اخبار خودرو جهان
همزاد تویوتا bZ4x

تیزر سوبارو Solterra الکتریکی منتشر شد

چهارشنبه - ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
سوبارو Solterra

پیشتر بر این باور بودیم که سوبارو نام کراس اوور الکتریکی تماما جدید خود را Evoltis انتخاب می کند؛ ولی این خودروساز ژاپنی رسما بیان کرده که این خودرو Solterra نام دارد. نام این خودرو از ترکیب دو کلمه Sol و terra تشکیل شده که به معنای خورشید و زمین هستند. این کراس اوور الکتریکی با همکاری تویوتا توسعه یافته که نسخه همزاد آن یعنی تویوتا bZ4x مفهومی حدود سه هفته پیش رونمایی شده بود.

به گزارش خودرونویس، سوبارو همراه با اعلام رسمی نام این خودرو، دو تیزر از این کراس اوور الکتریکی را منتشر کرده که به نظر می رسد مربوط به نسخه نهایی یا نسخه پیش تولید تکمیل شده مانند همزاد تویوتا bZ4x باشد. در این لحظه مشخصات و جزییات فنی سوبارو Solterra منتشر نشده؛ ولی ما این را می دانیم که Solterra دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده که این به معنای بهره بردن از دو موتور الکتریکی(یکی برای هر اکسل) است.

شاید به خاطر داشته باشید که سوبارو خیلی بی سر و صدا در ژانویه سال 2020 این کراس اوور الکتریکی خود را در قالب یک طراحی اولیه مفهومی نمایش داده بود که طراحی کاملا زاویه دار مشابه استایل خشن و تهاجمی همزاد خود یعنی تویوتا bZ4x داشت. سوبارو Solterra همانند تویوتا bZ4x کراس اووری در سگمنت C بوده که به نظر می رسد ابعادی مشابه با فارستر داشته باشد.

تیزر سوبارو Solterra

پلتفرم سوبارو Solterra از روز اول با هدف نصب پیشرانه الکتریکی طراحی شده که طراحان سعی کرده اند با کوتاه تر کردن اوورهنگ جلو و عقب و افزایش فاصله بین دو محور، کابینی جادار و بزرگ برای این خودرو رقم بزنند که از نظر فضای کابین با اسیووی های یک سگمنت بالاتر نیز قابل مقایسه است. هرگونه صحبت در خصوص مشخصات فنی سوبارو Solterra در حد حدس و گمان بوده و این خودروساز ژاپنی در این لحظه اطلاعاتی در این خصوص را منتشر نکرده؛ سوبارو تنها اظهار کرده که Soltera روی پلتفرم BEV  توسعه یافته که پلتفرم الکتریکی جهانی این کمپانی محسوب می شود.

سوبارو قصد دارد که عرضه Solterra را از اواسط سال 2022 به بازار اروپا، آمریکا، کانادا، ژاپن و چین آغاز کند. تعجبی ندارد که برنامه زمان بندی سوبارو برای عرضه این خودرو با برنامه زمانبدی تویوتا برای عرضه bZ4x به بازار یکسان باشد. لازم به ذکر است که Solterra محصول بسیار مهمی برای سوبارو محسوب می شود، چراکه این خودرو اولین خودروی تمام الکتریکی تاریخ این خودروساز ژاپنی است.

 

سخن پایانی

طی یک سال باقی مانده تا آغاز عرضه و رونمایی این دو کراس اوور الکتریکی، یقینا اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی سوبارو Solterra و تویوتا bZ4X منتشر خواهد شد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟