به گزارش خودرونویس، محبوبیت روز افزون خودروهای کراس، کراس‌اوور و شاسی بلند بر کسی پوشیده نیست و چند سالی است که تقاضای مشتریان در ایران هم، نسبت به خرید خودروهایی در این سگمنت بیشتر شده است و به دلیل اینکه خودروسازان وطنی در سبد محصولات داخلی خود، خودرویی متناسب با سلیقه این دسته از مردم موجود ندارند، چینی‌ها از این فرصت استفاده کرده و سگمنت کراس‌اوورهای 50 تا 150 میلیون تومان را تحت سلطه خود درآورده‌اند.

هر یک از شرکت‌های چینی برای به دست آوردن سهم بیش‌تری از این بازار پر تقاضا در ایران، تلاش می‌کند و همواره در حال به‌روزرسانی محصولات و ارائه محصولی جدید هستند تا جذابیت خودروهایشان را برای مخاطب حفظ کنند. در این میان، شرکت ریگان خودرو که یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی کرمان محسوب می‌شود، در هیاهوی رقابت سخت خودروسازان چینی با دیگر برندهای جهانی در بازار ایران با محصولی جدید، پا در این رقابت نفس گیر گذاشت و قصد سهم خواهی از بازار کراس‌اوورهای محدوده قیمتی 100 میلیون تومان را داشت.

 

ریگان کوپا

ریگان خودرو برای اولین بار، این خودرو را در نمایشگاه خودرو تهران 1396 رونمایی کرد و در همان ابتدا کوپا به دلیل بهره بردن از طراحی زیبا، مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. کوپا یکی از محصولات شرکت خودروسازی زوتی چین محسوب می‌شود و طراحی آن شما را یاد خودروهای اروپایی می‌اندازد. زوتی در طراحی نمای جلو کوپا به خصوص جلوپنجره با خطوط کرومی افقی و چراغها، از فولکس‌واگن تیگوآن الهام گرفته است و در نمای عقب، فرم در فضای بار، شیشه عقب و طراحی چراغ‌ها، شما را یاد پورشه کاین می‌اندازد.

در طراحی داخلی این خودرو، شباهت زیادی میان طراحی پنل سیستم اطلاع‌رسانی کوپا و آئودی Q5 می‌یابید. در واقع اگر چشمان خود را بر روی لوگوی نصب شده بر روی فرمان ببندید، تشخیص چینی بودن این خودرو تقریبا غیر ممکن است. کیفیت قطعات داخل کابین برای یک محصول در رده قیمت 100 میلیون تومان، قابل قبول به نظر می رسید.

کوپا دارای دو مدل فول و معمولی است که اختلاف قیمتی حدود 10 میلیون تومان با یکدیگر دارند. ریگان خودرو، لوکس‌ترین نسخه کوپا را با تجهیزات رفاهی و ایمنی مانند شش کیسه ایمنی هوا(راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای)، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، نشانگر میزان فشار باد لاستیک، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دید 360 درجه، سیستم ترمز ضد قفل به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری است.

از دیگر امکانات پرشمار این خودرو می توان به  سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری در سراشیبی، سیستم کمکی ترمز، ترمز پارک برقی، چراغ‌های LED عقب و جلو، چراغ روشنایی در روز، سنسور نور، باز و بسته شدن برقی در فضای بار، سانروف برقی پانورامیک، آینه الکترومیک میانی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی با قابلیت تاشوندگی خودکار، سنسور باران و شیشه بالابرهای برقی خودکار مجهز به سیستم آنتی ترپ اشاره کرد.

 

ریگان موتور

در عین حال سیستم تهویه مطبوع خودکار با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، خروجی برق 12 ولت، شارژ بدون سیم تلفن همراه، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، تودوزی چرم صندلی‌ها، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم به صورت برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هشت اینچی و رهیاب ماهواره‌ای از دیگر امکانات این خودرو است.

در آن زمان  پیش‌بینی می‌شد که با توجه به نوسانات نرخ ارز، مجهزترین نسخه کوپا، برچسب قیمتی در حدود 120 میلیون تومان نیز داشته باشد، اما این خودرو با این قیمت، در حد کراس‌اوورهای 300 میلیون تومانی آسیایی و اروپایی، تجهیزات رفاهی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

ریگان خودرو، کوپا را با یک پیشرانه 1499 سیسی چهار سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژ به بازار عرضه کرد. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 156 اسب‌بخار در دور 5100 تا 5700 و بیشینه گشتاور 210 نیوتن‌متر در دور 2100 تا 3600 است و این قدرت و گشتاور را توسط یک جعبه دنده خودکار شش سرعته، به محور جلوی این خودرو منتقل می‌کند.

این خودرو با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو5، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی، 8.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند که با توجه به جثه و وزن 1661 کیلوگرمی‌اش، عدد مناسبی است.

کوپا در بازار، رقبای هم وطنی همانند هایما S7 توربو، چری تیگو7، بی‌وای‌دی S6 و جک S5 را پیش رو دارد و با آن محدوده قیمتی قطعا می توانست سهم خوبی از بازار کراس‌اوورهای چشم بادامی را به خود اختصاص دهد. به نظر می رسد ریگان خودرو هنوز سودای عرضه مجدد کوپا را در سر دارد و با بهبود شرایط می تواند به خودنمایی در بازار ایران ادامه دهد.

5 از 2 رای