اخبار خودرو جهان
بیانگر طراحی، پرفورمنس و تکنولوژی محصولات آینده

لکسوس LF-Z الکتریکی مفهومی رونمایی شد

چهارشنبه - ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لکسوس LF-Z

خودروی UX 300e اولین تلاش لکسوس برای ورود به دنیای خودروهای الکتریکی بود؛ حال این بازوی لاکچری تویوتا با معرفی خودروی الکتریکی دیگری عزم خود را برای تولید خودروهای پاک نشان داده است. این خودروی جدید LF-Z نام داشته که خودرویی تمام الکتریکی و مفهومی بوده که راه را برای عرضه خودروهای دوستدار محیط زیست توسط لکسوس تا سال 2025 باز کرده است. هدف لکسوس این است که تا سال 2025 20 خودروی هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی را معرفی کند.

به گزارش خودرونویس، لکسوس LF-Z الکتریکی مفهومی سیگنال هایی از استایل ظاهری، عملکرد و تکنولوژی های به کار رفته در محصولات آینده لکسوس را طی 4 سال آتی به ما نشان می دهد. این خودروی کانسپت یک اسیووی کوتاه قامت با شیب سقفی ملایم بوده که حالتی فستبک داشته و یک باله از قسمت مرکزی خودرو تا اواسط شیشه عقب امتداد یافته است.

لکسوس LF-Z

استایل ظاهری و کابین لکسوس LF-Z

از آنجایی که لکسوس LF-Z خودرویی مفهومی است، به رینگ هایی بیش از حد بزرگ و دوربین دید جانبی به جای آینه مجهز شده است. مانند بسیاری از خودروهای الکتریکی پریمیوم امروزی، لکسوس LF-Z هم به جای دستگیره های معمولی، به دستگیره هایی پاپ آپ برای درها مجهز شده که موقعی که به آنها نیاز دارید از جای خود بیرون می آیند. این دستگیره ها به وسیله لمس سنسوری که درون آنها تعبیه شده از جای خود بیرون می آیند و اگر تشخیص دهند که خودرویی در حال نزدیک شدن است، به طور کامل از جای خود بیرون نخواهند آمد.

نمای عقب لکسوس LF-Z

یکی از زیبایی های این خودرو، سقف شیشه های بزرگ آن بوده که از نوع الکتروکرومیک است. این بدان معنی بوده که این سقف شیشه بسته به نیاز شما برای حفظ حریم خصوصی یا ورود نور بیشتر به کابین، می تواند از حالت مات به شفاف تبدیل شود. طراحی کلی کابین حالتی مینیمال دارد و در آن صندلی های مدرن و آینده نگرانه نصب شده است. لکسوس تمام تلاش خود را کرده که کلیدهای فیزیکی به کار رفته درون کابین را کاهش دهد.

 

مشخصات فنی لکسوس LF-Z

این خودروی مفهومی به یک پک باتری لیتیوم یونی 90 کیلووات ساعتی مجهز شده که در حالت شارژ کامل این خودرو را قادر به پیمایش بیشینه مسافت 600 کیلومتر تحت سیکل WLTP می سازد. این پک باتری از ساختار شارژ 150 کیلوواتی هم پشتیبانی می کند. با وجود اینکه این اسیووی الکتریکی وزنی در خدود 2100 کیلوگرم دارد، ولی تنها طی 3 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

سقف شیشه ای لکسوس LF-Z

تمامی این ویژگی ها به لطف ساختار الکتریکی Direct4 لکسوس محقق شده که قادر به تولید 536 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است. ما همچنین این را می دانیم که لکسوس LF-Z دارای تکنولوژی Steer By Wire است؛ این بدان معناست که هیچ اتصال مکانیکی بین غربیلک فرمان با شفت آن نبوده که همین موجب بهبود پاسخ خودرو به چرخش فرمان می شود.

کابین لکسوس LF-Z

پک باتری این خودرو در قسمت زیرین کابین جانمایی شده که باعث پایین آمدن مرکز ثقل و بهبود هندلینگ و فرمان پذیری این خودرو شده است. در این لحظه هیچ مطلبی در خصوص اینکه چه میزان برای شارژ کامل این پک باتری زمان لازم است، مطرح نشده.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟