اخبار خودرو جهان
به مراتب جادارتر از نسخه استاندارد

رنج روور ایووک L برای بازار چین رونمایی شد

شنبه - ۲۶ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه

مشتریان در بازار چین به خرید خودروهایی بزرگ با فضای کابین جادار به ویژه در ردیف عقب علاقمند هستند. از این رو خودروسازان زیادی برخی از محصولات خود را با فاصله بین دو محور بیشتر نسبت به مدل جهانی صرفا ویژه بازار چین تولید کرده اند. لندرور رنج رور ایووک هم به تازگی برای بازار چین تغییراتی پیدا کرده و فاصله بین دو محور آن بیشتر شده است. این نسخه رنج روور ایووک L نام داشته که امروز برای عرضه به بزرگترین بازار خودرویی جهان رونمایی شد.

ابعاد بدنه رنج روور ایووک L

به گزارش خودرونویس، رنج روور ایووک L دارای طول کلی 4531 میلی متر بوده که تا حد زیادی نسبت به نسخه استاندارد موجود در بازار جهانی خود با طول کلی 4371 میلی متر کشیده تر شده است. بدنه کشیده تر شده و فاصله بین دو محور طویل تر تماما به افزایش فضا پا برای سرنشینان ردیف عقب ختم شده که بنا به ادعای این کمپانی 125 میلی متر افزایش یافته است. لندروور اظهار کرده که این میزان افزایش فضا پا در ردیف عقب به سرنشینان امکان را می دهد که پا خود را کاملا صاف و راحت قرار دهند و شیب پشتی صندلی عقب را هم به صورت الکترونیکی می توان تا هفت درجه کاهش داد تا نشستن روی صندلی های عقب این خودرو راحت تر باشد.

نمای جانبی رنج روور ایووک L

رنج روور ایووک L همچنین از سیستم InControl OS 2.0 نیز بهره گرفته است. این خودروساز انگلیسی اظهار کرده که این یک رابطه کاربری انسان محور بوده که متشکل از یک نمایشگر 10.2 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا در میان داشبورد بوده که قابلیت اتصال به تلفن های همراه هوشمند را دارد. همچنین در پشت فرمان هم یک نمایشگر تمام دیجیتالی 12.3 اینجی نصب شده است.

کابین رنج روور ایووک L

تمامی نسخه های رنج روور ایووک L به پکیج ظاهری R داینامیک مجهز شده اند که شامل رینگ های 20 اینچی به صورت استاندارد است. رنج روور قصد دارد ایووک L را در ابتدا در نسخه First Release به بازار چین عرضه کند که قیمتی معادل 66 هزار و 500 دلار دارد. در این لحظه هنوز مشخص نیست که آیا رنج روور این مدل کشیده تر ایووک را صرفا برای بازار چین توسعه داده یا امکان عرضه آن به سایر بازارهای جهانی نیز وجود دارد.

صندلی عقب رنج روور ایووک L

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، بازار چین به خودروهای بزرگ با فاصله بین دو محور کشیده شهرت پیدا کرده است. وجود چنین خودروهایی به دلیل درخواست بالا برای خرید آنها در چین است. بدین ترتیب خودروسازان مختلفی اقدام به توسعه و تولید چنین محصولاتی برای عرضه به مهم ترین و بزرگترین بازار خودرویی جهان می کنند تا آمار فروش خود را رشد دهند و سهم بیشتری از این بازار کسب کنند.

رنج روور ایووک L

سخن پایانی

جهت پی بردن به اهمیت بازار چین برای خودروسازان دانستن همین نکته کفایت می کند که بیوک انویژن دارای نسخ راه ای به نام پلاس برای بازار چین بوده و فولکس واگن ID.6 نیز برای اولین بار در بازار چین رونمایی شد. همچنین مرسدس بنز نیز نسخه L سدان E کلاس را برای بازار چین رونمایی کرده و ب ام و و آئودی هم در اقدامی مشابه مدل های کشیده تر و Long سری 5 و A6 را راهی بازار چین کرده اند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟