اخبار خودرو جهان
99 اسب بخار قدرتمندتر از نسل قبل

تویوتا پریوس جدید 2023 در مدل پلاگین هیبریدی معرفی شد

چهارشنبه - ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
toyota-prius-2023 تویوتا پریوس پلاگین هیبرید (1)

همانطور که خبر داده بودیم، نسل پنجم تویوتا پریوس لحظاتی پیش در اروپا رونمایی شد. تویوتا پریوس 2023 رونمایی شده در اروپا مدل پلاگین هیبریدی بوده و قرار است که طی روزهای آینده نسخه هیبریدی تویوتا پریوس نیز برای عرضه به بازارهایی به غیر از کشورهای اروپایی رونمایی شود.

مشخصات فنی تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی 2023

به گزارش خودرونویس، تویوتا پریوس 2023 در اروپا صرفا با مدل پلاگین هیبریدی عرضه می شود. این نسخه به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و یک موتور برقی مجهز شده که روی هم رفته قادر به تولید 220 اسب بخار قدرت است. بدین ترتیب نسل جدید تویوتا پریوس در مدل پلاگین هیبریدی افزایش قدرت 99 اسب بخاری را نسبت به نسل قبلی که دارای یک موتور 1.8 لیتری در کنار یک موتور برقی بود، دارد. جهت یادآوری بیان می کنیم که نسل قبلی تویوتا پریوس قادر به تولید 121 اسب بخار قدرت بود.

toyota-prius-2023 تویوتا پریوس پلاگین هیبرید (1)

تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی 2023 دارای پک باتری 13.6 کیلووات ساعتیست. نسل قبلی پریوس پلاگین هیبریدی دارای باتری 8.8 کیلووات ساعتی بود. این باتری زیر صندلی های عقب جانمایی شده است. تویوتا ادعا کرده که پریوس پلاگین هیبریدی 2023 در حالت تمام برقی قادر به پیمایش 50 درصد مسافت بیشتر نسبت به نسل قبلیست. هرچند تویوتا از بیان آمار و ارقام در این خصوص خودداری کرده، ولی با توجه به اینکه نسل قبلی پریوس پلاگین هیبریدی در حالت تمام برقی 63 کیلومتر را طی می کرد، این نسخه جدید در حالت شارژ کامل باتری خود و در حالت تمام برقی باید مسافتی در حدود 94 کیلومتر را طی کند.

toyota-prius-2023 تویوتا پریوس پلاگین هیبرید (1)

به صورت آپشنال امکان سفارش تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی با سقف سولار نیز وجود دارد تا از انرژی خورشید برای شارژ باتری های این خودرو استفاده شود. البته تویوتا اظهار نکرده که نصب سقف سولار روی پریوس پلاگین هیبریدی 2023 تا چه میزان می تواند مسافت قابل پیمایش این خودرو را بهبود دهد.

toyota-prius-2023 تویوتا پریوس پلاگین هیبرید (1)

ظاهر تویوتا پریوس 2023

نسل جدید تویوتا پریوس ضمن اینکه چهره آشنایی برای طرفداران این برند ژاپنی دارد، نسبت به نسل قبلی تغییرات بسیار خوبی به خود دیده است. تویوتا پیک سقف را به عقب هدایت کرده و همین موضوع استایلی کوپه مانند برای نسل جدید پریوس 2023 رقم زده است. نسل جدید تویوتا پریوس 50 میلی متر ارتفاع کمتری نسبت به نسل قبلی داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 50 میلی متر بیشتر شده است. طولی کلی این خودرو 46 میلی متر کمتر از نسل قبلی بوده و عرض آن نیز 22 میلی متر بیشتر شده است.

toyota-prius-2023 تویوتا پریوس پلاگین هیبرید (1)

داخل کابین تویوتا پریوس 2023

تویوتا برای طراحی کابین پریوس 2023 سبک طراحی جزیره مانند را استفاده کرده که دارای سه بخش قسمت های پیرامونی، ماژول راننده و نمایشگرهای شناور است. این همان سبک طراحی بوده که تویوتا در کراس اوور برقی bZ4X هم پیاده کرده بود. نمایشگرها مانند تبلت هایی ایستاده از داشبورد بیرون زده اند و دیگر درون داشبورد قرار ندارند. این همان سبکی بوده که در طراحی بیشتر خودروهای امروزی دیده می شود.

toyota-prius-2023 تویوتا پریوس پلاگین هیبرید (1)

در قسمت میانی داشبورد نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا قرار دارد که از بالای داشبورد بیرون زده است. تنها کلید فیزیکی برای این نمایشگر یک ناب چرخشی بوده که در گوشه پایین سمت راست آن جانمایی شده است. یک جفت دریچه باریک سیستم تهویه مطبوع، کلیدهای مربوط به کنترل تهویه را از این نمایشگر سیستم مالتی مدیا جدا کرده اند. در این قسمت کلیدهایی برای کنترل دمای صندلی ها و همچنین تنظیم دمای کابین تعبیه شده است.

toyota-prius-2023 تویوتا پریوس پلاگین هیبرید (1)

حال که تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی 2023 رونمایی شده، طی همین روزها نسخه هیبریدی معمولی این خودرو برای عرضه به بازار آمریکا و سایر بازارهای جهانی نیز معرفی خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟