اخبار خودرو ایران
رقیب ایکس 55 پرو و چانگان CS35 پلاس

زوتی T300 محصول احتمالی پارس خودرو

پنجشنبه - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
زوتی T300 پارس خودرو Zotye (3)

زوتی T300 یکی از محصولات این خودروساز چینی بوده که احتمال ورود آن به بازار ایران توسط پارس خودرو وجود دارد. زوتی یکی از خودروسازان چینی بوده که سابقه حضور جسته و گریخته ای در بازار ایران دارد و هیچگاه نتوانست به برندی مطرح در بازار ایران تبدیل شود. با توجه به زمزمه هایی که در خصوص واردات خودرو شنیده شده، زوتی هم که یک خودروساز ورشکسته چینی بوده برای بازار ایران دندان تیز کرده و قصد دارد کراس اوور کامپکت زوتی T300 را راهی ایران کند.

به گزارش خودرونویس، به احتمال زیاد زوتی T300 توسط پارس خودرو به بازار ایران عرضه می شود. اما هنوز قطعیتی پشت عرضه این خودرو به بازار ایران نیست. طی بازدیدی که روز گذشته از مرکز تست آلایندگی خودرو سازمان بازرسی و استاندارد ایران داشتیم، یک دستگاه خودرو زوتی T300 برای انجام تست های آلایندگی در این مرکز دیده شد که این موضوع می تواند نشان دهنده جدیت پشت عرضه آن باشد.

زوتی T300 پارس خودرو Zotye (3)

جهت یادآوری بیان می کنیم که پارس خودرو و سایپا پیشتر هم سابقه همکاری با زوتی را در کارنامه خود دارند و خودرو آریو S300 را با برند زوتی که یک سدان سایز متوسط بوده به بازار عرضه کرده اند. البته آریو تنها محصول زوتی در ایران نیست و شرکت ریگان خودرو هم کراس اوور کوپا را از برند زوتی در بازار ایران عرضه کرد که این خودرو هم به دلیل بدعهدی های زوتی در تامین قطعات یک محصول شکست خورده محسوب می شود. حال باید صبر کرد و دید که سرنوشت زوتی T300 در بازار ایران چه می شود و آیا پارس خودرو می تواند جبران گذشته تاریک این برند را با وجود محصولات شایسته و قابل قبول کند یا اینکه زوتی T300 هم به یک محصول فراموش شده تبدیل می شود.

زوتی T300 پارس خودرو Zotye (3)

مشخصات فنی زوتی T300

زوتی T300 به احتمال زیاد با یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ به بازار ایران عرضه می شود. زوتی T300 با این موتور قادر به تولید 144 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. زوتی T300 یک کراس اوور جمع و جور کامپکت بوده و با این پیشرانه به نسبت ضعیف و حتی با وجود گیربکس CVT هم عملکرد خوبی دارد و طی 8.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت قابل پیمایش آن نیز حدود 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

زوتی T300 پارس خودرو Zotye (3)

طراحی زوتی T300

زوتی T300 در طراحی به ویژه در نمای جلو مقداری به نیسان Kicks شباهت دارد. اما این شباهت را نمی توان کپی برداری دانست. زوتی T300 طراحی زیبایی در نمای جلو داشته و ترکیب چراغ ها با خطوط کاپوت و سپر و جلوپنجره شش ضلعی به زیبایی انجام شده است. چراغ های جلو از نوع LED بوده و داخل سپر نیز مه شکن ها درون قابی زیبا نصب شده اند.

زوتی T300 پارس خودرو Zotye (3)

زوتی T300 در نمای جانبی دارای رینگ های 17 اینچیست که برای کراس اووری با این ابعاد مناسب است. زوتی T300 یک کراس اوور سگمنت B بوده و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4405، 1830 و 1665 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2610 میلی متر است. ستون های زوتی T300 به رنگ مشکی بوده و اگر لچکی عقب را نادیده بگیریم، حالتی شناور برای سقف ایجاد کرده اند.

زوتی T300 پارس خودرو Zotye (3)

زوتی T300 در نمای عقب نیز طراحی هماهنگ با نمای جلو و خطوط جانبی دارد. داخل سپر نیز مه شکن های بزرگی قرار گرفته اند. زوتی T300 به نسبت بسیاری از رقبا طراحی کلاسیک تری دارد و در نمای عقب فاقد چراغ های به هم پیوسته بوده و چراغ ها کاملا جدا از هم طراحی شده اند.

زوتی T300 پارس خودرو Zotye (3)

کابین و امکانات زوتی T300

زوتی T300 کابین زیبایی به نسبت کراس اوورهای چینی رقیب دارد. این خودرو دارای صندلی های چرمی، غربیلک فرمان چرم دوزی شده با کلیدهای کنترلی، نورپردازی داخل کابین، تکیه گاه آرنج برای راننده و سرنشین جلو با دو جالیوانی، سانروف پانورامیک و … است. زوتی T300 در میان داشبورد دارای یک نمایشگر 8 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیاست که در مقایسه با برخی از رقبا مقداری کوچکتر است. این نمایشگر لمسی دارای درگاه بلوتوث بوده و دارای رهیاب، سیستم فرمانپذیری صوتی و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه است.

زوتی T300 در زمینه سیستم های ایمنی دارای سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سنسورهای پارک جلو و عقب و .. است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟