اخبار خودرو جهان
در چین صورت گرفت

معرفی فولکس واگن آرتئون استیشن مدل 2021

شنبه - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
فولکس واگن آرتئون استیشن

یکی از بارزترین خودروهای تولید محدود فولکس واگن، کراس اوور کانورتیبل T-Roc بوده که عرضه محدودی در بازارهای جهانی دارد. یکی دیگر از خودروهای تولید محدود فولکس واگن، نسخه استیشن آرتئون است. درست پیش از رونمایی زمانبندی شده در 24 ژوئن برای آرتئون، نسخه استیشن این خودروی فست بک فولکس واگن یک رونمایی غیرمنتظره در چین داشت که تصاویر آن توسط وزارت صنعت چین منتشر شد و در آن ها به خوبی جزییات ظاهری این نسخه کاربردی تر آرتئون مشخص است.

به گزارش خودرونویس، گروه خودروسازی فولکس واگن در سال های اخیر و به خصوص پس از رسوایی دیزل گیت، متحمل پرداخت جریمه های سنگین و ضررهای زیادی شد. ضمن اینکه همزمان با آن، سیاست این خودروساز آلمانی مبنی بر سرمایه گذاری کلان در زمینه الکتریکی سازی و تولید خودروهای پاک بود. بنابراین می توان حدس زد که در این لحظه فولکس واگن با مشکلات مالی متعددی دست و پنجه نرم می کند؛ اما ظاهرا که فولکس واگن توجهی به مشکلات مالی نداشته و همچنان در حال سرمایه گذاری برای تولید نسخه های تولید محدود است.

 

ویژگی های خاص آرتئون استیشن در چین

نکته جالب در خصوص آرتئون عرضه شده در چین، یدک کشیدن پسوند قدیمی CC است. ظاهرا آرتئون استیشن در چین مشخصاتی مشابه با نسخه Alltrack داشته که در کنار آن به تعلیقی با ارتفاع بیشتر و همچنین قطعات پلاستیکی شبه کراس در بدنه مزین شده است.

نمای عقب فولکس واگن آرتئون استیشن

در این لحظه مشخص نیست که نسخه اروپایی آرتئون چه زمانی به این تجهیزات شبه کراس اوور مجهز می شود؛ البته ممکن است که فولکس واگن همچنان قصد عرضه صرفا نسخه سدان آرتئون را به اروپا داشته باشد. نکته حایز اهمیت اینجاست که می دانیم نسخه شوتینگ بریک R آرتئون در دست توسعه است و به احتمال زیاد فولکس واگن تا پیش از معرفی این استیشن عملکردی و قدرتمند، نسخه پایه و استاندارد آرتئون استیشن را به اروپا نیز عرضه می کند.

 

هم پوشانی آرتئون استیشن با پاسات

بسیاری نسبت به عرضه نسخه استیشن آرتئون انتقادهای تندی داشته اند؛ چراکه معتقدند آرتئون CC شوتینگ بریک با فولکس واگن پاسات واریانت/ Alltrack هم پوشانی دارد. اما فولکس واگن معتقد است بسیاری از مردم حاضرند برای خرید خودرویی بسیار شبیه با پاسات، مبلغی بیشتر پرداخت کنند که البته در ازای پرداخت مبلغ بیشتر، خودرویی با طراحی و استایلی زیباتر هم نصیبشان می شود. با توجه به همین ایده، فولکس واگن در همان ابتدا علاوه بر پاسات، آرتئون را نیز توسعه داد.

نمای جانبی فولکس واگن آرتئون استیشن

طراحی ظاهری

باید اعتراف کرد که استایل بیرونی آرتئون استیشن چندان ما را شگفت زده نکرده و این خودرو تقریبا مشابه چیزی است که انتظارش را داشتیم. اما ما امید داشتیم که فولکس واگن میان طراحی این نسخه استیشن با نمونه فست بک تفاوت بیشتری اعمال کند، ولی باید گفت که حتی طراحی چراغ های نسخه استیشن با نمونه فست بک تا حد زیادی مشابه هستند.

نمای جلو فولکس واگن آرتئون استیشن

مشخصات فنی

در این تصاویر فولکس واگن دو تریم مختلف از آرتئون استیشن را نمایش داده که نسخه زرد رنگ همان تریم اسپرت تر R لاین است. اما نسخه سفید رنگ موجود در تصاویر، دارای نشان 330TSI بوده که از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 184 اسب بخار قدرت بهره می برد. اما همین پیشرانه در نسخه زرد رنگ R لاین با نشان 380 TSI قادر به تولید بیشینه قدرت 220 اسب بخار است. در اروپا هم انتظار داریم که آرتئون R درست همانند گلف R حداقل قادر به تولید بیشینه قدرتی معادل 330 اسب بخار باشد.

 

 

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟