اخبار خودرو جهان
قادر به پیمایش 1400 کیلومتر مسافت در حالت هیبریدی (برقی و بنزینی)

سایک رویی D7 پلاگین هیبریدی رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۱ تیر ۱۴۰۲
خواندن 6 دقیقه
SAIC-Roewe-D7-سایک رویی D7 پلاگین هیبرید

کمپانی سایک موتورز چین به تازگی تصاویر رسمی رویی D7 (Roewe D7) سدان جدید پلاگین هیبریدی لاکچری این برند را منتشر کرده است. مدتی پیش این شرکت نسخه تمام برقی این سدان را رونمایی کرده بود و حال نوبت به رونمایی نسخه پلاگین هیبریدی سایک رویی D7 رسیده است.

به گزارش خودرونویس، سایک رویی D7 پلاگین هیبرید دارای دو موتور هیبریدی بوده و قادر است در حالت ترکیبی هیبریدی مسافتی در حدود 1400 کیلومتر را طی کند. هر دو مدل برقی و پلاگین هیبریدی این خودرو قرار است که در سال جاری به بازار عرضه شوند.

سدان D7 نخستین محصول از برند رویی تحت سری محصول D است. این سری محصول مختص توسعه و طراحی خودروهای نیو انرژی بوده که پیشتر در برنامه توسعه ای سه ساله سایک موتور و رویی که منتشر شده بود، به این سری اشاره شده بود. طبق این برنامه طی سه سال آتی باید شاهد 8 محصول نیو انرژی از این کمپانی و برند رویی باشیم که شامل سدان، اسیووی، MPV در ابعاد کامپکت، سایز متوسط و بزرگ خواهند بود.

SAIC-Roewe-D7-سایک رویی D7 پلاگین هیبرید

طراحی ظاهری

استایل ظاهری رویی D7 پلاگین هیبریدی تا حد زیادی به نسخه تمام برقی شباهت دارد. تنها پروفیل جلو مقداری تغییر داشته و طراحی چراغ ها نیز که در دو طرف دماغه خودرو قرار گرفته اند به باریکی و کشیدگی نسخه تمام برقی نیست. این خودرو در رده سدان های سایز متوسط قرار می گیرد و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4890، 1890 و 1510 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2810 میلی متر اعلام شده است. بدین ترتیب رویی D7 پلاگین هیبریدی حدود 18 میلی متر عرض بیشتری نسبت به نسخه تمام برقی دارد.

SAIC-Roewe-D7-سایک رویی D7 پلاگین هیبرید

این خودرو به جای دستگیره های پاپ آپ که در نسخه تمام برقی استفاده شده بود، دارای دستگیره های معمولی برای درب ها است. حجم پردازی اجرا شده روی گلگیرها عقب به همراه شیب سقف در قسمت انتهایی و لبه برآمده درب صندوق عقب، همگی سبب شده تند تا سایک رویی D7 پلاگین هیبریدی استایلی اسپرت تر داشته باشد.

SAIC-Roewe-D7-سایک رویی D7 پلاگین هیبرید

مشخصات فنی رویی D7 پلاگین هیبریدی

رویی D7 پلاگین هیبریدی دارای دو موتور برقی و یک موتور بنزینی بوده که بازده حرارتی آن بالای 43 درصد است. این خودرو در حالت تمام برقی و بدون روشن بودن موتور بنزینی قادر است مسافتی معادل 125 کیلومتر را طی کند و در حالت ترکیبی و هیبریدی نیز مسافتی معادل 1400 کیلومتر را طی خواهد کرد. میانگین مصرف سوخت این سدان پلاگین هیبریدی در حالت ترکیبی نیز 4.3 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده که برای خودرویی با این ابعاد رقم بسیار مناسبی محسوب می شود. سایک ادعا کرده که کابین این خودرو از نظر نویز، لرزش و صدا نسبت به رقبا حدود 10 درصدی ساکت تر بوده که این یک مزیت مهم برای خودرویی پلاگین هیبریدی محسوب می شود.

4.8 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟