اخبار خودرو جهان
نسخه کوپه پرفروش ترین کراس اوور فولکس واگن

فولکس واگن تیگوآن X از راه رسید

سه شنبه - ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن تیگوآن X

گروه خودروسازی فولکس واگن در این لحظه سبد محصولاتی بسیار جذاب و مملو از خودروهای کراس اوور و اسیووی در بازار چین دارد، اما این غول صنعت خودروسازی جهان به این تنوع محصول بسنده نکرده و قصد دارد تنوع کراس اوورهای قابل عرضه خود را از این هم بیشتر کند. در این راستا اولین اقدام فولکس واگن عرضه تیگوآن X برای اولین بار در دنیا است.

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن تیگوآن X در واقع همان نسخه کوپه کراس اوور محبوب و پرفروش این خودروساز آلمانی یعنی تیگوآن بوده که مدتی پیش نسخه فیس لیفت آن نیز معرفی شد. فولکس واگن تیگوآن X به عنوان محصولی اسپرت تر و داینامیک تر نسبت به تیگوآن معمولی به سبد محصولات این خودروساز آلمانی اضافه شده است. البته باید درنظر گرفت که همین تیگوآن X در مقایسه با خودرویی مانند فولکس واگن Tayron X، محصولی کاربردی و جادارتر محسوب می شود.

در این لحظه فولکس واگن ظاهرا قصد دارد که تیگوآن X را تنها به بازار خودرویی پرتقاضا و عظیم چین عرضه کند. فولکس واگن هیچ صحبتی در خصوص امکان عرضه و صادرات این کراس اوور جذاب و خوش استایل از چین به آمریکا و اروپا نکرده است. ولی اگر فولکس واگن روزی تصمیم به عرضه تیگوآن X به اروپا بگیرد، این خودرو به رقیب اصلی رنو آرکانا تبدیل خواهد شد.

نمای جانبی فولکس واگن تیگوآن X

طراحی ظاهری

همانگونه که انتظار می رفت، با نگاه به نمای جلویی فولکس واگن تیگوآن X هیچ تفاوتی با را نسخه معمولی تیگوآن فیس لیفت مشاهده نخواهید کرد. اما این شباهت از ستون C خودرو به بعد دیگر وجود ندارد. در واقع از ستون C تیگوآن X به بعد داستان طراحی این خودرو نسبت به تیگوآن معمولی کاملا فرق کرده و یک سقف شیبدار باعث پدید آمدن یک درب صندوق عظیم و جذاب شده است.

این نکته را نباید فراموش کرد که تیگوآن X به مراتب نسبت به تیگوآن معمولی طویل تر است. این خودرو با دارا بودن طول کلی 4.77 متر، حتی از تیگوآن Long Wheel Base (فاصله محور زیاد) نیز طول بیشاری دارد. به عبارت دیگر با توجه به ابعاد تیگوآن X متوجه می شویم که فولکس واگن این خودرو را بر پایه نسخه Allspace تیگوآن توسعه داده است.

نمای عقب فولکس واگن تیگوآن X

مشخصات فنی

در زیر کاپوت تیگوآن X، دو پیشرانه چهار سیلندر TSI مختلف قابل نصب هستند. نسخه ضعیف تر یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 186 اسب بخار است. نسخه قدرتمندتر تیگوآن X نیز از پیشرانه ای با همین حجم بهره می برد، با این تفاوت که بیشینه قدرت تولیدی آن به 220 اسب بخار رسانده شده است. این دو پیشرانه برای انتقال قدرت خود به چرخ ها با یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه خشک DSG کوپل شده اند. ظاهرا در چین فولکس واگن قصد عرضه نسخه دنده ای برای تیگوآن X را ندارد.

در این لحظه فولکس واگن هیچ آمار و ارقامی برای عملکرد تیگوآن X اعلام نکرده، اما انتظار می رود که این خودرو عملکردی مشابه با تیگوآن Allspace موجود در بازار چین داشته باشد. این خودروی مذکور قادر است طی 10 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

اگر روزی فولکس واگن قصد عرضه تیگوآن X به بازار اروپا و آمریکا را داشته باشد، یقینا پیشرانه های متنوع تری را برای موفقیت این خودرو در این دو بازار مشکل پسند روی این کراس اوور کوپه نصب خواهد کرد. در اروپا یقینا فولکس واگن پیشرانه های دیزلی مختلفی را برای تیگوآن X تدارک خواهد دید و در آمریکا نیز فولکس واگن پیشرانه های قدرتمند بنزینی را برای نسخه R این خودرو نصب خواهد کرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟