ها، هندلینگ MDX جدید تا حد زیادی نسبت به گذشته بهبود یافته است. این خودرو دارای یک سیستم فرمان الکتریکی جدید و و بوستر ترمز الکتریکی جدید بوده که باعث شده سیستم ترمز خودکار کاهنده شدت برخورد یا پیشگیری کننده از برخورد، 230 میلی ثانیه عملکرد سریع تری داشته باشد که لطف همین بوستر جدید آکورا MDX 3.65 متر خط ترمز کوتاه تری برای متوقف شدن از سرعت 48 کیلومتر بر ساعت دارد.

نمای جانبی آکورا MDX 2022

مدل جلو محرک آکورا MDX در شهر، اتوبان و سیکل ترکیبی به ترتیب 12.4، 9 و 10.7 لیتر بنزین مصرف می کند. نسخه تمام چرخ محرک این خودرو هم در شهر، اتوبان و سیکل ترکیبی به ترتیب 12.4، 9.4 و 11.2 لیتر بنزین مصرف می کند.

 

طراحی کابین

آکورا سبک طراحی کابین TLX را عینا برای MDX جدید نیز پیاده کرده که بسیار زیبا و جذاب است. آکورا MDX جدید دارای یک نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان و همچنین یک نمایشگر 12.3 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی در میان داشبورد است. از جمله قابلیت های این استاندارد این نمایشگر می توان به درگاه اپل کار پلی، اندروید اتو، آمازون الکسا و همچنین شارژ بدون سیم تلفن همراه اشاره کرد.

کابین آکورا MDX 2022

نسخه استاندارد آکورا MDX دارای صندلی های الکتریکی با قابلیت تنظیم در 12 جهت در ردیف جلو بوده که دارای گرمکن سه نقطه ای و همچنین سه حافظه مختلف برای تنظیم است. در صورت سفارش تریم A-Spec، سیستم سردکن نیز به صندلی های جلو اضافه می شود و در صورت سفارش پکیج Advance، صندلی ها به تکیه گاه های جانبی و همچنین امکان تنظیم در 16 جهت به صورت الکترونیکی مجهز می شوند.

صندلی عقب آکورا MDX 2022

آکورا MDX ظرفیت حمل حداکثر هفت سرنشین را با درنظر گرفتن صندلی ردیف سوم یا شش نفر در صورت سفارش ردیف دوم به صورت دو نفره را دارد. سرنشینان ردیف سوم از 10 میلی متر فضای سر بیشتر و 61 میلی متر فضای پا بیشتری بهره می برند. همچنین نصب سانروف پانورامیک به صورت استاندارد روی MDX، راحتی سرنشینان عقب را افزایش داده است.

صندلی آکورا MDX 2022

در حالتی که تمام صندلی ها در جای خود باشند، آکورا MDX دارای فضای باری معادل 464 لیتر است، ولی اگر صندلی های ردیف سوم و دوم را بخوابانید، فضای بار بزرگ 2021 لیتری را در اختیار خواهید داشت که نسبت به نسل پیشین مقداری رشد داشته است.

 

آکورا MDX تایپ S

نسخه تایپ S، مدل اسپرت و قدرتمندتر آکورا MDX بوده که تیزر آن چند هفته پیش منتشر شده بود. این خودرو از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید بیشینه قدرت 355 اسب بخار و بیشینه گشتاور 479 نیوتن متر است. آکورا برای نسخه تایپ S MDX کالیپرهای ترمز برمبو چهار پیستونه در جلو، صندلی های دارای 9 برنامه ماساژور در ردیف جلو و سیستم صوتی قدرتمند ELS Studio 3D با 25 بلندگو و قدرت 1000 وات را در نظر گرفته است. آکورا با نزدیک شدن به زمان عرضه، جزییات بیشتری را از مشخصات نسخه تایپ S این اسیووی لاکچری منتشر می کند. فعلا قرار است که MDX تایپ S در سال 2021 راهی بازار شود.

 

سخن پایانی

نسخه معمولی آکورا MDX جدید قرار است که به مراتب زودتر از مدل اسپرت خود وارد بازار شود. نسل جدید آکورا MDX از تاریخ دوم فوریه وارد وارد نمایندگی های این کمپانی می شود و برای آن برچسب قیمت 46 هزار و 900 دلار در نظر گرفته شده که مقداری نسبت به نسل پیشین گرانتر شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟