اخبار خودرو جهان
دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک در نسخه هیبرید

تویوتا کرولا 2023 با موتورهای جدیدی رونمایی شد

دوشنبه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
تویوتا کرولا 2023

بی شک تویوتا کرلا GR جذابترین عضو تازه اضافه شده به خانواده کرولا برای مدل 2023 است. ولی این خودروساز ژاپنی بروزرسانی های جذابی را برای سایر مدل های کرولا نیز تدارک دیده است. یکی از نوآوری های جدید صورت گرفته برای تویوتا کرولا 2023، نصب یک پیشرانه هیبریدی قدرتمندتر بوده که اتفاقا دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. مضاف بر آن یک پیشرانه درونسوز جدید هم برای تویوتا کرولا 2023 در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی تویوتا کرولا 2023

به گزارش خودرونویس، قدرتمندترین نسخه 2023 تویوتا کرولا (بدون درنظر گرفتن نسخه GR) مدل LE بوده که حال از یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره گرفته که قادر به تولید 169 اسب بخار قدرت است. این پیشرانه جانشین پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر 139 اسب بخاری سابق شده است. این پیشرانه 2 لیتری نه تنها قدرتمندتر از موتور 1.8 لیتری قدیمی کرولاست، بلکه بهینه تر هم شده و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر 100 کیلومتر مقداری جزیی کمتر شده است. تمامی نسخه ها بنزینی تویوتا کرولا 2023 برای انتقال قدرت به یک گیربکس اتوماتیک CVT با دنده شبیه سازی شده مجهز هستند. علاوه بر این، نسخه های SE و XSE دارای پدال شیفترهایی در پشت فرمان برای تعویض دنده های این گیربکس اتوماتیک به صورت دستی هستند.

تویوتا کرولا 2023

اما مهم ترین خبر در خصوص تویوتا کرولا 2023، نسخه جدید هیبریدی این خودرو با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. تویوتا کرولا هیبرید 2023 دارای یک موتور الکتریکی در عقب بوده که نیروی تولیدی آن هم به چرخ های عقب منتقل می شود. تویوتا در حال حاضر اعداد و ارقام مربوط به قدرت و عملکرد کرولا هیبریدی جدید را منتشر نکرده، ولی اظهار کرده که نصب این موتور الکتریکی در عقب موجب بهبود فرمان پذیری در پیچ ها و همچنین کاهش کم فرمانی این خودرو شده است.

تویوتا کرولا 2023

تمامی کرولاهای هیبریدی 2023 دارای یک پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی آتکینسون هستند که در کنار آن یک موتور الکتریکی جدید با مگنت بازطراحی شده و صفحه استیل الکترومگنت نصب شده است. باتری لیتیوم یونی این خودرو هم ارتقا یافته و حال در زیر صندلی های عقب نصب شده که به موجب آن مرکز ثقل تویوتا کرولا 2023 هم مقداری پایین تر آمده است.

تویوتا کرولا 2023

امکانات تویوتا کرولا 2023

تمام مدل های تویوتا کرولا 2023 به صورت استاندارد دارای یک نمایشگر 8 اینچی مالتی مدیا در میان داشبورد با قابلیت بروزرسانی در گذر زمان و سیستم رهیاب و دستیار کمکی صوتی هستند. روی نسخه SE و XSE و XLE به صورت آپشنال می توان سیستم صوتی قدرتمند JBL را با 9 بلندگو و آمپلی فایر 800 وات سفارش داد. تودوزی چرمی، نورپردازی داخلی، پد شارژ بدون سیم تلفن همراه و برخی ویژگی های دیگر از جمله تجهیزات آپشنال قابل نصب روی کرولا 2023 محسوب می شوند.

تویوتا کرولا 2023

در زمینه تجهیزات ایمنی، تویوتا نسل سوم پکیج ایمنی Toyota Safety Sense را روی کرولا 2023 نصب کرده که شامل ورژن های بروزرسانی شده هشدار خروج از خط با کمکی فرمان، کروز کنترل تطبیقی، تابلوخوان مسیر، نوربالای هوشمند، هشدار پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده و کمکی تثبیت خطوط حرکت است. تویوتا کرولا 2023 به صورت استاندارد دارای سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین دنده عقب است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟