اخبار خودرو جهان
هشتم دسامبر رونمایی می شود

تیزر نسل جدید آکورا MDX منتشر شد

چهارشنبه - ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تیزر آکورا MDX 2022

کمپانی آکورا در آستانه معرفی نسخه تولیدی اسیووی لاکچری MDX قرار دارد. ما پیشتر این اسیووی را در قالب نسخه نزدیک به نمونه تولیدی مشاهده کرده بودیم. در واقع آکورا در ماه اکتبر نسخه MDX پروتوتایپ را رونمایی کرده بود که ظاهرا این نسخه ویژگی های مشترک زیادی با نمونه تولیدی داشت. حال این برند لاکچری ژاپنی قصد دارد نسخه تولیدی MDX را رسما در تاریخ هشتم دسامبر رونمایی کند. بدین ترتیب این خودرو در اوایل سال 2021 باید وارد بازارهای جهانی شود.

به گزارش خودرونویس، آکورا همزمان با اعلام رسمی تاریخ رونمایی نسخه تولیدی MDX، تیزری از این اسیووی را هم منتشر کرده که استایل خودرو در این تصاویر کاملا مشابه نمونه پروتوتایپ معرفی شده است. البته در این تیزر تنها چراغ های جلو و جلوپنجره مشخص است و ممکن در هنگام رونمایی تفاوت هایی میان نمونه تولیدی و نسخه پروتوتایپ دیده شود. همچنین ممکن است تفاوت هایی هم در طراحی کابین و جزییات آن میان نمونه تولیدی و پروتوتایپ وجود داشته باشد.

آکورا برای گسترده تر کردن زبان طراحی خود، در دیزاین این پرچمدار جدید خود المان های ظاهری مشابه RDX و TLX را اعمال کرده که جدیدترین شیوه طراحی این برند است. باید اعتراف کنیم که به لطف این شیوه طراحی MDX در این سگمنت پر رقیب بسیار جذاب به نظر می رسد.

 

مشخصات فنی آکورا MDX 2021

اطلاعات مربوط به پیشرانه، گیربکس و سایر آمار و ارقام مربوط به عملکرد MDX در هنگام رونمایی رسمی مشخص خواهد شد؛ ولی در این لحظه می دانیم که آکورا قصد دارد MDX را با یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک راهی بازار کند. آکورا برای MDX چهارمین نسل سیستم انتقال قدرت پیشرفته خود موسوم به SH-AWD را در نظر گرفته است. در حالی که بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه در MDX هنوز اعلام نشده، ولی انتظار می رود که دست کم قادر به تولید بیشینه قدرت 290 اسب بخار مشابه نمونه نصب شده در نسخه فعلی MDX باشد.

البته آکورا برای طرفداران اسیووی های قدرتمند یک نسخه قدرتمندتر از MDX با پسوند تایپ S نیز عرضه کرده که به یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ مجهز شده که حداقل قادر به تولید بیشینه قدرت 355 اسب بخار خواهد بود. البته آکورا اظهار کرده که نسخه تایپ S این خودرو را در تابستان سال 2021 رونمایی می شود و در این لحظه تاریخ دقیقی برای رونمایی و زمان عرضه آن اعلام نکرده است.

 

سخن پایانی

آکورا اظهار کرده که به روزرسانی های صورت گرفته در مدل جدید MDX، چشمگیرترین و گسترده ترین ارتقاهای صورت گرفته در تاریخ 20 ساله این اسیووی ژاپنی است. با توجه به چیزی در نسخه پروتوتایپ MDX مشاهده کردیم، این خودرو چه از نظر طراحی بیرونی و چه از نظر طراحی کابین بسیار چشمگیر و جذاب بود و هیچ دلیلی ندارد که تصور کنیم نسخه تولیدی این خودرو از این فرمول طراحی فاصله گرفته باشد. در تاریخ هشت دسامبر و در زمان رونمایی، اطلاعات بیشتری از نسل جدید آکورا MDX منتشر خواهیم کرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟