اخبار خودرو جهان
هاچبک اقتصادی زیر 20 هزار دلاری ژاپنی ها

تویوتا آکوا GR اسپرت 2023 رونمایی شد

چهارشنبه - ۹ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-Toyota-Aqua-GR-Sport-تویوتا آکوا اسپرت (1)

بخش گازو ریسینگ تویوتا به سرعت مشغول جذابتر کردن محصولات این خودروساز ژاپنی از طریق نصب کیت بدنه و عرضه اکسسوری های جدید بوده تا ظاهر محصولات مختلف تویوتا را اسپرت تر جلوه دهد. گازو ریسینگ به تازگی اکسسوری های جدیدی را در قالب کیت GR اسپرت برای تویوتا آکوا Aqua مدل 2023 که یک هاچبک سوپرمینی بوده عرضه کرده است.

ظاهر تویوتا آکوا GR اسپرت 2023

به گزارش خودرونویس، تویوتا آکوا Aqua مدل GR اسپرت برخلاف سایر خودروهای تویوتا که پسوند GR اسپرت را یدک می کشند، تا حد زیادی نسبت به نسخه استاندارد این خودرو از نظر ظاهری متفاوت است و باید اعتراف کنیم که گازو ریسینگ برای طراحی کیت بدنه این خودرو وقت گذاشته است.

2023-Toyota-Aqua-GR-Sport-تویوتا آکوا اسپرت (1)

تویوتا آکوا GR اسپرت در نمای جلویی چهره بسیار جذابتری نسبت به نسخه استاندارد دارد. این نسخه به سپری جدید با ورود هوا مش بنده شده لانه زنبوری مجهز شده که روی آن لوگوی GR اسپرت دیده می شود که در قسمت های کناری نیز ورودی های هوای عمودی نیز تعبیه شده است. یک ورودی هوای باریک هم چراغ های جلو را به یکدیگر متصل کرده که روی آن لوگوی تویوتا نصب شده است. این موارد ذکر شده در سایر نسخه های تویوتا آکوا وجود ندارند. همچنین یک دست رینگ 17 اینچی آلیاژی، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ با لوگوی GR اسپرت، رکاب های اسپرت جانبی و سپر بازطراحی شده و اسپرت تر عقب از جمله دیگر تغییرات تویوتا آکوا GR اسپرت نسبت به نسخه معمولی هستند.

2023-Toyota-Aqua-GR-Sport-تویوتا آکوا اسپرت (1)

داخل کابین تویوتا آکوا GR اسپرت 2023

تویوتا آکوا GR اسپرت 2023 در ردیف جلو دارای دو صندلی اسپرت بوده که تکیه گاه های جانبی بسیار خوبی برای دربر گرفتن بدن سرنشینان دارد. این صندلی ها با چرم مصنوعی تودوزی شده و لوگوی GR اسپرت نیز روی پشت سری های آنها دیده می شود. همچنین این لوگوی روی غربیلک فرمان چرم دوزی شده نیز به چشم می خورد. از جمله دیگر ویژگی های کابین تویوتا آکوا GR اسپرت می توان به پدال های آلومینیومی و تریم فلزی GunMetal در سرتاسر کابین اشاره کرد.

2023-Toyota-Aqua-GR-Sport-تویوتا آکوا اسپرت (1)

مشخصات فنی تویوتا آکوا GR اسپرت

تویوتا آکوا GR اسپرت 2023 به سیستم هیبریدی خودشارژ مجهز بوده که متشکل از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی، یک موتور الکتریکی و باتری نیکل هیدروژنیست. چیزی که این نسخه را از مدل استاندارد متمایز کرده تنظیم شاسی و تنظیم سیستم تعلیق بوده که اسپرت تر ست آپ شده و برای افزایش صلبیت ساختار بدنه نیز استرس بار برای این خودرو نصب شده است. همچنین سیستم فرمان تویوتا آکوا GR اسپرت نیز متفاوت از مدل استاندارد است. این تغییرات موجب بهبود هندلینگ و داینامیک رانندگی این هاچبک سوپرمینی هیبریدی شده اند و این درحالیست که توان موتور آن افزایشی نداشته است.

2023-Toyota-Aqua-GR-Sport-تویوتا آکوا اسپرت (1)

این سیستم هیبریدی قادر به تولید 91 اسب بخار قدرت و 120 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی تولیدی آن به چرخ های جلو منتقل می شود. البته نسخه های غیر GR اسپرت امکان سفارش با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک را هم دارند.

2023-Toyota-Aqua-GR-Sport-تویوتا آکوا اسپرت (1)

نسل دوم تویوتا آکوا در سال 2021 معرفی شده که در برخی از بازارهای جهانی با نام پریوس C نیز عرضه می شود. قیمت پایه تویوتا آکوا 2023 در بازار ژاپن 14 هزار و 500 دلار بوده و گرانترین مدل این خودرو قیمتی معادل 18 هزار و 800 دلار دارد. گران قیمت ترین نسخه تویوتا آکوا تریم Aqua Z بوده که دارای سیستم تمام چرخ محرک است. نسخه GR اسپرت هم قیمتی معادل 18 هزار و 800 دلار دارد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟