اخبار خودرو جهان
دارای دو نسخه جلومحرک و تمام چرخ محرک

تویوتا bZ4X در مدل تولیدی رونمایی شد

یکشنبه - ۹ آبان ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تویوتا bZ4X

در آپریل سال جاری تویوتا نسخه مفهومی کراس اوور تمام الکتریکی bZ4X را معرفی کرده بود و حال نسخه تولیدی این خودرو رونمایی شده است. این کراس اوور الکتریکی اولین عضو از خانواده محصول bZ تویوتا بوده که یک زیربرندی است که قرار است چندین محصول دیگر به آن طی سال های آینده اضافه شوند. تویوتا bZ4X تقریبا هم اندازه راو4 بوده و روی پلتفرم e-TNGA این کمپانی توسعه یافته که ویژه خودروسازی الکتریکیست.

مشخصات فنی تویوتا bZ4X

به گزارش خودرونویس، قرار است که تویوتا bZ4X از اواسط سال 2022 وارد بازار جهانی شود و دارای دو نسخه مختلف بوده که تفاوت بین آنها تعداد موتورهای الکتریکی به کار گرفته شده است. نسخه پایه تنها به یک موتور الکتریکی متکی بوده که روی اکسل جلو نصب شده و قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه جلو محرک قادر است طی 8.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای عقب تویوتا bZ4X

نسخه تمام چرخ محرک تویوتا bZ4X از دو موتور الکتریکی بهره برده که یکی برای هر اکسل نصب شده و روی هم رفته بیشینه قدرت 215 اسب بخار و گشتاور آنی 336 نیوتن متر را تولید می کند. تویوتا اظهار کرده این نسخه قادر است طی 7.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز همچنان 160 کیلومتر بر ساعت است. لازم به ذکر است که سیستم تمام چرخ محرک این نسخه تویوتا bZ4X با همکاری سوبارو توسعه یافته است.

تویوتا bZ4X در شارژ

جدا از اینکه نسخه ارزانتر یا گران قیمت تر این خودرو را انتخاب کنید، هر دو از یک پک باتری 71.4 کیلووات ساعتی آب خنک بهره گرفته اند. نسخه پایه تک موتوره در حالت شارژ کامل 450 کیلومتر مسافت را طی می کند. تویوتا پیشتر ادعا کرده بود که باتری این خودروی الکتریکی طی 10 سال استفاده و پیمایش مسافت 240 هزار کیلومتری، بیشتر از 10 درصد افت عملکرد نخواهد داشت.

کابین تویوتا bZ4X

زمانی که تویوتا bZ4X راهی بازار جهانی شود، اولین محصول این کمپانی خواهد بوده که به صورت آپشنال دارای سیستم Steer By Wire است؛ این یعنی که هیچ اتصال مکانیکی میان غربیلک فرمان و چرخ های این خودرو وجود ندارد. تویوتا اظهار کرده که همین موضوع سبب لذت بیشتر رانندگی و کاهش ویبره و ضربات وارده به غربیلک فرمان شده است. همچنین نسخه های مجهز به این تکنولوژی به جای غربیلک فرمان عادی، به فرمانی اسپرت و متفاوت مجهز خواهند شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟