اخبار خودرو جهان
استایل تکامل یافته بیرونی و متحول شده درونی

نسل جدید آئودی A3 اسپرت‌بک معرفی شد

یکشنبه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی A3 اسپرت بک

آئودی سرانجام نسل جدید A3 اسپرتبک را که روی پلتفرم MQB توسعه یافته معرفی کرده که طراحی بیرونی و داخلی آن کاملا نسبت به نسل گذشته دگرگون شده است؛ بسیاری معتقدند که آئودی در طراحی کابین و برخی از المان‌های ظاهری این خودرو از لامبورگینی الگوبرداری کرده است.

به گزارش خودرونویس، آئودی در نسل جدید A3 تولید نسخه هاچ بک سه درب را به دلیل متقاضی کم متوقف کرده است. در اواخر سال جاری یقینا آئودی نسخه سدان A3 را نیز معرفی می‌کند، اما در این مطلب تنها به بررسی نسل جدید نسخه اسپرتبک A3 می‌پردازیم.

نمای عقب آئودی a3 اسپرتبک

ابعاد بزرگتر نسبت به نسل پیشین

نسل جدید A3 اسپرت‌بک حدود سه سانتی‌متر طول و عرض بیشتری نسبت به نمونه پیشین خود دارد. فاصله بین دو محور این خودرو همانند نسخه پیشین روی 2.64 متر باقی مانده، اما به لطف تغییراتی که در طراحی آن صورت گرفته ضریب مقاومت آن در مقابل هوا به 0.28 رسیده که عددی حیرت آور برای یک خودروی هاچ‌بک است. فضای بار این هاچ‌بک پریمیوم در حالتی که تمامی صندلی‌ها در جای خود باشند 380 لیتر بوده، اما در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این فضا به 1200 لیتر افزایش می‌یابد.

صندلی عقب آئودی A3

بهره بردن از زبان طراحی جدید

همانند سایر محصولات تازه رونمایی شده آئودی، A3 اسپرت‌بک نیز از جدیدترین سبک طراحی این برند لوکس و اسپرت بهره می‌برد که نمونه بازر آن چراغ‌های بسیار مدرن جلو و عقب است. نکته جالب در خصوص نسل جدید A3، چراغ‌های روشنایی در روز متفاوتی است که روی نسخه‌های A3، S3 و RS3 نصب می‌شود. آئودی به صورت آپشنال چراغ‌های LED ماتریکس را روی این خودرو نصب می‌کند.

نمای جانبی آئودی A3

نسخه پایه A3 به صورت استاندارد دارای رینگ‌های 16 اینچی است، اما تریم‌های لوکس‌تر این خودرو به رینگ هایی تا سایز 19 اینچ هم مجهز می‌شوند. نصب یک تعلیق آپشنال باعث می‌شود تا فاصله کف این خودرو 10 میلی‌متر نسبت به سطح زمین کم‌تر شد. همچنین نصب تعلیق اسپرت هم باعث می شود تا فاصله این خودرو 15 میلی‌متر کمتر شود که موجب ارتقا هدلینگ و پایداری این خودرو در مانورها و پیچ‌های تند می‌شود.

 

کابینی زیبا، لوکس و کاملا جدید

در حالیکه در طراحی بیرونی این خودرو همچنان المان‌های مشترکی با نسل قبل دیده می‌شود، اما طراحی کابین کاملا جدید بوده و شاهد نصب داشبوردی با طراحی زاویه‌دار هستیم. پشت فرمان به صورت استاندارد یک نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی نصب شده که به صورت آپشنال امکان نصب یک نمونه 12.3 اینچی نیز وجود دارد. نمایشگر 10.1 اینچی سیستم سرگرمی حدود 10 برابر روشن‌تر از نمونه نصب شده روی نسل پیشین بوده و به صورت یکپارچه با داشبورد نصب شده و دیگر استایل نامانوس تبلت مانند را ندارد.

آئودی A3 کابین

آئودی A3 جدید دارای نمایشگر لمسی دوم مانند محصولات لوکس‌تر و بزرگتر آئودی برای سیستم تهویه نیست و به جای نمایشگر کلیدهای سنتی برای تنظیم سیستم تهویه و همچنین دسترسی سریع به قابلیت‌های سیستم سرگرمی از جمله رهیاب در کنسول میانی طراحی شده‌اند.

نسخه‌ اتوماتیک آئودی A3 جدید دیگر دارای شیفتر دنده متصل به صورت مکانیکی به گیربکس نیست، بلکه دارای کلیدی دورانی است که حالت گیربکس به وسیله آن انتخاب می‌شود که به موجب این تکنولوژی جدید ابعاد کنسول میانی کوچکتر از نسخه قبل شده که این موضوع باعث افزایش فضای در دسترس برای سرنشین و راننده شده است.

 

نصب پیشرانه های مختلف روی A3 اسپرت بک

آئودی برای A3 پیشرانه‌های مختلفی را توسعه داده است. یک نمونه آن، پیشرانه‌ای 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که هم به صورت عادی و هم به صورت هیبریدی ملایم قابل سفارش بوده که در هر دو حالت بیشینه قدرت 150 اسب‌بخار را تولید می‌کند. یک نسخه سه سیلندر 1 لیتری توربوشارژ با بیشینه قدرت تولیدی 110 اسب بخار نیز برای A3 جدید در دسترس است. برای طرفداران پیشرانه‌های دیزلی، آئودی یک پیشرانه دو لیتری را با قدرت 116 و 150 اسب‌بخار توسعه داده است. جدا از نوع پیشرانه، مشتریان می‌توانند A3 جدید را با یک گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دو کلاچه خودکار سفارش دهند، البته نسخه هیبریدی ملایم تنها با یک گیربکس خودکار قابل سفارش است.

 

نسخه‌های پایه آئودی A3 در حال حاضر تنها به صورت جلو محرک راهی بازار می‌شوند، اما به زودی نمونه‌های قدرتمندتر چهار چرخ محرک کواترو از جمله S3 و RS3 نیز برای این خودروی پریمیوم جذاب معرفی می‌شوند. همچنین یک نسخه پلاگ این هیبریدی مشابه گلف GTE نیز برای A3 جدید در آینده معرفی خواهد شد.

 

آئودی از هم اکنون پیش فروش نسل جدید A3 را آغاز کرده و قصد دارد اولین نمونه‌های آن را در ماه می به مشتریان تحویل دهد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟