اخبار خودرو جهان
سدانی فول سایز و لاکچری ویژه بازار چین

معرفی فولکس واگن فیدئون فیس لیفت 2021

شنبه - ۱۲ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن فیدئون 2021

پس از توقف تولید سدان فول سایز فولکس واگن به نام Phaeton در سال 2016، اسیووی توآرگ در بسیاری از بازارهای جهانی به عنوان محصول پرچمدار این برند آلمانی شناخته می شد. اما این داستان در چین مقداری تفاوت داشت؛ چراکه جوینت ونچر فولکس واگن-سایک موتورز یک سدان فول سایز جدید برای عرضه به بازار چین طراحی کرده است. این سدان فول سایز فیدئون نام داشته و در سال 2016 راهی بازار چین شد. بیشترین میزان فروش فیدئون در سال 2018 با آمار فروش 24 هزار و 741 دستگاه در چین رقم خورد. ولی سال 2019 فروش این سدان لاکچری جذاب به 14 هزار و 19 دستگاه در بازار چین محدود شد.

به گزارش خودرونویس، حال فولکس واگن برای اینکه فیدئون جذابیت خود را برای مشتری در بازار چین حفظ کند، نسخه فیس لیفت این سدان فول سایز را برای سال 2020 معرفی کرده است. تغییرات ظاهری اعمال شده در استایل بیرونی این خودرو بسیار سطحی و جزیی بوده و کمتر کسی متوجه آنها خواهد شد.

نمای جلو فولکس واگن فیدئون 2021

تغییرات ظاهری

لوگوی نورپردازی شده فولکس واگن در پروفیل جلو، یکی از همین تغییرات بوده که با یک نوار LED روشنایی در روز که از چراغ ها تا درون جلوپنجره امتداد یافته اند، احاطه شده است. لازم به ذکر است که گرافیک درونی چراغ های جلو نیز در راستای مدرن سازی نسبت به نسخه اولیه تغییر کرده است. طراحان فولکس واگن و سایک موتوز سعی کرده اند که دیزاین سپر جلو را با اضافه کردن تریم کرومی و تغییر طراحی اطراف مه شکن ها مقداری تغییر دهند.

چراغ جلو فولکس واگن فیدئون 2021

کابین

فولکس واگن بین دو صندلی ماساژور دار ردیف عقب فیدئون، یک یخچال کوچک نصب کرده است؛ لازم به ذکر است که ایت آپشن در آئودی A6L ویژه بازار چین هم وجود ندارد. نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی روی داشبورد نسخه فیس لیفت فیدئون ابعاد بزرگتری نسبت به قبل داشته و سایز آن به 9.2 اینچ رسیده است. فولکس واگن برای فیدئون فیس لیفت تجهیزات رفاهی بسیار مطلوبی مانند نایت ویژن(دید در شب) و هد آپ دیسپلی در نظر گرفته است. همچنین به صورت آپشنال امکان نصب سیستم تعلیق بادی نیز برای این خودرو وجود دارد تا این سدان پریمیوم و فول سایز سواری بسیار نرم و راحتی از خود ارائه دهد.

کابین فولکس واگن فیدئون 2021

مشخصات فنی

فولکس واگن فیدئون 2020 تنوع پیشرانه کمتری نسبت به گذشته دارد. به عبارت دیگر، فولکس واگن دیگر قصد نصب پیشرانه دو لیتری پلاگ این هیبریدی چهار سیلندر و همچنین پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر را روی نسخه فیس لیفت این خودرو ندارد. در واقع فولکس واگن و سایک موتورز تصمیم گرفته اند که فیدئون را تنها با یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ با 221 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور به بازار چین عرضه کنند. نیروی تولیدی این پیشرانه صرفا توسط یک گیربکس هفت سرعته DSG به محور جلو منتقل می شود. خبر بد اینجاست که با حذف نسخه شش سیلندر، سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک 4Motion نیز از روی فیدئون حذف شده است.

فولکس واگن قصد دارد که فیدئون فیس لیفت را از ماه آینده به بازار چین عرضه کند.

 

سخن پایانی

فیدئون به نوعی جانشین فولکس واگن Phaeton محسوب می شود؛ ولی عرضه آن صرفا محدود به بازار چین است. اما جانشین اصلی فولکس واگن Phaeton ممکن است در اواخر این دهه در قالب یک سدان پریمیوم فول سایز تمام الکتریکی دوباره متولد شود. فولکس واگن به اختصار در سال 2017 در خصوص جانشین الکتریکی Phaeton صحبت کرده بود؛ اما از آن زمان تا به امروز مطلب دیگری در این خصوص بیان نکرده است. متاسفانه تمرکز فولکس واگن در این لحظه تغذیه بازار تشنه اسیووی دنیا بوده و توسعه سدان فول سایز جزو اولویت های این کمپانی بزرگ خودروسازی قرار ندارد.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟